Страници

Телешко варено в тенджера под налягане


Вкусно варено става с месо с кокал: джолан, гърди, опашка, врат. Най-бързо става в тенджера под налягане.
Умишлено не пиша подробни инструкции за работа с тенджерата под налягане, първо, защото съм любител кулинар, и второ - производителят е предоставил подробни такива + книга с рецепти.




Продукти:
½ кг телешки месо с кост
2 картофа
2 моркова
1 глава лук
Сол
Черен пипер
Магданоз
* за супа: кнедли, фиде, палачинки и т.н.

Приготвяне:
Месото се сварява според инструкциите на тенджерата. При всички случаи месото се поставя в тенджерата, налива се вода, до обозначеното в тенджерата ниво, затваря се херметически, поставя се на котлон, включва се на максимална степен и когато парата започне да излиза от клапана, силата на котлона се намалява на минимум и се оставя да се вари за желаното време. Аз варя телешко месо за 1 час от момента на завиране, тъй като харесвам месото да се отделя от кокала. След избраното време и сваряването на месото, тенджерата се отстранява от котлона и се оставя настрани. Парата продължава да излиза още доста време, което означава че варенето продължава. В никакъв случай не се отваря преди индикатора за налягане да е спаднал!!!
След като парата е освободена тенджерата се отваря. Добавят се нарязаните зеленчуци и черния пипер и тенджерата се връща на котлона без да се затваря, докато се сварят зеленчуците.
Бульонът се сервира топъл, поръсен с магданоз. Ако желаете да направите супа, просто добавете кнедли, фиде и доварете без да затваряте капака херметически.



7 коментара:

  1. Обожавам телешко варено. Но го правя рядко, поради липса на тенджера под налягане, а така отнема много време. Не съм се наканила да купя тенджера,а се усеща липсата й в кухнята. Твоята ми грабна окото, на Тефал,има дизайн. Ще взема да ги разгледам по магазините.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нинче, много време ми трябваше да се престраша с тази тенджера, затова не си купувах, но след като ми я подариха, останах очарована. Всичко е бързо, лесно и много вкусно. Важното е наистина тенджерата да е качествена и сигурна. Поздрави!:)

      Изтриване
  2. Бонбонче, обожавам го!
    Взимам една лъжичка и сядам!
    Прегръдки и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  3. Кате,не съм готвила телешко,а това изглежда много вкусно.
    И аз като Дани взимам лъжичката и сядам на масата
    хубава вечер мила

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Телешкото е много вкусно, ако се приготви както трябва. Дори съм яла толкова крехки телешки пържолки:), зависи от кое месо са направени:) Сядай, Мимка, добре дошла!

      Изтриване
  4. Божествено е станало, Кате! Прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване