четвъртък, 22 ноември 2012 г.

Телешки джолан по Австрийски / Kalfsvlees Shank in Austria


Във Виена опитахме страхотен свински джолан, поднесен със сос, кисело зеле и кнедли.
Реших да го приготвя в къщи, със телешки джолан.


Преди това обаче черпя по един аперитив за настроение:
Leibwächter Kräuterbitter
С 58 успокояващи билки, корени и плодове. Произвежда се от билки и плодове, които се отглеждат специално, накисват се в алкохол за 2 седмици, след което се дестилира.
По този начин се гарантира високото качество.
Популярен е като аперитив, смесва се с портокалов сок, кола и др.




А сега за кнедлите - по принцип са характерни както за австрийската, така и за немската и чешката кухни.
Приготвих класическият вариант, само от хляб, мляко, яйца, лук и подправки.
Вие може да добавите бекон, да ги сервирате във супа, като добавка към месо, наденички и дори самостоятелно.
Като източник на моята рецепта за кнедли посочвам уикипедия, защото там са описани характерните продукти. Ще ви покажа как ги приготвих аз, като количеството на продуктите може да се променя.
Джолана сварих, като се придържах към съветите на Мария , става много вкусен, сварих го и направих сос. Мария, благодаря ти!
Всичко това поднесох в комбинация с настърган хрян.
Вижте рецептата:



За джолана:
Продукти:
телешки джолан, нарязан на по-дебели филийки
2 моркова, нарязани на големи парчета
1 глава лук, нарязана на едри парчета
2 скилидки чесън, цели
1 дафинов лист
черен пипер
сол
1 ч.ч. червено вино
брашно

Измийте добре парчетата джолан, да няма кокалчета по тях. Подсушете ги върху кърпа.
Посолете и подправете с черен пипер.
Потопете ги в брашно и ги запържете от всички страни в тиган със загрято олио. Не е необходимо продължително пържене, а само колкото да се запечата.
Извадете месото и го сложете в тенджера под налягане.
В мазнината от пърженото сложете зеленчуците и ги запържете за кратко.
Сложете ги при месото.
В тигана с мазнината изсипете виното и изчакайте да се загрее.
Изсипете го при месото и зеленчуците.



Добавете дафинов лист, сол, черен пипер и вода, около 1,5 л.


Затворете тенджерата, оставете я на позиция 2 на клапана и поставете на висока степен на котлона.
Като се затвори червеният клапан и от другият започне да излиза пара, намалете котлона на минимум.
Оставете месото да се свари за около 40 минути.
Изключете котлона и оставете тенджерата настрани да се освободи налягането - червеният клапан да падне. Преди да отворите тенджерата врътнете клапана за парата на позиция пара, за да изпусне ,ако евентуално има още пара.
Отворете тенджерата и извадете месото в чиния.
Пасирайте течността със зеленчуците и върнете на котлона да се вари, докато леко се сгъсти.


Кнедли
Продукти:
4 филии стар хляб, нарязан на кубчета
1 непълна ч.ч. прясно мляко
1 малка глава лук, нарязан на ситно
2 яйца
около 15 с.л. брашно
сол
черен пипер
около 2 с.л. ситно нарязан магданоз


Поставете хляба в купа и го залейте с млякото. Оставете да престои 30 минути.
През това време запържете лука в олио, до омекване и леко оцветяване в златисто.
Отстранете от котлона и оставете да се охлади.
Към хляба добавете яйцата, лука, черният пипер и солта. Разбъркайте добре.
Започнете да добавяте брашното лъжица по лъжица и бъркайте с ръце, докато получите нещо като тесто.
Оформете средно големи топки, около 10 броя.
Сложете в тенджера на котлон вода със 1 с.л. сол да заври. Намалете котлона на минимум, за да спре да ври и пуснете топките вътре.
Първоначално ще паднат на дъното. След 5 минути с лъжица ги отлепете, ако са се лепнали в дъното.
Оставете ги във водата, докато се покажат на повърхността. Тогава са сварени. Отнема около 20 минути. Водата не трябва да завира!

Сервирайте:
В чиния сложете джолан, кнедли, полейте сос и настържете хрян.

И за добро храносмилане:
Jägermeister Kräuterlikör
Този ликьор се сервира традиционно след хранене, за подпомагане на храносмилането.
Състои се от смес от билки, плодове, корени и подправки, цитрусови кори, женско биле, маково семе, шафран, джинджифил и плодове от хвойна.
Произхода му се проследява до 1935 г. в Германия, където е бил изобретен от Curt Mast. А в превод името на ликьора означава Ловец майстор.
Първоначално е бил разработен като лек за кашлица. Прилича на други подобни напитки, но за разлика от тях има сладък вкус.




27 коментара:

  1. Ей,Кате чудесни рецепти си ни представила!
    Много ми харесаха и ще се възползвам от тях.
    Вкусно ястие се е получило от джолана,а кнедлите са предизвикателство за мен.
    Благодаря за интересните публикации!
    Поздрави и хубав ден! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз ти благодаря, Мира! Наистина рецептите са интересни и много вкусни. Джолана е прекрасен, а кнедлите са като допълнение към ястието. Прекрасен петъчен ден!

      Изтриване
  2. Кате, обожавам телешки джолан!
    И в комбинацията с кнедли е чудесен!
    Аз бих го приготвила в гювеч на бавен огън във фурната!
    Прегръдка и хубаво настроение!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, Дани и Мария така е посъветвала, да го направим в гювеч, обаче нямах време за гювеча, та си го сварих в тенджерката чудо и за 40 минутки имах прекрасно сварено джоланче. Но както и да го приготвиш все ще е вкусно, защото е запечатано и овкусено перфектно:) Прекрасен петъчен ден от мен, Дани!

      Изтриване
  3. Ей , цяло теле сготви бе , сладур :)) ! Много хубава и тази рецепта ,Катюш ,а за кнедли чета рецепта за пръв път ,все си мислех ,че е нещо картофено :) !
    Хубав четвъртък ,Бонбон:* ! Целувки !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :) Ив, имам още две кълки :):):) Откъде ги измисляш:):):) Ив, за кнедлите и аз мислех, че са от картофи, но то наистина има и варианти с картофи, обаче оригинала е с хляб. Хубав петък от мен! Прегръщам те!

      Изтриване
  4. ne moga da ti se vızhitya:prekrasna snimka ,prekrasno yadene .Prosto nyamam dumi mila.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти! Прекрасен петък ти желая!

      Изтриване
  5. Много апетитен джолан, Кате! Много ми харесва. И кнедлите михаресват.
    Въобще всичко ми харесва при теб.
    Представям си с хряна обаче как си отпушила синусите :))
    Поздрави и хубав ден на теб! (и не е петък днес, нали знаеш :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пепчо, ама как не е петък, сега си е петък, упс.. ти си писала в четвъртък, аха. Ей, не знам защо, но само да пуснеш слух за петъка и цялата система се обърква:):):) Хряна е опасна работа, брей докато го настъргах ми се отпушиха:) Прегръщам те!

      Изтриване
  6. Перфектно изглежда джоланчето, Кате! И компанията му е много интересна :)
    Изпуснала съм доста интересни твои постове и се връщам да чета.
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, благодаря ти! Дано ти допаднат и другите рецепти и разходки:) Прекрасен петък от мен!

      Изтриване
  7. И това ти предложение е на ниво, Кате! :)
    Много обичам телешко, но у дома не всеки, затова и рядко го готвя, за мое съжаление. Бих се присламчила с най-голямо удоволствие на твоята маса, мила! Джоланчето изглежда божествено, а и кнедли обичам :)
    Тоз ликьор пък все го пропускам, а сега ми казваш че си струвал, а? Да взема следващият път едно шишенце за проба освен...
    Хубава, топла и усмихната вечер ти желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :) Ирма, тези малки шишенца са си точно за проба. Аз алкохол не пия, но ме впечатлиха шишенцата, и пробвах по една глътка. Вкусът му е интересен. Хубав петъчен ден от мен!

      Изтриване
  8. Чудесно ястие си ни предложила, Кате! Много е вкусно и любимо. Колкото до кнедлите, аз често ги сервирам със сос от гъби и са много, много вкусни.
    А ликьорите... хм, не мога да кажа, че са по моят вкус, но в това отношение, човек не бива да се осланя на моят вкус, защото аз не пия никакъв алкохол и е нормално да не ми допадат.
    Абе да си призная, моят съпруг един ден ми изреди куп алкохолни питиета и ги определи като мои любими. Когато се опитах да оспоря твърдението му, той дори ми каза, че било обществена тайна, че аз си пийвам и ми показа доста мои рецепти, в които присъства коняк, ром, амарето, яйчен ликьор и още някои други спиритуозни. Спирам, че по този логика ще се окаже, че доста си пийвам... :) :) :)

    Прегръдки, Кате и една прекрасна вечер от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вени, това за гъбеното сосче силно ме изкуши и си представям каква вкусотия е! Алокохол и аз не пия, но от тези интересни шишенца си глътнах по малко:). Но смятам, че съпруга ти е прав:):):) Благодаря за усмивката!:)

      Изтриване
  9. Отговори
    1. Благодаря ти, Еви! Прекрасен петъчен ден!

      Изтриване
  10. Ей, фурия голяма си ти, момиче!Ама кога смогваш.... Благодаря ти, че си се доверила на моята рецепта, джолана ти е изкусителен....Да ти кажа, и аз най-вкусния телешки джолан съм яла в Австрия, но във Виена, на Пратера-там има едно заведение само за печени джолани и метри бира, жестоко!
    С усмивка
    мария

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е, това съм го изпуснала в Пратера:) Обаче този джолан, приготвен така е голяма вкусотия. Благодаря ти още веднъж за рецептата! Някой ден ще я пробвам и по италиански, в твоята версия с другите екстри. Поздрав от мен и приятен петъчен ден!

      Изтриване
  11. Още една рецепта, Кате, която ще приготвя у дома, за месоядните...
    Чудесни снимки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Бети, заслужава си, при Мария е в италиански вариант. Много вкусно джоланче! Поздрави!

      Изтриване
  12. Аууу, Кате, джоланчето изглежда много, много вкусно! Кнедлите ще ги пропусна, ще ме прощаваш, но така и не свикнах :)))

    Усмихнат петък, Бонбончо :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Инче, няма да ти се разсърдя:), а джоланчето наистина е върха!:) Прекрасен петък и от мен!

      Изтриване
  13. Отваряш апетита ми с тези снимки Кате:)Вкусно изглежда, и не само изглежда!Вкусничко си е:)

    ОтговорИзтриване
  14. Кате, за много мамини рецепти ми припомни с тази разходка из Виена!
    И джоланчето , и кнедлите са много апетитни!
    Поздрави и приятни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  15. И аз съм фен на телешкото! Чудесни рецепти, Катя!:)

    ОтговорИзтриване