сряда, 25 септември 2013 г.

Вариации на тема суши и едни японски палачинки

Днес ще споделя няколко варианта на суши и едни много интересни палачинки, които видях при Гери - "Мус от краски и мечти". Гери, миличка, благодаря!

Източник на изображението: Oishii-san

Но преди това искам да споделя едно много интересно събитие, което се проведе на 18 и 19 септември в Метро академия - Мастер клас с Г-н Хайамизу. Не успях да присъствам, причините вече ги знаете:), но с удоволствие и интерес проследих събитието. Благодаря на Оиши, че го сподели с нас:
Във Фейсбук
В блога на Оиши

Продължавам с рецептите, или по-скоро идеите за оформяне и плънки на суши. Много обичам да правя суши, не знам до колко се справям, но пък ми е много приятно. Почти винаги експериментирам с плънките, но и почти винаги се присъства сьомгата и Филаделфия:) Спомням си в началото когато започнах да правя суши се придържах строго към рецептите. След като разбрах, че всъщност за суши са важни няколко основни продукта, всичко друго е според вкуса, започнах с експериментите.
И ето следващите ми предложения, които ще добавя и към публикацията за суши:

Тук, в началото споделям рецептата за направата на суши ориза, за да не го пиша под всеки вид суши.

Задължително е използването на специален ориз за суши, той е по-лепкав и различен от останалите. Продава се на много места в магазинната мрежа. Аз го купувам от Кауфланд или Метро. Там може да намерите и листа за нори и други азиатски продукти.

Измийте няколко пъти ориза и го отцедете. Сварете ориза по указанията на опаковката. За моят ориз: 1 ч.ч. ориз с 2 ч.ч. вода и малко сол се поставят в тенджера с капак и се сваряват за 15 мин. на ниска степен на котлона, със затворен капак. Ориза се отстранява от котлона и се оставя в тенджерата с капак да престои 10 минути.
Овкусява се по следният начин:
Смесват се: 2 с.л. оризов оцет Кикоман с 1 с.л. захар, 1 ч.л. сол.
Напръсква се тази смес върху ориза и се разбърква с дървена лъжица.

След като имате готов ориз за суши може да пристъпите към оформянето.
Поднесете сушито с маринован джинджифил и соев сос Кикоман.


Урамаки квадрат
Тук се опитах да придам квадратна форма на сушито, тъй като бях срещала в интернет такава и ми допадна.

Пълнеж: лентички авокадо; крем от пушена сьомга, Филаделфия и див лук; лентички ролца от раци. Поръсено със запечен сусам.



Урамаки, облечено с авокадо

Пълнеж: крем от пушена сьомга, Филаделфия и див лук; лентички ролца от раци, лентички печена червена чушка.
Покрито с тънки филийки авокадо.




Хосо маки с оризова ядлива хартия
Това е ядливата хартия, с която правя азиатските пролетни ролца.
Мисля, че това предложение много ще се хареса на тези, на които не им допада аромата на водораслите.
Наистина много добре се получи.
Пълнежът е пушена сьомга, авокадо и Филаделфия.



Микс от хосо - маки с оризова ядлива хартия и хосо - маки с нори. Пълнежът и на двата вида е от: авокадо, пушена сьомга и Филаделфия.





Дораяки / японски палачинки /
Адаптирано от: "Мус от краски и мечти".
Видеото с което си помогнах е: http://www.vbox7.com/play:6392e86134


2 яйца
100 гр брашно
1/2 ч.л. бакпулвер
50 гр захар
1 с.л. мед
2 с.л. вода

олио



Разбийте с тел яйцата в купа. Добавете захарта и разбийте отново. Добавете меда, отново разбийте.
Добавете пресятото с бакпулвера брашно. Разбийте.
Добавете водата, разбийте до еднородност.
Покрийте купата с прозрачно фолио и поставете в хладилник за 30 минути.
Нагорещете тиган с мазнина и изпечете малки палачинки / по 2 с.л. от сместта/, обръщайте от двете страни.
Поставете готовите палачинки в затворен съд или покрит с фолио.


Слепете готовите палачинки две по две.
Пълнеж:
- паста от червен боб / пасиран червен боб от консерва/
- Нутела с резени банан
Притиснете в краищата.




13 коментара:

  1. Здравей! Страхотно неустоими вкуснотии, така ми се ще да ги опитам :) ! Благодаря, че ги сподели! :)
    :) Хубав и усмихнат ден ти желая! :)

    ОтговорИзтриване
  2. Майсторско изпълнение , Кате! Големи вкусотии!

    ОтговорИзтриване
  3. Кате, невероятна си! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  4. Чудесни предложения, Кате - много вкусно, апетитно и подканящо изглеждат...
    Благодаря и продължавам да се впечатлявам, как успяваш:)
    Сърдечни поздрави, спорен, хубав и усмихнат ден, Диана

    ОтговорИзтриване
  5. Кате, страхотна публикация! Винаги ме радва много, като драснеш нещичко за суши. Знаеш, че съм работила по-миналото лято в суши бар, много харесвам самия вкус на тази храна и винаги ми става мило. Така че е споделена любовта ни към това японско лакомство.
    И много се радвам, че си опитала палачинките. Благодаря за доверието - трогната съм майстор като теб да си избере нещичко от показаните при мен неща. :) Предполагам са ви харесали повече с шоколад и банан, при нас така се получи. ;)
    Сърдечни поздрави и много усмихнат ден ти желая!

    ОтговорИзтриване
  6. Никога не съм опитвала суши,Кате,но като гледам снимките ми иде да си грабна!!!!!!!
    Палачинките ги видях при Гери и ми запалиха любопитството!Твоите също са страхотни,а щом са с нутела и банан си грабвав един "сандвич"
    прегръдки

    ОтговорИзтриване
  7. Катенце, никога не съм правила суши, а публикацията ти ми дава кураж да се поогледам за продуктите и да взема да пробвам! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  8. И аз не успях да отида, но за това ще си запиша твоите вкусни рецепти, които са прекрасно онагледени със снимки. Поздрави мила

    ОтговорИзтриване
  9. Много обичам суши, а тук ми се напълниха очите с тази красота и вариации. Адмирации, Бонбон! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  10. Не съм фен на сушито,но пък не мога да не те поздравя за труда и прекрасното оформление,Кате!Винаги си на ниво,каквото и да захванеш да приготвиш!Палачинките с бананче определено ме спечелват от раз!Чакай да се върна и по-назад :)

    ОтговорИзтриване
  11. О, моята битка да харесам суши специалитетите е абсолютно неуспешна (не обичам риба и нищо морско и речно, не харесвам нори, нито соев сос). Но пък визуално любовта ни се получава :) Освен това уасабито ми се услажда ;) Ако искаш, може да си разделим една порция - ти взимаш хапките, аз хряна, а :)

    ОтговорИзтриване
  12. Кат е колко японски палачинки се получават

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Извинявам се за късното включване:). За съжаление не помня колко се получават, но вижте линка, с оригиналната рецепта на Гери, там тя е описала всичко подробно, а и пише,че се получават около 30 бр. Поздрави!

      Изтриване