понеделник, 5 март 2012 г.

Таратор, Кавърма в омлет и кисело мляко с орехи и мед


Чудех се дали да публикувам тези снимки, тъй като вечер е абсурд да се направи по-нормална снимка:). Обаче пък точно по това време готвим най-често. И не искам да лиша блога си от тези вкусни рецепти, а още повече, че са чудесни идеи за обяд или вечеря, дано допаднат и на вас!  Споделям ги при останалите, в етикет:   меню .  А страхотни менюта има и при Еликсир  , аз лично съм й голям почитател!

Таратор


Продукти:
1 краставица
1 кофичка кисело мляко по- висок процент
копър - пресен или замразен
2-3 скилидки чесън
1 с.л. зехтин/ олио
сол и вода


Нарежете краставицата на малки кубчета. Прибавете ситно нарязания копър, пресования чесън, солта, зехтина и разбъркайте добре. Разредете млякото с водата, като разбърквате с телена бъркалка или вилица да не стане на бучки. Таратора се поднася охладен.
Може да добавите счукани орехови ядки.

Кавърма в омлет


Рецептата ми е от   Иван Звездев.

Продукти:

1/2 кг свинско месо / врат или плешка
няколко глави лук
2-3 печени чушки
2 ч.л. червен пипер
1 ч.л. чубрица
4 с.л. олио
сол и черен пипер на вкус

За омлета, за 1 бр.:
2 яйца
2 с.л. прясно мляко
1 щипка сол
олио



Нарежете месото на кубчета и го наръсете със солта и черния пипер.
Хубаво е да престои за 2-3 часа, но аз го приготвих веднага и пак стана много крехко.
Запържете го в горещо олио, като разбърквате 2-3 пъти през първите минути, да се запечта от всички страни.
Покрийте с капак и оставете 10 минути на нормален котлон.
Поръсете с черен пипер и добавете лука, нарязан на полумесеци.
Посолете и оставете на средна степен на котлона без капак.
Добавете нарязаните на кубчета чушки.
Налейте 100 мл гореща вода, похлупете и оставете 30-40 минути на средна степен на котлона. Поръсете с чубрица и разбъркайте. Отстранете от огъня.
Пригответе омлета:
Разбъркайте яйцата, млякото и солта с вилица.
Изпържете в загрят тефлонов тиган с олио. Изпържете от двете страни.
Поставете омлета в купичка и сипете от кавърмата в него. Затворете омлета и обърнете върху чиния.

Кисело мляко с мед и орехи


Продукти за 1 порция:
1 ч.ч. гъсто кисело мляко
1 с.л. мед
1 с.л. счукани орехови ядки

Приготвяне:
Изсипете млякото в подходяща чашка/ купичка/.
Върху него изсипете меда и орехите.

15 коментара:

  1. Браво! Добре си сготвила:) Много е вкусно всичко!

    ОтговорИзтриване
  2. Ох, да ти имам гърненцата и чинийките аз :) ...много е вкусно всичко поднесено в тези шарени чинийки ! Браво ,Кате чудесно меню !
    И какво се оплакваш от снимките ,многа са хубави даже :)!
    Целувки и хубава вечер :*!

    ОтговорИзтриване
  3. Мноооого ми хареса това меню. Вземам си от всичко и отивам да разгледам назад публикациите, че доста неща съм пропуснала май :))
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  4. Чудесно меню!Все вкусотии!

    ОтговорИзтриване
  5. Безумно вкусни неща си направила Канди.Така хубаво си подбрала менюто че на човек му иде да ти е на гости в този момент.:)
    Прекрасна вечер.

    ОтговорИзтриване
  6. Кенди, много вкусно меню! От всичко искам да си опитам. Всъщност от едното вече си похапнах - преди да ти пиша, си направих десертчето :)

    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  7. От вкусно по-вкусно, Candy чудесно меню в прекрасни съдове. Много ми хареса всичко. Комплименти!

    Приятна вечер, Candy!

    ОтговорИзтриване
  8. Пак много вкусно! Хубаво българско меню, с радост бих си хапнала и от трите неща! Поздрави и хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  9. fantástico menú contundente y delicioso,me encanta,abrazos y abrazos.

    ОтговорИзтриване
  10. От пръв поглед ми се залепиха очите за кавърмата в омлет и там си останаха :) Много обичам! Опитвала съм всякакви рецепти, но в омлет ще ми е за първи път. Благодаря за идеята! Слънчева нова седмица от мен :)

    ОтговорИзтриване
  11. Още като прочетох заглавието,Кате,и се усмихнах :)) !
    Ми какво пък,виж колко е колоритно така,разнообразно и някак цялостно!
    Много ми харесва всичко то се знае,но специално ще наблегна на десерта,много лек и много любим!Основното и то е много ароматно и много красиво поднесено!
    Радвам се,че ни поднесе всичко така сборно,страхотно уютно е!
    Сърдечни поздрави и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  12. Много ми хареса идеята за цялостно, тематично меню. Твоето е прекрасно и с радост бих седнала на трапезата ти, Кате! :)

    ОтговорИзтриване
  13. И аз харесвам идеята с рецепти за дневно меню, Катя.
    Чудесен подбор, вкус и снимки - допадна ми много!
    Сърдечни поздрави и усмихнати мартенски дни, Диана

    ОтговорИзтриване
  14. Кандиии,страхотно меню си приготвила,направо класика
    кой не обича тараторче,а за мляко с мед и орехи да не говорим
    кавърма в омлет е интересно предложение,ще се пробва
    взимам си от всичко с удоволствие
    прегръдки миличка и прекрасна предстояща вечер

    ОтговорИзтриване
  15. Добре че ме подсети, откога не съм яла мляко с мед и орехи..а толкова обичам! Благодаря че сподели :)

    ОтговорИзтриване