петък, 21 септември 2012 г.

Рамен - японска супа



Рамен е вид японско ястие, състоящо се от спагети/ не знам японското наименование на спагетите/, бульон, овкусени със соев сос и добавки като месо, риба, морски водорасли, моркови, сварени яйца, зелен лук и др. В различните части на Япония, се приготвя по различен начин.

Аз съчетах в това ястие любими наши съставки. Не съм се придържала към конкретна рецепта, затова не мога да твърдя, че това е автентичен рамен, но пък стана вкусно и определено има японски вид и вкус.



Продукти за 2 порции:
2 снопчета японски спагети
1 морков
1 стрък зелен лук
скариди - около 10 бр.
соев сос
бульон / телешки или пилешки/
2 сварени яйца


Сложете вода / бульон/ в дълбок съд да заври. Пуснете спагетите и ги варете 3 минути.
Сложете ги в купа.
В тефлонов тиган сипете малко олио и добавете овкусените със соев сос скариди да се запекат от двете страни. Моите скариди бяха предварително бланширани.
Добавете моркова, нарязан по диагонал, оставете да омекне леко.
Добавете зеления лук, нарязан по диагонал, заедно с перата. Разбъркайте и отстранете от котлона.
Извадете зеленчуците и скаридите.
Сервирайте: спагети с бульон, яйце, разрязано на две, зеленчуци и скариди.

Супата се сервира с порцеланова лъжичка и пръчици.




7 коментара:

  1. Страхотно ! Много ми хареса рецептата ,Катюш и колко елегантно поднесено :* ! Браво !
    Целувки !

    ОтговорИзтриване
  2. Красота, стил и уникално поднесена супа! Candy, за мен ти си номер едно във всяко едно отношение :) С тези суперлативи мисля, че си заслужих една порцийка :) това беше шега, но наистина бих се зарадвала да опитам това кулинарно изкушение!

    ОтговорИзтриване
  3. много интересно!
    Не съм сигурна дали ще го опитам :)
    Прегръдки и хубава вечер миличка

    ОтговорИзтриване
  4. Супата изглежда апетитно!Ще пропусна скаридите и ще ги заменя с риба или месце.Много ми хареса рецептата!

    ОтговорИзтриване
  5. Чудесна рецепта, Кате, прииска ми се сега да я опитам... :)))

    Прегръдки и весел weekend!

    ОтговорИзтриване
  6. Изглежда апетитно! Никога не съм опитвала нещо подобно, но обичам да пробвам различни вкусове, вероятно ще ми допадне! Хубав и много слънчев ден! :)

    ОтговорИзтриване
  7. Кенди, чудесна интерпретация на рамен! Наскоро гледах един филм, в който цялото действие се въртеше около тая супа и всичките церемониалности по приготвянето й - Ramen Girl - ако ти се гледат леко повърхностни американски филми :-)

    ОтговорИзтриване