вторник, 24 януари 2012 г.

Меню с телешки дреболийки


Прекъснах за кратко българските рецепти, които започнах с цървулките. Сега продължавам.
Днешното меню е тематично, защото с телешки дреболийки приготвих няколко ястия. Ако и вие ги приготвяте на веднъж като мен, просто отделете черен дроб, да не го сварите всичкия:), защото за последното предложение се пържи.

Супа от телешки дреболии


Продукти:
½ Сърце
½ бял дроб
½ черен дроб
сол
черен пипер
чубрица
Застройка:
2 яйца
1 ч.ч. кисело мляко
4-5 с.л. брашно

Червен пипер
масло

Приготвяне:
Сварете дреболиите в тенджера под налягане или обикновена тенджера.
Ако варите в тенджера под налягане не слагайте белия дроб, защото той се навдига и да не запуши клапана.
Като се сварят ги извадете и нарежете на дребно.
Направете застройката:
Разбийте яйцата с киселото мляко и брашното, добавете 1/2 от бульона и оставете да заври на нормален котлон при непрекъснато бъркане. След това излейте на тънка струя към бульона и разбъркайте. Добавете чубрица, сол и черен пипер.
В тиган на котлона разтопете масло и запържете дреболийките. Добавете червен пипер и отстранете от котлона. Изсипете в супата.

Яхния от телешко сърце


Телешкото сърце се готви точно както и телешкото месо. Така, че с него може да направите всички яхнийки, които ви идват на ум.
Аз направих следната:
Продукти:
½ Телешко сърце – сварено
1 глава лук
1 червена чушка
1 зелена чушка

Приготвяне:
Нарежете лука на полумесеци, а чушките на ивички.
Запържете ги до омекване в олио.
Добавете дреболийките, сол, черен пипер, чубрица и червен пипер.
Добавете бульон и оставете за 15 минути да се вари.
Ако не се сгъсти, може да добавите 1 с.л. брашно, разтворено в полувин к.ч. вода. Разбъркайте и оставете за още десеттина минути.

Пържен черен дроб


Това е любимата ми рецепта за приготвяне на дроб. Може да направите и свински по този начин. Става изключително крехък и много вкусен.
Преди 2-3 години открих тази рецепта:  e-kulinari

Дробът става изключително крехък.
ПРОДУКТИ:
0.5 кг черен дроб
1 яйце
1 -2 скилидки чесън
1 ч.л. смлян черен пипер
сол

ПРИГОТВЯНЕ:
Разбийте в купа яйцето, прибавете счукания чесън, черния пипер, солта. Дробът нарежете на филийки. Начукайте ги една по една и ги поставете в приготвената смес. Разбъркайте добре и ги оставете да престоят в сместа поне половин час, може и в хладилник, може и не:).
Изпържете ги в горещо олио. Не се овалват в брашно!

6 коментара:

  1. Мммм,както наближава време за обяд,направо се прехласнах!Ама всичко е много вкусно,Кате!Харесвам и супичката,и манджичката,а дроба ме изненадва с това яйце,трябва да опитам и аз така!

    Хубав ден,теменужке!

    ОтговорИзтриване
  2. Чудесно меню! И аз като Роси, не съм правила дроб така, но непременно ще опитам:)

    ОтговорИзтриване
  3. Много обичам дроб:) Ммм, чудно ми дойде тази рецепта:)

    ОтговорИзтриване
  4. Серията с менюта от телешки дреболийки е страхотна,Кате!
    Харесвам идеите за представяне на национална кухня.
    Рецептите са чудесни и много апетитно изглежда всичко.
    Поздрави и хубав ден, Диана

    ОтговорИзтриване
  5. Какво направи ти бре момиче...уби всичко детско у мен...засрамих се безброй пъти. Колко още вкусотии ще побликуваш... не издържам на изкушението просто! :)))

    ОтговорИзтриване
  6. катенце, то бива красота и вкус, ама твоето няма граници! Не съм гладна, никак даже, но ми се прииска да опитам от всичко, толкова паетитно си го заснела и поднесла! Прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване