Страници

Сладкиш с лакта от нашето детство


Сигурна съм, че повечето от вас го имат в кулинарните си книги, предполагам, че рецептите ни може да се различават.
Но пък съм убедена, че на всички напомня за детството, за игрите и за онези вкусни сладки изкушения, които мама и бабите ни приготвяха за нас, когато бяхме деца...
Моята рецепта я имам записана в книгата си от приятелка. Почти бях забравила за този сладкиш, докато не ме подсети:) преди няколко години.



Продукти:
за кекса:
1 ч.ч. кисело мляко
1 ч.л. сода за хляб
1 1/2 ч.ч. брашно
1 ч.ч. захар

за глазурата:
1 опаковка бонбони лакта 150 гр
1 пакетче краве масло 125 гр
2 с.л. прясно мляко



Приготвяне:
Сипете содата в киселото мляко и разбъркайте. Оставете да шупне.
Изсипете млякото в купа и добавете към него захарта и пресятото брашно - на няколко пъти го добавете, за да се разбърка по-добре. Бъркайте с лъжица или тел.


Намажете тава с олио и поръсете с брашно. Изтръскайте излишното количество брашно.
Изсипете сместа равномерно в тавата и загладете.
Изпечете в предварително загрята на 170 градуса фурна за 30-40 минути, до зачервяване и до "суха клечка" / забодете клечка за зъби в кекса и като извадите не трябва да има полепнали трохи.

Извадете сладкиша и го оставете да се охлади.


Пригответе глазурата:
В голям съд на котлон налейте вода. В него поставете друг по-малък съд /водна баня/ с бонбоните, кравето масло, на парченца и прясното мляко. Оставете така докато се разтопи, водата на водната баня не трябва да завира.

*Залейте изстиналия сладкиш с топлата глазура. Оставете в хладилник да стегне и нарежете на ромбчета.
*Може да нарежете на робчета и след това да залеете с глазурата, така тя попада и между парченцата.


Прекрасна нова седмица, много усмивки и вкусотийки!


26 коментара:

  1. мм
    само мога да предположа колко е вкусен!!!!
    не съм го опитвала,но бонбоните ги помня!
    хубава седмица,Кате

    ОтговорИзтриване
  2. Чудничко предложение с ухание на детство. Аз помня и станиолените пръстени от хартийките лакта-бонбони. Купувала съм и скоро от лактата, които предложи един от заводите за захарни изделия, но не могат да стигнат вкуса на онези с пъстрите лъскави ленти под целофана-
    http://detstvoto.net/uploads/posts/2010-07/1279586364_kutii-s-kupeshki-lakomstva__10.jpg

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така е, Марта, по-различни са, както и останалите бонбонки и десертчета, дори лукчетата не са същите.

      Изтриване
  3. Помня бонбонките лакта от някога, а старите рецепти са си класика в кулинарния жанр! Чудно връщане в детството, Кате! Хубав понеделник!

    ОтговорИзтриване
  4. Ооо Кате, този сладкиш е удар в десядката. Много ми липсва този вкус от детството и понякога си вземам такива бонбони, макар и вкусът да не е същият. И аз съм мислила какво мога да приготвя с лакта, но твоето предложение определено много ми хресва и ще го пробвам. Пожелавам ти хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  5. Много апетитен е станал, Кате! Не съм го срещала досега:) Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  6. Този сладкиш не съм го опитвала, но изглежда много вкусен, Кате. Ама така е, всичко от детството навява спомени и ни е мило.
    Прекрасна седмица и на теб!

    ОтговорИзтриване
  7. Чудесен сладкиш Катенце.Много апетитен и лесен за приготвяне.Старите рецепти от тефтерите си остават класика най са вкусни и все с приятен аромат от детството.Хубава нова седмица ти желая Катенце!

    ОтговорИзтриване
  8. Катенце,пак ги глезиш много твоите любимци!Какви симпатични и правилни ромбчета,като цветенце са!Прегръдка и хубав понеделник!

    ОтговорИзтриване
  9. Май , че няма по лесен сладкиш от ''онова'' време :) ! И аз го имам записан някъде из тетрадките ми , за съжаление не помня точните съставки , но много ми харесваше ! Все ще намериш с нещо да ме умилиш ,Катюща :) ! Голям си ми Бонбон :) ! Хубава и сладка седмица и на теб !

    ОтговорИзтриване
  10. Един от първите, които сама съм приготвяла, когато бях дете. Много мили спомени събу с него, Кате! Поднесла си го, както винаги с много любов. Прегръдки с пожелания за спорна нова седмица! ;)

    ОтговорИзтриване
  11. Аз не съм чувала, нито пък яла, подразбира се и правила, този сладкиш, но изглежда много вкусно, особено с тази глазура отгоре. Дървеното конче е много сладурско, Кате :)

    Сладка седмица ти желая :)

    ОтговорИзтриване
  12. Бонбонче, аз също нито съм яла, нито съм чувала за този сладкиш, пък и аз като дете нищо не хапвах, аз и такива бонбони лакта не съм кусвала...сега наваксвам с папкането! Но сладкишът ти изглежда убийствено!
    С усмивка
    М.

    ОтговорИзтриване
  13. Преглъщам, Кате...,
    много хубав, тематичен и неустоимо изкушаваш сладкиш.
    Чудесно изглежда, това бяха любимите ми бонбони, а
    кончето разнежващо и умиляващо допълва картината.
    Комплименти за идеята, рецептата и представянето!
    Голяма прегръдка за теб,
    хубава и усмихната нова седмица, Диана


    ОтговорИзтриване
  14. УАУУУУ...колко е прекрасен и си представям аромата на лакта и колко е вкусен.
    Разкошотия Катенце !
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  15. Ммм, знам добре колко вкусен става. Моята рецепта обаче е с орехи в блата.
    Точно така не съм пробвала.

    ОтговорИзтриване
  16. Аз пък да си призная, за пръв път го чувам и виждам. Но определено има вид на детство;) и МИ ДОПАДА!

    ОтговорИзтриване
  17. И аз като Марта за първи път чувам за този сладкиш, но грешката ще бъде поправена :))Изглежда много вкусно, а и лесно за приготвяне.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  18. Кате, опитвала съм, но нямах рецепта, така, че благодаря за споделянето. Скоро видях, че пак са пуснали лакта по магазините и ще го направя. Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  19. Кате, имам приятелка, която обожава бонбоните Лакта. Веднага ще й го споделя. Поздрави

    ОтговорИзтриване
  20. На някои спомените не са точно от детските години :) но сладкиша е много уважаван, Кате :) В моята тетрадка е от първите ми работнически години, когато по-старите колежки впечатляваха с него. Ама тая глазура ако знаеш, как я обичам! Благодаря, че ми го припомни :)
    Но виж, кончето люлка си е цяла история...

    ОтговорИзтриване
  21. Много вкусно изглежда, Кате! Не съм пробвала никога, но пък знам как сладкишите от детството са най-вкусни!

    ОтговорИзтриване
  22. Не си спомням за такъв десерт, но щом е от детските години, не може да не е интересен и вкусен!
    Попаднат ли ми такива бонбони, определено ще го приготвя!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  23. Ох, как я обичам тази глазура! Още утре ще си купя лакта!

    ОтговорИзтриване
  24. Радвам се, че във всички събудих прекрасни детски спомени... И винаги се радвам на коментарите ви. Благодаря ви, голяма прегръдка от мен!

    ОтговорИзтриване
  25. О, имаме го записан, имаме го! Любим сладкиш от детството.
    Чудесен е!

    ОтговорИзтриване