вторник, 27 ноември 2012 г.

Телешко Жирарди / Girardi-Rostbraten


Това ястие е кръстено на виенският актьор Александър Жирарди.
Той не харесвал говеждо месо, освен ако не е придружено от бекон и гъби.
Основните съставки на това ястие са: телешко говеждо/ месо, гъби, лук, бекон, каперси, брашно и сметана.
Сервира се с кнедли или картофи.
de.wikipedia


Рецептата е адаптирана от: www.kochbar.de


Продукти:
4 парчета телешко месо / контра филе или бон филе /
1 глава лук
100 гр гъби
филийка бекон, нарязана на кубчета
1 с.л. каперси
1 с.л. брашно
1/2 ч.ч заквасена сметана
2 ч.ч. бульон
олио за пържене
сол,
прясно смлян черен пипер
1/2 ч. л. ситно нарязана лимонова кора от лимон
магданоз, нарязан на ситно
1 твърдо сварено яйце

За сервиране: Кнедли



Приготвяне:
Нарязаното на филийки телешко месо посолете и поръсете с черен пипер.
Потопете в брашно и изпържете в загрято олио от двете страни до златисто. Добавете и бекона да се запържи.
Извадете ги.
В същата мазнина сложете ситно нарязаният лук, да се задуши до омекване и прозрачност.
Добавете бульона, телешкото месо, ситно нарязаните каперси, настърганата лимонова кора.
Покрийте с капак и оставете да се вари на бавен огън за около 2 часа.
Може да го сварите в тенджера под налягане за 20 минути.
Нарежете гъбите на ситно и ги добавете при месото. Оставете за 5-10 минути да се сварят.
Извадете месото.
Разбъркайте сметаната със брашното и я добавете към соса. Разбъркайте добре и оставете за 2-3 мин. на котлона.
Сложете месото в чиния и го полейте със соса.
Поръсете с нарязаното яйце и ситно нарязан магданоз, сервирайте с кнедли.




24 коментара:

  1. Много вкусно звучи Кате!
    Пожелавам ти хубав ден*)

    ОтговорИзтриване
  2. Мммм....вкусно :)
    Прегръдка, Кате и хубав вторник!

    ОтговорИзтриване
  3. Знаел е Жирарди какво да си хапва!
    А при тебе, Кате се е заформил месец на австрийската култура и кухня, което мен много ме радва, особено кулинарната част :)
    Ястието е определено вкусно, заслужава си!
    Прегръдки от мен!

    ОтговорИзтриване
  4. mnogo vkusno ,dano i denya ti e takıv hubav mila.

    ОтговорИзтриване
  5. Много е вкусно при теб, Candy! Записвам си рецептата :) и ти пожелавам хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  6. Пак невероятно ястие ни поднасяш,Бонбонче мило!
    Телешко в къщи много не се яде ,но това твоето е неустоимо!
    Силно те прегръщам!

    ОтговорИзтриване
  7. Вкусна класика, Кате! Прииска ми се да опитам... Прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване
  8. и на мен ми се ща го опитам, толкова вкусно изглежда!
    Кате, прекаляваш с кнедлите :) да знаеш. Правих веднъж, харесаха ми, сега май пак трябва да правя :))
    Поздрави и честит вторник!

    ОтговорИзтриване
  9. Кате, неуморна си!
    Отново интересна рецепта!

    ОтговорИзтриване
  10. Чудесно и вкусно, Кате! Сърдечни поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
  11. И аз харесвам телешко по този начин-чудно е!
    Приятен ден,Кате!

    ОтговорИзтриване
  12. Невероятно ястие ни поднасяш Кате.Прииска ми се да го опитам :) :) :)

    ОтговорИзтриване
  13. Много сочно изглежда филенцето ,Катюш ! Трябва ли ми телешка рецепта знам вече къде да я търся :) ! Сладурана :* ! Прегръдка !

    ОтговорИзтриване
  14. Ох, че сочно! Прекрасно е, Кате!

    ОтговорИзтриване
  15. Ммм, и аз искам!!! Много вкусно изглежда, Кате! Отлична рецепта и изпълнение от твоя страна.

    Усмихната вечер :)

    ОтговорИзтриване
  16. Ох,че е сочно това ястие,Кате,очите ми останаха в чинийката!Страхотно ме провокираш с това варено яйце отгоре,трябва непременно да опитам!Благодаря за хубавата рецепта!Хубава вечер пожелавам и прегръдки от мен!

    ОтговорИзтриване
  17. Оле, Бонбон, точно тези сосести сочни месца са ми най-любими! Страхотна рецепта и изключително подходяща за сезона!

    ОтговорИзтриване
  18. Поредната вкусотия от виенската кухня! И месцето, и сосчето, и кнедлите - всичко ми е до болка познато и много, много вкусно!
    Кате, сърдечни поздрави и благодаря, че ни направи съпричастни към тези вкусни ястия!

    ОтговорИзтриване
  19. Бонбон, две-три мръвки няма да откажа, изглеждат чудничко!
    Запази една порция за утре вечер, че вече приключих с хапването за днес;)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  20. Поредното вкусно ястие, Кате. Приготвила си го съвършено. Много е апетитно и неустоимо!

    Прегръдки и един прекрасен ден утре от мен!

    ОтговорИзтриване
  21. Телешко със сосче-звучи и изглежда вкусно Кате!
    Благодарности за предложението от виенската кухня!

    ОтговорИзтриване
  22. Страхотна мръвка! Ех, късметлии са твоите хора вкъщи с такава запалена кулинарка! Прегръдки от мрачна Англия :-)

    ОтговорИзтриване
  23. Кате,уникално предложение....Така си върви това прекрасно телешко с този сос!А пък и така си ми поднесла.......Красота!

    ОтговорИзтриване
  24. Интересно и вкусно! Определено бих си похапнала с кеф.:)

    ОтговорИзтриване