неделя, 20 януари 2013 г.

Световни класики: Салата Цезар


Създаването на тази салата се преписва на италианският ресторантьор Caesar Cardini. Дъщеря му разказва, че той е изобретил ястието през юли 1924 г. и то се е състояло от цели листа маруля, предназначени за ядене с ръце, включва яйца и зехтин.
източник на инфо
В момента съществуват много разновидности на салата, разгледах много рецепти, като доста се водеха оригинални, но нито една не беше еднаква с другата.
От всичко прочетено открих, че салата в действителност е просто салата с крутони и зехтин или дресинг, който отново навсякъде е различен.
Знам, че класическата Цезар не включва аншоа, дори не включва и пармезан, но това са съставки, които днес я обогатяват и придават невероятен вкус.
И така, въпреки, че такава салата приготвяме често в къщи, а и вече съм давала рецепти в различни импровизации реших да я включа и в този проект.


Продукти:
салата айсберг
домашни крутони
зехтин

* дресинг:
2 скилидки чесън
4 филета аншоа
2 яйчни жълтъка
сол (на вкус)
черен пипер (на вкус)
сок от 1 лимон
100 мл зехтин
4 с.л. настърган пармезан


Сложете жълтъците, чесъна и аншоата в купа и ги пасирайте.
Добавете солта, черният пипер и сока от лимон и пасирайте за кратко.
Започнете да добавяте зехтина първоначално капка по капка, после на тънка струйка, като не спирате да пасирате.
Променяйки количеството на зехтина ще получите различна консистенция.

Накъсайте на едро салатата. Отгоре сложете крутоните.
Полейте със зехтин и сервирайте.



Може да полеете с дресинга и да сервирате с аншоа, пармезан и чери домати.

Ето тук може да видите още рецепти за салата Цезар:

Салата Цезар с  домати и аншоа

Салата Цезар с домашни дресинг и крутони

10 коментара:

  1. Любима салата!Много свежа и вкусна!
    Хубава неделя,Кате!

    ОтговорИзтриване
  2. Много свежи снимки, Candy и супер апетитни! Не съм я приготвяла с такъв дресинг (както казваш има много разновидности в нета) и исках да те питам дали консистенцията става като майонеза или е течен? Благодаря за споделената рецепта - харесва ми! Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  3. Много любима салатка ,ама твоята направо ме разнежи. Дресинга е различен от това което съм правила но ще опитам и него.
    Страхотно поднесена и невероятни снимки Катенце!
    Силно те прегръщам!

    ОтговорИзтриване
  4. Една от любимите ми салати! Великолепно представяне!
    Хубава неделна вечер, Бонбонче! Прегръдки! :))

    ОтговорИзтриване
  5. Всичко обичам в тази класика :) , чудно си я поднесла ,Бонбон :* !
    Прегръдка ,мила !

    ОтговорИзтриване
  6. И аз искам салатка-обичам я.

    ОтговорИзтриване
  7. Истинска прелест, Кате! Вкусна, хрупкава - истинска класика. Прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване
  8. Не съм правила такава салатка / и аз не знам защо :)/ но след това прекрасно поднасяне ще я опитам! :)
    Прегръдки и успешна седмица!

    ОтговорИзтриване
  9. Ееее как я обичам.Прекрасна саладка Кате.Дресинга е малко по различен хареса ми много, ще се пробва задължително :):) :)Хубава и успешна седмица Катенце!

    ОтговорИзтриване
  10. За мен една без аншоа, моля;) Иначе я обожавам!
    Прегръдки, Бонбон!

    ОтговорИзтриване