четвъртък, 5 януари 2012 г.

мини баклавички с шам фъстък


Тези баклавички бях запланувала за Нова година, но тогава направих Новогодишната баклава. В Метро имаше малки турски баклавички с различни форми. Много ме впечатлиха, а и вкуса им беше различен, интересен. Формите бяха толкова красиви, изпипани, аз така и не успях да ги направя толкова мънички... Но пък вкуса им е невероятен. Рецептата ми е като за стандартна баклава с орехи, просто сложих шам фъстък и по-малко канела, за да се усеща вкуса.




Продукти:
1 пакет готови кори за баница
200 гр шам фъстък / тегло с черупките/
канела
1 ч.л. захар

100 гр краве масло, разтопено за намазване

за сиропа:
500 мл вода
500 гр захар
1 ванилия



Приготвяне:
Почистете черупките. Сложете ядките в блендер и ги смелете, да се усещат частички. Добавете канелата и захарта.

1.Разстелете една кора и я намажете с разтопено краве масло.
Отгоре напръскайте от плънката.
Навийте на плътно руло и завийте на охлюв.
2. Разстелете една кора и я намажете с разтопено краве масло.
Отгоре напръскайте от плънката.
Навийте на плътно руло и нарежете на малки баклавички.


3. Нарежете 1 кора на квадратчета. Слепете по 5 квадратчета, като между тях мажете с масло.
Съединете краищата отгоре.


Всички баклавички намажете отгоре с масло.


Подредете ги в намаслена тава и ги изпечете в предварително загрята фурна на 180 гр. до зачервяване.
Като изстинат ги залейте с топъл, но не врял сироп: сложете водата и захарта да заврат на котлона и след 3-4 мин. добавете ванилията.
Отстранете от котлона.




2 коментара:

  1. Канди, чудесни са мила, а нали е десерт, аз не отказвам. Грабвам се веднага!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Кенди, и аз правих баклавичка по Нова година и стана чудесна, но.....не така хубава , като твоята!Твоята е.....истинска красавица с много естетическа красота! Браво за оформлението! Целувки!

    ОтговорИзтриване