неделя, 15 септември 2013 г.

Запеканка с пиле и аспержи


Харесвам всякакви запеканки, позволяват импровизации според налични продукти.
Общо взето в запеканката може да сложите каквото решите - зеленчуци, месо и т.н. отгоре да полеете с бешамел и да запечете. Може да ги направите в тавичка, в индивидуални съдове, изобщо варианти много.
Днешното ми предложение е за една лека и вкусна запеканка с аспержи и пиле. Ако нямате аспержи, може да ги замените с праз. Ястието по този начин е малко по-семпло, затова ако искате може да обогатите плънката като добавите картофи или други зеленчуци.




Продукти:
връзка бели аспержи
пилешко филе
олио / зехтин
Парченца козе сирене

4 с. л. масло
4 с. л. брашно
1 с. л. пресован чесън
2 1/2 ч.ч. топло прясно мляко
сол
прясно смлян черен пипер




Приготвяне:
Обелете аспержите с белачка за зеленчуци. Пуснете ги във вряща вода с малко сол, захар, черен пипер и зехтин. Оставете ги за около 10 минути да се варят. Извадете ги и ги отцедете.
Филетата нарежете на филийки, посолете и подправете с черен пипер. Загрейте в тенджера олио/зехтин и ги изпържете от двете страни.


Направете бешамела:
Разтопете маслото с пресованият чесън в тенджера на средна температура.
Добавете брашното и при непрекъснато разбъркване оставете на слаб котлон около 2-3 мин.
Добавете топлото мляко, продължете да бъркате, докато соса се сгъсти.
Добавете сол и черен пипер на вкус и варете, като разбърквате за около 2-3 минути.
Ако ви се получат бучки, може да си помогнете с пасатора:).



Намажете тава със зехтин / олио.
Подредете филетата месо.
Отгоре подредете аспержите.
Върху тях подредете филийки козе сирене.
Залейте равномерно бешамела.

Загрейте фурната на 190 градуса и изпечете до зачервяване.


11 коментара:

  1. Кате, не съм опитвала аспержи, как са на вкус?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нати, първоначалното ми впечатление беше, че наподобяват праз лук:) Най-ги харесваме сварени - панирани.
      Но задължително, по какъвто и начин да ги приготвям, ги варя предварително, в тази вода със сол зехтин и т.н., за да си пуснат горчивината. Мисля, че имам една рецепта без предварително варене, само с пържене и не бяха горчиви, стават хрупкави, но все пак, предпочитам така.

      Изтриване
  2. Станала е чудна запеканка! Хубав ден, Кате!

    ОтговорИзтриване
  3. И аз не съм опитвала аспержи......Чувала съм ,че в българския вариант може да се заменят с праз...,но не ще опитам панираните аспержи задължително:)))
    Прекрасна идея да обогатиш пилешкото:),Кате!

    ОтговорИзтриване
  4. И аз не съм хапвала,но щом наподобяват праз,ще ми харесат..
    Вкусна запеканка си приготвила,Кяте!
    Успешна учебна година на учениците ти!

    ОтговорИзтриване
  5. Хапваме аспержи с удоволствие Катенце ... ще изпробвам и това ти предложение :)Сигурна сум че е било вкусно ...

    ОтговорИзтриване
  6. Запазвам си рецептата за сезона на зелените аспержи :) ! Изглежда вкусно !
    Целувки ,Кате !И на добър път на учениците ти !

    ОтговорИзтриване
  7. Бонбонче, честно казано, с аспержите нещо не се спогодихме като вкус, уж не съм претенциозна, но..... това явно не е моят вкус. Но твоята запеканка изглежда умопомрачително вкусно, за което поздравления!!!!:-)))
    Прегръдки, слънце!

    ОтговорИзтриване
  8. Бонбонче, честно казано, с аспержите нещо не се спогодихме като вкус, уж не съм претенциозна, но..... това явно не е моят вкус. Но твоята запеканка изглежда умопомрачително вкусно, за което поздравления!!!!:-)))
    Прегръдки, слънце!

    ОтговорИзтриване