четвъртък, 12 април 2012 г.

Писани яйца за Великден


Боядисахте ли яйцата днес? Аз ще ги боядисвам в събота, днес направих опит с писане на яйца и понеже съм доволна от резултата, реших да го споделя:). Имам една чудесна книга с подробни описания за различни техники и тънкости. Наистина има страхотни неща!!! Представете си цяла книга със съвети, идеи и методи на писане! Ще споделя какво точно направих аз, като се придържах към съветите от книгата. Измийте добре яйцата от полепнали частички. / При тази техника яйцата не се варят предварително, но аз ги варя, за това давам моя начин/
След това ги оставете за 1 час на стайна температура, за да не се спукат при варенето.
Залейте ги със студена вода и ги сварете на среден огън. Аз ги варя за 10 минути, считано от завирането на водата.
Извадете ги, подсушете ги и ги оставете да изстинат.
Пригответе материалите: писалка / моята тази година я купих от Кауфланд/, восък / продава се при боите за яйца/, свещ, молив.



Първо нарисувайте с молив по яйцето избраните мотиви.



След това сложете парченца от черен восък в дебелия отвор на писалката.



Нагрейте за 2-3 секунди долната, тънка, метална част на пламъка. Отдръпнете и пробвайте върху хартия как пише. Ако е необходимо, нагрявайте за повече време. По време на писането често се нагрява писалката, всъщност като спре да пише.



Нарисувайте върху линиите с молив. Ако ви се задръства писалката: нагрейте я откъм тънката част, обърнете и изтупайте восъка с резки движения откъм дебелата част. Не изливайте восък в чешмата, защото има опасност от задръстване!!!



Поставете яйцето в емайлиран съд и го залейте с топла вода / не гореща!/. Разтворете желаната боя в 200 мл топла вода и 2 с.л. оцет. Добавете я към яйцата с водата. Сложете на слаб котлон и загрейте, не трябва да завира водата. Изключете котлона. Оставете в горещата боя за 1/2 час. Извадете и веднага, докато е топло яйцето го изтрийте с мека кърпа или салфетка. Восъка пада и остава бяла шарка.



Вторият вариант, който направих е отново по същия начин, но боядисах в по-хладка боя, за да не стопя восъка.



Лесно, като детска игра:)...


14 коментара:

  1. Наистина лесно и красиво ,ама нямам писалка:(...А ти си ги направила макар и на репетицията много хубави, Кате !
    Хубава вечер ! Прегръдки !

    ОтговорИзтриване
  2. Много красиво. Благодаря за споделения опит :) ще се възползвам, но догодина :) вече нашарих моите :)
    Хубав празник на теб и семейството ти, Кате!

    ОтговорИзтриване
  3. Неуморна си,Кате!Страхотни рисунки,браво!
    Прегръдки и хубав празник!

    ОтговорИзтриване
  4. Много красиво!Аз вече боядисах моите по-традиционно и не толкова красиво.Хубав празник, Канди!

    ОтговорИзтриване
  5. Красота-какво да кажа...
    Хубав празник и от мен!

    ОтговорИзтриване
  6. Много е красиво, Candy, прекрасно! Благодаря ти за споделеното!

    Прегръдки и весели празници!

    ОтговорИзтриване
  7. Много красиви и нежни яйца! Аз не се наемам с толкова пипкаво яйце- украсяване, но се възхищавам истински на такива сръчни ръце като твоите! Весели празници, Кате!

    ОтговорИзтриване
  8. Много хубави яйца! Браво!
    Аз пропуснах днешния ден и отложихме боядисването за събота. Открих нови идеи тази година и се надявам да станат сполучливи и да ги споделя с вас.
    Весели празници и да пребориш всички яйца!

    ОтговорИзтриване
  9. Много са красиви Кате - браво на теб!
    Не знаех, че се намират такива комплекти в БГ!
    Би ли споделила от къде си го закупила, майка ми е в БГ в момента и много би искала да се сдобия с един такъв!
    Поздрав най-сърдечен и светли празници!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мария, благодаря ти! Писалката я купих от Кауфланд, при боите за яйца беше. На фирма Pet EOOD Velingrad e. В кутията има дипляна с упътване, восък и писалка. Отделно продават и восък в пакетчета, също при боите. Сигурно ги има и на други места, ако не, може да се намерят контакти на фирмата. Иначе книжката ми е отпреди няколко години, не знам сега къде може да се открие. Писалката струваше под 5 лв, дали не беше 3, ще те излъжа, не помня:)Весели празници, Мария!

      Изтриване
  10. Кате и аз ще боядисвам в събота яйца!Писалката я имам и миналата година рисувахме и аз,и най-вече дъщеря ми.Наистина стават много красиви изписаните с восък яйца.Във Велинград е много разпространен този начин на ошарване на яйцата.Техниката си заслужава ,забавно е !
    Весели празници ти пожелавам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мирче, вие сте с опит:) Пък и фирма Пет е във Велинград:) Така съм се увлякла тази година, че ми се иска всеки ден да боядисвам яйца:). Досега съм направила 2, но това не ми пречи да съм пълна с ентусиазъм. Дано и утре имам време за този вид декорация, много приятно и успокояващо е! Весело посрещане на Великден!

      Изтриване
    2. Мирче, ще чакам твоите яйца, обожавам да разглеждам такива неща! Ако имаш Фб в момента в Деликатес Житница има конкурс за Великденски яйца с награда, може да публикуваш снимка на тези красоти!

      Изтриване
  11. Страхотно яйчице Кате,браво
    на мен много не ми се отдава рисуването :))) и ще го прескоча като вариант,ама виж цапането е друга работа :))
    прегръдки и весел Великден

    ОтговорИзтриване