сряда, 18 април 2012 г.

Лазаня - къпкейкс


Много ми допадна идеята за това оформяне на лазанята. Индивидуално и много красиво! Открих я тук.
Използвам готови кори за лазаня, тези които показвам на снимката. Харесаха ми. Каква плънка ще използвате е въпрос на вкус. Нашата любима за спагети други подобни е с кайма и домати или т.нар. болонезе.
Има много импровизации на този сос, всеки добавя каквото му е по вкуса. А техниката на лазанята е: в намаслена тава се редят кори - плънка - кори - плънка. Накрая се завършва с плънка и настърган кашкавал. Може между корите да слагате кашкавали, сирена, колбаси, каквото желаете.
Продукти:
1 пакет замразени кори за лазаня
500 гр кайма
1 глава лук скилидка чесън
1 морков
3 големи домата или консерва 500 гр домати
сол
черен пипер
кашкавал или моцарела Жоси


 Пригответе соса:
В тиган загрейте олио и запържете лука, до омекване нарязан на ситно. Добавете настъргания на ренде морков.
Запържете още малко и добавете каймата. Бъркайте с дървена лъжица, за да се "раздроби". Пържете каймата до готовност.
Добавете доматения сос или нарязаните домати и чесъна/ цяла скилидка/.
Варете, докато соса се сгъсти.
Посолете и подправете с черен пипер.
Намажете формички за мъфини с олио, или използвайте хартиени кошнички.
Направете корите по указанията на опаковката. При мен се слага в тенджера вода да заври със сол. Корите се пускат във врящата вода, добавя се малко зехтин или олио и се бланшират. Аз ги оставям между 5- 10 минути във вряща вода. Не трябва да ври силно, да не се скъсат. Извадете и изцедете корите.
Нарежете ги на квадрати или кръгчета.
Започнете с реденето: В намаслени форми или хартиени кошнички - кора - плънка - кора - плънка. Най-отгоре завършете с плънка и настъргана моцарела.
Печете в предварително загрята на 180-190 градуса фурна за около 30 минути.

17 коментара:

  1. Тази идея много ми допада, Кате!
    Не съм виждала такива кори за лазаня. Ще потърся.

    ОтговорИзтриване
  2. Красиво, вкусно и много идейно ястие си приготвила, Кате! Сигурна съм, че вкъщи ще се хареса от всички! :)

    ОтговорИзтриване
  3. Чудесно си се справила с идеята за лазаня ,Кате ! Красиво са се получили къпкейкчетата :) ! Хубав ден ! Прегръдки !

    ОтговорИзтриване
  4. Кенди, много оригинална идея! Много сладурски мини лазани са се получили :)

    Усмихнат ден! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Кате,пак интересна идея ни предлагаш...
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  6. Кате, изглежда вълшебно! С Ивана сте я подкарали тази лазаня здравата:)
    Не съм правила никога, но е време да пробвам:)

    ОтговорИзтриване
  7. Обичам лазаня, чудесна идея Кате!
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  8. Ехе, много интересна идея и добра реализация!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  9. Ха така, това ме уби, обаче, наистина е много ефектно и несъмнено вкусно.
    Благодаря за идеята, Бончо :)
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  10. Чудесна идея, Candy! Прекрасни Cupcake ́s са се получили. Много ми допадна идеята. Благодаря ти, че я сподели!

    Прегръдки и приятна вечер от мен!

    ОтговорИзтриване
  11. Жестоко е, и толкова оригинално и лесно...поздравления Кенди! Май ще ти открадна идеята за някой повод :))))

    Прегръдки от мен :)

    ОтговорИзтриване
  12. Много хубава идейка, Кате :) Чудя се само крайчетата не станаха ли малко сухички? Сподели :)
    Иначе изглежда прекрасно!
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, Зори, ако я изрежеш на квадрати, стават сухички, но малка част все пак. Затова могат да се изрежат на кръгове, колкото формичката и така отгоре няма да има никаква видима част от корите. Пак е интересно, кръгли мини лазани:)

      Изтриване
  13. Пак творби,пак шедьоври!
    Кате,неуморна и безспирна си!
    Тук става все по-нетрадиционно и заинтригуващо!
    Много вкусно предложение!
    Прегръдки и хубаво утре!

    ОтговорИзтриване
  14. Чудесна идейка! Не би ми хрумнало да правя лазаня в тази форма. Забелязвам, че няма бешамел.. чудя се дали ще се разкиснат хартиените чашки, ако се сложи и от него?! Иначе е много гот!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ами някои от чашките са много плътни и не би трябвало, но има и такива, които са по-тънки. Не знам, може пък да пробваш някой път:). Иначе може и в индивидуални силиконови или пък директно във формичките за мъфини, като ги извадиш пак ще са си красиви и тогава може да им сложиш по една хартиена:)за декор:)

      Изтриване
  15. Страхотна идея! Благодаря ти! Аз рядко правя лазаня, но тази изглежда толкова апетитно.....Корите не стават ли твърди по крайчетата?

    ОтговорИзтриване