понеделник, 10 октомври 2011 г.

Шах-мат торта


Тази торта също е спомен от детството, тогава си спомням, че беше правена с домашен крем и поръсена отгоре с орехи. Всъщност разновидности всякакви, важното е разреза да е като шахматна дъска. При мен се получиха правоъгълници, вместо квадратчета, но все пак идеята се вижда:) Просто трябваше да изрежа повече кръгове, за да станат по-тесни и височината и ширината да са еднакви, но както и да е... На мен и така ми харесва.

За тази торта са необходими 3 кафяви и 3 бели кръгли блата. Аз използвам готови, защото са с еднаква височина - при домашните едва ли ще ги направя еднакви :):).
Крема, който използвам е на Йоткер - пудинг с варене - в случая шоколад, но може и ванилия.
Реденето е по-важно!
Изрязваме блатовете на кръгове с еднакви ширини на лентите. Използваме всичко, което ни е под ръка - купи, чинии, чаши...
От един блат се изрязват 3 кръга.
Сглобяване - в голям кафяв кръг поставяме среден бял и след това малък кафяв. Между тях мажем с крем.
Сиропираме и ги намазваме с крем.
Върху тях по същия начин, но този път започваме с голям бял кръг. И така докато ни свършат блатовете.



Отгоре заливаме с разтопен на водна баня 200 гр. шоколад с 1 с.л. олио. Оставяме в хладилник.
При разрязването се получават двуцветни квадратчета, като при шахматна дъска.
Винаги съм я правила в кръгъл вариант, но мисля да пробвам и в правоъгълен, като отгоре ще я украся като дъска с фигурки :)


Няма коментари:

Публикуване на коментар