неделя, 1 юли 2012 г.

"July Morning" с бира и пържена цаца


Джулай морнинг традиционно се празнува на 30 юни срещу 1 юли всяка година, край морето, когато се посреща изгрева на слънцето. Възниква във Варна през 1986 г.
Много хора се събират по българското крайбрежие на Черно море, за да посрещнат заедно изгрева на слънцето. Най-рано Слънцето огрява скалите при най-източната точка при с. Камен бряг.
Името на празника се свързва с известната песен на Юрая Хийп от 1971 г. "July Morning" - "Юлско утро".
За този празник си приготвихме в къщи пържена копърка/цаца/. Най-често я свързвам с морето, плажа и лятото.





Продукти:
замразена или прясна копърка, цаца или друга дребна риба
брашно
сол/ ако не е солена/

Приготвяне:
Винаги почиствам дребните рибки - бавно става, пипкава работа е, но пък не мога да ги ям без да са изчистени.
Почистването става с малко ножче, като при големите риби, цепнете коремчето и издърпайте вътрешностите с ножа.
След това измийте рибите обилно с вода / аз ги мия в гевгир/.
Ако рибите са пресни и не са солени в брашното сложете малко сол.
Потопете рибите в брашното и ги изпържете в загрято олио. Добре е във фритюрник, но ако нямате - в тиган с повече олио - да ги покрива и ги обръщайте или поне разбъркайте веднъж.
Извадете ги върху домакинска хартия, за да се отцеди поетата мазнина.
* Потапяйте ги в брашно преди самото пържене, иначе се навлажняват.
Сервирайте с лимонче и чаша студена бира :).

"July Morning" ! и Наздраве!

14 коментара:

  1. Наздраве....нищо ,че цацата била на изчезване.
    Бира с цаца си е класика!
    Хубава вечер,Кате!

    ОтговорИзтриване
  2. Помислих си, че си отпрашила към морския бряг и наистина щях да те обявя за най-странстващия кулинар-блогър, по-добре звучи кулинар-блокАр :))
    Пробвай, ако случайно не си, рецептата на Катето за цаца >> , но във фурна. Пробвала съм я няколко пъти вече, доста добре се получава, а и е по-здравословно, не че последното ми е критерий за избор на храна :))

    ОтговорИзтриване
  3. Идвам идвам и аз за биричка и цаца обожавам!
    Прегръдки мила Кате!

    ОтговорИзтриване
  4. Кате, раздразни ми стомаха много яко! Толкова обичам цаца с биричка, а тези пусти канадци нямат цаца. Опитвали сме с разни подобни дребни рибки, но не е същото! Хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
  5. Ох, че вкусна цаца и аз се нареждам:)

    ОтговорИзтриване
  6. Кате,тъкмо си помислих,че си наминала край морето по повод юлското утро.
    Отбелязали сте своеобразния празник с най-подходящата почерпка!
    Прегръдки и хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  7. Оооо че вкусно биричка с цаца...как ми се приядеее и с лимонче вкусотия :)

    ОтговорИзтриване
  8. Класика си е цацата с биричка и аз се присъединявам:)
    Това е първото нещо което си похапвам щом стъпя на морския бряг!
    Поздрави Кате!

    ОтговорИзтриване
  9. и аз сядам край масата Кате,че от много време ми се хапваше цаца,благодаря,че ми напомни :)))
    Наздраве и прекрасна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  10. Кате ,чудесна идея винаги ми напомня за морето!
    Желая ти приятна седмица!

    ОтговорИзтриване
  11. Кате,
    Чудесно хрумване за емоционално пренасяне!

    ОтговорИзтриване
  12. Чудничко изглежда цацата, Кате! Аз не се наемам да я приготвям вкъщи, от страх да не би да не се получи както трябва, а много я обичам. Браво, изглежда хрупкава и превъзходна, точно както трябва да бъде!

    ОтговорИзтриване
  13. Наздраве, Кате!
    И аз не бих отказала една биричка с цаца.
    И гледката от първата снимка ;))
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  14. Me invito a tu mesa me encanta el pescado frito con una buena cerveza,abrazos y abrazos.,buenas fotos,abrazos y abrazos.

    ОтговорИзтриване