петък, 28 декември 2012 г.

Тирамису сладкиш часовник Др Йоткер



През декември празниците са толкова много. Иска ни се да направим всякакви сладкиши, ястия. Времето не стига... Когато обаче в магазините има продукти, които улесняват това, и разбира се са качествени, решението е много лесно.

Миналата година предложих идея за направата на бързо Коледно пънче. Сега ви предлагам идея как да си направите лесен сладкиш часовник.




Продуктите, които използвах са:
сладкиш Тирамису Др. Йоткер
марципан Др. Йоткер
сладкарски боички Др Йоткер
есенция ром Др. Йоткер

+ продуктите, които са посочени в инструкциите за направта на сладкиш Тирамису


Направете сладкиша по указанията на опаковката.
*Аз го направих със сладкарска сметана, но крема става малко по- плътен и трудно се разнася, затова го направете или с прясно мляко, както е указано, или с равни количества прясно мляко и сметана.
*Към сиропа за блатовете добавих и няколко капки есенция ром.
*Може да изпечете блата в кръгла форма с диаметър 30-35 см, или пък след изпичане в квадратна да го изрежете като кръг. Аз го оставих квадратен, защото тирамисуто по принцип е с квадратна форма, а и часовника да е различен от останалите:)


Докато слакиша престоява в хладилника направете фигурките от марципан.
Към полувината опаковка марципан добавете пресята пудра захар, около 2 с.л.
Омесете и боядисайте в цветовете, които са ви необходими.
Приберете фигурките в хладилник, подредени върху хартия за печене.
* Марципана е направен от бадеми и когато работите с него се отделя мазнина, работете бързо и не загрявайте продължително в ръцете.


След като сладкиша престои 3 часа в хладилника, го извадете и поръсете с какаото от кутията през цедка или сито и декорирайте с направените фигурки.





13 коментара:

  1. Candy, Весела Коледа. Бъдете благословени! Много красиво тирамису си приготвила :)

    ОтговорИзтриване
  2. Кате, много идейно тирамису! Много ми харесаха и прасенцата!

    ОтговорИзтриване
  3. За мен едно прасенце на моето парченце :)
    Кате, до рима го докарах, но тирамису рядко правя, заради едни вирнати нослета, дето не го харесват. А аз харесвам... и така ще си се радвам на чуждите, значи.
    Спорта новогодишно-трапезна подготовка!

    ОтговорИзтриване
  4. И аз се захласнах по прасенцата,Кате!
    Прегледах и назад пропуснатото,мням!Пуйката ме грабна определено,разкошна е!
    Прегръдки и весело посрещане на новата година!

    ОтговорИзтриване
  5. Честита Коледа! Весела Нова година!
    Пожелавам ти да е щастлива, всички да сте здрави и успели в твоето семейство!
    Тортата е много хубава и наистина става бързо. Много добра идея.
    още веднъж да ти пожелая весели празници.

    ОтговорИзтриване
  6. Кой направи прасенцата, да попитам и аз;)
    Бонбон, много добър начин да посрещнем новата и да изпратим старата година!
    Нека бъде много хубав празник, а след това една здрава и благодатна година!

    ОтговорИзтриване
  7. Страхотно тираммису! И фигурките са много сладурски!

    ОтговорИзтриване
  8. Е,Кате,прасенцата са уникални,особено дзурличките!И за мен едно прасенце върху едно голяяямо парче тирамису,ако стигне,че много голяма е опашката!
    Весело посрещане на Новата година!

    ОтговорИзтриване
  9. Прасенцата са страхотни, бързото тирамису с този блат ми допада, а тези римски цифри ме накараха да започна да отброявам до началото на Новата година! Весело посрещане!

    ОтговорИзтриване
  10. Много красиво тирамису с тематично декорация! Чудесна идея, Кенди!:-)

    ОтговорИзтриване
  11. Оригинална идея с възможност за импровизации!
    Кате, сърдечни поздрави и весело посрещане на Новата година!

    ОтговорИзтриване