четвъртък, 11 октомври 2012 г.

Tsukune - пилешки кюфтенца


Това са едни много известни японски кюфтенца, открих ги за пръв път при Рони, много ни допаднаха и оттогава все по нейната рецепта ги приготвям: Ginger cookies
Направила съм съвсем леки изменения.

В рецептите от Кикоман също ги има, но без соса:
Пилешки гърди (кайма), прибавя се малко джинджифил, соев сос, картофено нишесте, сол и бял пипер. Оформя се като кюфте на дървено шишче и се пече.



Продукти:
500 гр пилешко месо, смляно на кайма, използвах бяло месо и бутчета.
1 яйце
2 с.л. царевично нишесте
2 с.л. брашно
1 глава лук, нарязана на ситно
1 скилидка чесън, пресована
1 с.л. соев сос Кикоман
черен пипер
щипка джинджифил на прах
сол
магданоз* по желание

Смесете всички продукти добре. Оформете малки кюфтенца и ги изпечете в намаслена тавичка на 200 градуса за 10-15 минути.

Извадете ги от фурната и ги полейте със сос приготвен от:
100 мл соев сос Кикоман
100 мл сладко вино
2 ч.л. захар
джинджифил
1 ч.л. чили сос

С помощта на четка ги намажете хубаво.
Върнете във фурната да се запекат за още около 10 минути.

Извадете ги, нанижете ги на шишчета и сервирайте със соев сос.

13 коментара:

  1. А от всичките ти японски, днешни рецепти тази най-ми харесва :) МръФка, пиленце, шишче, само е за мен! Мм, направо преглъщам, Кате! Чудно хубави изглеждат кюфтенцата! Поздравления!
    Лека нощ!

    ОтговорИзтриване
  2. Разкошотия направо така хубаво си ги нанизала и изпекла ,че се олях.
    Сосчето и то много хубаво и със сигурност много ще си ходи с тези пилешки топчици.
    Спокойна нощ и прегръдки от мен!

    ОтговорИзтриване
  3. Кате, за пилешки кюфтенца изглеждат много сочни :)
    Прегръдка от мен и хубаво настроение!

    ОтговорИзтриване
  4. Нищо, че е сутрин, няма да откажа!
    Много вкусни и сочни изглеждат кюфтенцата!
    Прегръщам те Кате и 良い日を過してください。(всичко най- хубаво:)

    ОтговорИзтриване
  5. Кате, изглеждат много добре и това, че се пекат е допълнителен плюс :)
    А какво сладко вино използваш?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. В оригинала на Рони се използва мирин, но може да се използва друго сладко бяло вино. Аз сложих Совиньон Блан. Въпрос на избор, някой ден ще ги пробвам и с мирин, само да открия:)

      Изтриване
  6. yaaaaa,az tolkova vreme ne sım li bila tuka.Candy ,kakvi vkusotiyi si napravila i vsiçki sa çudesni.

    ОтговорИзтриване
  7. Кате, страхотно изглеждат тия кюфтета! А ти си видимо още на източна вълна, която много ми харесва впрочем.
    Поздрави и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  8. Започнах да преглъщам вече:) Добре че до вечерята не остана много време:)

    ОтговорИзтриване
  9. Искам ги всичките, Кате! Сигурна съм, че са неустоимо вкусни! Прегръдки с пожелания за прекрасен уикенд! :)

    ОтговорИзтриване
  10. Candy, такива кюфтенца с най-голямо удоволствие бих хапнала и то, сигурно и аз като теб, не бих ги приготвила само веднъж! Страшно са апетитни, не съм вечеряла все още и като ги гледам направо огладнях!

    ОтговорИзтриване
  11. И аз им хвърлих око за утре на обяд, тъкмо имам пилешко филе!И соев сос.

    ОтговорИзтриване