сряда, 1 август 2012 г.

Обяд по гръцки


Темата е същата, ястията различни:). Отново рецепти от гръцката кухня.
Ако и на вас е любима, заповядайте!


Пържени тиквички по гръцки / τηγανιτά κολοκυθάκια
рецептата съм публикувала преди




Продукти:
2 тиквички
сол
брашно
вода с лед
зехтин за пържене

Нарежете тиквичкити на тънки филийки, /не по-дебели от 5мм/ по дължина или на кръгчета.
Потопете ги в студената вода.
Загрейте зехтина.
Извадете тиквичките от водата. Посолете ги.
Потопете ги в брашното хубаво и ги изтръскайте от излишното количество.
Изпържете ги от двете страни в загрят зехтин.
Извадете ги върху кухненска хартия да се отцеди излишната мазнина и ги сервирайте веднага.

*За по-голяма хрупкавост може да престоят в ледена вода - да се потопят в брашно и отново в ледена вода и веднага да се пуснат във горещ зехтин, но трябва много да се внимава, защото пръска.

Патладжанени кюфтета / Μελιτζανοκεφτέδες
рецептата публикувам и отделно



Продукти:
4-5 средни патладжана
1 чаша настъргано сирене
1 яйце
2 скилидки чесън, много ситно нарязани, или пресовани
1 глава лук, настърган
1 чаша брашно
1 връзка магданоз, нарязана на ситно
1 ч.л. сух риган
сол и прясно смлян черен пипер
царевично олио за пържене

Приготвяне:
Изпечете патладжаните във фурната, за около 15 минути.
Извадете вътрешността и я оставете да се отцеди в гевгир за 1 час.
Намачкайте с вилица месото на патладжана в купа със сиренето, яйцето, чесъна, лука, солта, магданоза, черния пипер и ригана.
Започнете да месите бавно като добавяте брашното, докато получите гъсто тесто.
Загрейте олиото в тиган и изсипвайте по една с.л. от сместта.
Пържете кюфтетата до златисто от двете страни и ги оставете на хартиени салфетки, за да се абсорбира излишната мазнина.

Шоколадов салам със сладолед/ Σαλάμι σοκολάτας
Тази комбинация опитахме по време на почивката и много ми допадна.
рецептата също публикувам и отделно.



Продукти:
125 гр краве масло / в рецептата се използва много твърд маргарин/
250 гр бисквити Petit beurre, но може и обикновени или чаени
100 мл прясно мляко, може и подсладено
2 с.л. какао
1 с.л. ром или няколко капки есенция


Приготвяне:
Натрошете бисквитите на малки парченца.
Ако са от твърдите обикновени, може да ги напръскате с малко прясно мляко.
Сложете маслото за около 30 сек. в микровълнова, за да омекне.
Разбъркайте го с какаото.
Добавете прясното мляко. Разбъркайте до еднородност, ако е необходимо загрейте за малко в микровълновата.
Залейте бисквитите с тази смес, добавете рома и разбъркайте.
Разстелете лист домакинско фолио или хартия за печене.
Изсипете сместа върху хартията и увийте като салам.
Завържете двата края с конец.
Приберете в камерата да стегне и нарежете на филийки.
Сервирайте със сладолед.



19 коментара:

  1. И тиквички, ако може :)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  2. За мен от всичко, Candy! И една биричка - Mythos! ;)
    Страхотно меню и снимки.. искам пак там!...
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз искам пак:):):) С удоволствие споделям трапезата с теб! Поздрави и хубава нова седмица!

      Изтриване
  3. Еееее Кате прекрасно меню.Като ти гледам снимките и както съм гладна ми идва да си бучна с една виличка.:) :) :)Обожавам пържени тиквички ама такива като твоите тънко нарязани.А кюфтенцата.. прелест много ми хареса рецептата.
    Десерта..чудесна идея за тия горещини.Чуден обяд си спретнала Кате.Поздравииии и хубава вечер.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Танче! Наистина са вкусни неща и не изискват специални продукти и лесно се приготвят. Хубава нова седмица, Танче!

      Изтриване
  4. За мен десерта ,ако може....и тези снимки ,направо ме подлудяват....
    Поздрави,кате!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :):):), Живе и твоите ме подлудяват:):):)

      Изтриване
  5. За мен пък от патладжанените кюфтенца ,Кате ...ама и другото не отказвам :) !
    Целувки ,Бонбон :* !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ив, сервирам веднага на оранжевото, нали:):):)

      Изтриване
  6. Прекрасно меню! Ще се преселвам в Гърция май:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :):):), Траянче, гръцката кухня ми е любима, просто няма нещо което да не съм харесала, а пък е толкова разнообразна, страхотна е!

      Изтриване
  7. И за мен от десерта, ако може, Кате :)
    Много го обичам този и като го направя, трудно се дореждам аз да се насладя на него. Та сега от твоя :))
    Всъщност и кюфтенце не бих отказала :)
    Абе да ти идвам на гости, а :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пепчо, с удоволствие ще го споделя с теб! А пък на гости с радост ще те посрещна!

      Изтриване
  8. Бонбон, много ми харесва гръцката вълна, която си подела, интерсни и вкуснимпредложения!
    И аз грабвам веднага едно десертче и само да попитам, кога успяваш да приготвиш всичко това, акъла ми взимаш!
    Хубав ден Бонбонче:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Евка,и аз все това се чудя-кога успява?Тя и Пепи просто нямат равни!
      Кате,комплиментите ми вече не стигат,но ти си знаеш,че си страхотна кулинарка,а аз сладък салам още не съм правила,така че ще си дръпна от твоя с удоволствие!
      Лека нощ,мила!

      Изтриване
    2. Еви, Роси в къщи съм си, имам време и ентусиазъм не ми липсва:)Благодаря ви за прекрасните отзиви! Гръцката вълна ми е любима:)

      Изтриване
  9. Ах, как си се развихрила само след пътешествието! Страхотен източник на кулинарно вдъхновение си намерила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Точно, Дени съм се развихрила:):):) Това ето Вдъхновението...

      Изтриване