Страници

Артишок и Аспержи


Тези зеленчуци ми бяха много непознати... Пробвах няколко рецепти с тях и вече са ми много любими. Ако и вие сте любители на артишока - при Ивана също може да откриете доста рецепти.

Рецептите са адаптирани от:
cookingfortwo.about.com
www.simplyrecipes.com


За аспержите:




Продукти:
1/2 връзка аспержи - около 6-7 бр.
4 с.л. майонеза
настърган Грана Падано / Пармезан или друго твърдо сирене/




Приготвяне:
Обработката копирам от предишна моя публикация:
Обелете аспержите като морков с белачка за картофи или специален уред за белене на аспержи. Отгоре това което е като цветенце се почиства внимателно, защото то дава вкус и аромат, то може да не се бели.
В долния край се подрязват. Просто отдолу има по- твърда и дебела част, а в някои има и отвътре едни такива като конци, които после е неприятно като ги ядеш. Та подрязва се колкото е необходимо- на някои дори до половината. Чувала съм, че може да се направи и така - аспержата се огъва и тя се счупва където трябва - звучи ми правилно, така наистина се отстранява най- добре жилавата част.
Сваряват се във вода със захар и сол и малко зехтин - горе- долу по една лъжица и щипка черен пипер. Това се прави с цел извличане на горчивината.
Варят се до готовност - може 5-10 минути, зависи от аспержите.
Стават нито разварени, нито пък да хрупат много, леко хрупкави.





Извадете ги от водата и ги изцедете. Подредете ги в плитка тава. Изсипете върху тях 4 с.л. майонеза. Отгоре поръсете с настърган пармезан. Запечете в предварително загрята фурна на 200 градуса, на по-горна скара, до леко златист цвят.


За артишока:


Продукти:
2 бр. артишок
1 купа студена вода с лимонов сок

1 глава лук
2 скилидки чесън
1 ч.л. подправка "Herbes de Provence"
Грана Падано / Пармезан или друго твърдо сирене/



1 1/2 ч. л. чубрица
1 1/2 ч.л. мащерка
1 ч.л. семена от резене, печени
1 ч.л. риган
1 ч.л. босилек
1/2 ч. л. лавандула
1/4 ч.л. градински чай


Приготвяне:

*Извадете сърцевината на артишока и я нарежете на парчета, поставете ги веднага в купата с водата и лимон.
Загрейте тенджера с вода, 1 с.л. зехтин, 1 с.л. захар, 1 с.л. сол и черен пипер. Сложете парчетата артишок вътре и сварете за около 5 минути.

*Сърцевината се изважда по следният начин: Отрежете върха на артишока, докато стигнете до цвета вътре / прилича на цвят от магарешки бодил/. С помощта на лъжица изгребете цвета и го премахнете. Вече виждате сърцевината. Поръсете я с лимонов сок, защото бързо потъмнява/ Отстранете листата с помощта на ножица и нож. Сърцевината е готова:).


В тиган със зехтин сложете ситно нарязаните лук и чесън. Добавете изцеденият артишок и подправките. Запържете за около 3-4 минути, като разбърквате от време на време.
Извадете в чиния и поръсете с настърган пармезан.

11 коментара:

  1. На мен все още са ми непознати, но от твоите снимки добре си поприказвахме. =)
    Много вкусно изглеждат и двете предложения, Кате, страшно апетитни. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Никак не са ми любими, но никога не е късно да се опита:)

    ОтговорИзтриване
  3. Вие с аморето ще ме накарате и аз да си купя артишок да пробвам вкуса му ,макар че съм много скептична по въпроса:)))
    Твоите си ги измайсторила прекрасно!
    Прегръщам те бонбонче!

    ОтговорИзтриване
  4. И аз съм на "Вие" с тези два зеленчука, но пък видаги трябва да се опитват нови неща :) Да не забравя обаче да каже, че съм влюбена в розовото ти руло :) Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  5. Тези :) и двете не са ми познати, но пък страшно са ми фотогенични - и адски ми се иска да ги пробвам и на вкус, но още не съм се престрашавала - голяма подстрекателка си, Кате!!!

    ОтговорИзтриване
  6. Аспержите обичаме много, дори от няколко дни само проучвам откъде да си намеря за засаждане...Артишок съм хапвала в Италия, но у дома не съм готвила,ама ще взема да пробвам....с тези апетитни снимки, ще се поозъртам за пресен...Прегръдки, Кати!

    ОтговорИзтриване
  7. И двата зеленчука са ми много интерсни, с аспержите се оправям, но с артишока не. :) много са интересни предложенията ти, ще пробвам! Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
  8. Аспержите ги обичам от времето, когато ти си ходила права под масата;)))Шегичка! Майка ми носеше от чужбина като бях дете и много обичх една рецепта с тях- трябва да я намеря из тефтерите и и да ти я кажа. А артишока освен консервиран, не съм опитвала и от консервата не се очаровах. Ще пробвам и оригинала. Мерси, Бонбон!
    Сега давай за морето;)! Давай да разказваш, де;)

    ОтговорИзтриване
  9. Кате, много ми харесаха и двете рецепти! По-често съм приготвяла аспрежи.Всъщност артишок-3 пъти. При него не ми допада това, че голяма част от него се изхвърля.Аспержи искам да си засея, но не мога да намеря разсад. Засях семена тази година, надявам се след година още да опитам...:)

    ОтговорИзтриване
  10. Кате ,аспержи не съм и виждала даже!
    Артишок и сега имам във фризера,опитах по две рецепти,но не е моят зеленчук явно!
    прегръдки

    ОтговорИзтриване
  11. Много оригинални и интригуващи рецепти,Кате!
    Опитах артишок в Италия,хареса ми.А аспержите ти са божествени!

    ОтговорИзтриване