понеделник, 23 януари 2012 г.

2012 Китайска Нова година - годината на Дракона


Китайската Нова година (на китайски 春节, Чун Дзие) е най-дългият и най-важният празник в китайския календар. Според една легенда, в древността Буда поканил всички животни при себе си, за да отпразнуват Чун Дзие. Дванадесет животни дошли на празника и Буда кръстил по една година на всяко от животните, които го почели. След това Буда нарекъл всеки човек, роден в годината на определено животно да притежава някои от чертите на неговия характер.
По време на празненствата Чун Дзие китайците обличат червени дрехи и украсяват домовете си със стихове, изписани върху червена хартия. На децата се дават "щастливи пари", в червени пликове. Червеният цвят символизира огъня, който според китайските вярвания прогонва лошия късмет. / източник:уикипедия


Всеки народ си има традиции и обичаи, аз съм от тези широкоскроени хора, които с интерес следят празниците, любопитно чета материали за тях и понякога дори импровизираме поне с храната:), за да се докоснем до тези интересни култури.
  Дианка публикува чудесни идеи във връзка с този празник.
Ето и от мен две рибни предложения.

Салата айсберг с аншуа и рулца от червена херинга



Салата е моя импровизация.

Салата айсберг
аншуа
червена херинга
крема сирене
балсамико
зехтин
пармезан, настърган

Приготвяне:
Накъсайте салатата на едри парчета.
Сложете я в чиния и овкусете с балсамико и зехтин.
Поръсете с пармезан.
Добавете накъсаните рибки аншуа.
Направете малки рулца от херингата с крема сиренето и ги забодете с клечки за зъби.
Поставете ги върху салатата.

За червения хайвер от сьомга:

В комбинация с яйце, филенце от аншуа, краставица и декор от перца от лук

8 коментара:

  1. ЕЕЕЕЕ..днес ме разбихте с Дианка с тези вкусотии.
    Много красиво подесено и салатата е трепач обичам такива.
    Снимките ти са уникални!
    Прегръдки миличка.

    ОтговорИзтриване
  2. Много красиво ,Канди ! И рецептите чудесни , ''умирам '' си за разни рибни истории :)), салатката ми хареса много !Снимката с хайвера е прекрасна !
    Брависима ! Прегръдки и хубава вечер :)!

    ОтговорИзтриване
  3. Честита година на Дракона, да не говорим, че аз съм дракон:)
    Прекрасни идейки!

    ОтговорИзтриване
  4. Целувам те*)
    Все пак не обичам риба хихихи

    ОтговорИзтриване
  5. Много вкусна и интересна публикация!

    ОтговорИзтриване
  6. Ще си взема от второто предложение,Кате!
    Пак е много красиво поднесено всичко при теб,и толока пъстро,радост за окото!

    Хубав ден,скъпа!

    ОтговорИзтриване
  7. За мен от всичко, Candy! Особено ми хареса презентацията на първата снимка - много шик, много вкусно, точно по френски! Браво, браво!

    ОтговорИзтриване
  8. Много красиво и тематично, Кате!
    Прекрасни са твоите предложения - като вкус, цвят и поднасяне,
    ще бъде очарован ...
    Устремена, успешна и усмихната година на Дракона ти желая, Диана

    ОтговорИзтриване