четвъртък, 11 октомври 2012 г.

Окономи яки /японски палачинки/


Рецептата отново от представянето на Кикоман.
Има я също и тук:oishii-cuisine
Не я пробвах на представянето, просто защото малко се притеснявах от непознати вкусове и комбинации, но със сигурност знаех, че ще я направя в къщи:).
Наистина интересна, и обратно на очакванията ми - вкусна.


Продукти:
1 яйце
500 мл вода
5 гр бульон даши (1 прахче), аз сложих обикновен
брашно колкото поеме за рядко тесто (като за палачинки)
2-3 с.л. соев сос (лайт)Кикоман
пресен зелен лук
1/2 малка зелка


Приготвяне:
Нарежете зелето на ситно, перата на лука леко под наклон или на кръгчета.
Сложете ги в купа.
В друга купа разбийте яйцето с вилица или дървени пръчици.
Добавете брашно и разбъркайте. Добавете вода, да се получи смес като за палачинки.
Добавете и натрошения бульон или прахче даши.




Изсипете полувината смес в нагорещен тефлонов тиган, аз леко го намазах с масло.
Изпечете от едната страна.



Плъзнете палачинката в чиния, отгоре може да поставите нарязано на филийки пилешко месо, скариди или риба.


Захлупете с тиган и обърнете, за да се изпече и от другата страна. Японките го направиха с лекота, без да използват чинии, но аз толкова си мога:):):).


Сервирайте, като нарежете на триъгълници и полейте със сладък соев сос.



4 коментара:

  1. Кате,отлично представяш японската кухня.За другите неща си те знаем.Поздравявам те и за празника на детенце, не съм пропуснала перфектната ти подготовка.
    Преди време в едно клубче за отслабване си правехме много диетичен вариант на окономи яки и го бяхме кръстили"окономи яки за яки каки".
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  2. И тази рецепта ми допада, Кате, защото много обичам зеле и палачинки. До сега съм ги комбинирала, като съм ги приготвяла оотделно, но не пречи и да са заедно. Поне ми изглежда интересно и вкусно! И тя влиза в графа за изпробване :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Много интересна палачинка! Много си се запалила по японската кухня!

    ОтговорИзтриване
  4. Candy, не мога да ти смогна!Нямаш настигане!Ти вече си експерт в японската кухня!Веднъж съм била в японски ресторант в Германия.Преядох от любопитство.Всичко беше повече от прекрасно,добре сготвено,с интересни сосове и добавки.И най-важното, преборих се с клечките!Поздрави и приятен уйкенд!

    ОтговорИзтриване