неделя, 25 май 2014 г.

Майски вдъхновения


Когато Венера загубила любимия си Адонис, плакала безутешно, проливайки цели реки от сълзи. Където паднели те, там разцъфтявали макове. От любовната мъка на Богинята, Земята се осеяла с макови полета, а венчелистчета им се оронвали лесно, както и сълзите на Венера.
Легенди и предания за маковете има много. Цветята вдъхновяват поети, писатели, художници и фотографи...
Най-разпространени са червените макове, но се срещат и в други цветове.










Месец май е кръстен или на древноримската богиня Мая, или на древноримската богиня на плодородието Бона Деа, чийто празник е бил през май. През месецът се появява първите плодове по нашите ширини:) и ние им се насладихме;)
От векове черешовите дървета са възхвалявани заради техния вкусен и сочен плод и красотата им.
За ягодите пък се счита, че са били символ на Венера, богинята на любовта, заради формата на сърце и червения цвят.








За ягодите се смята, че са класика в съблазняването, мен обаче ме изкуши едно суфле, неустоимо презентирано от Павлинка!
Не мога да лиша блогът си от тази рецепта, за това записвам я и тук, Благодаря ти, мила!
Въпреки, че Линчето предупреди за снимките, не очаквах чак такова чудо, голям смях падна:). Извадих едно суфле, сложих го на масата, ама доста бързо действах:) и го виждах как скорострелно намалява обема си. Накрая ги снимах във фурната, да видите колко са ми високи суфлетата и така:)))
Искам да споделя обаче, че спадането на обема никак не влияе на вкуса, напротив, големият ми син ги хареса след престой от една нощ в хладилника.

Ягодово суфле


Продукти:
3 белтъка + 4 с.л. захар
1 ч.ч. нарязани пресни ягоди + 4 с.л. захар
2 с.л. царевично нишесте

масло и захар за намазване на купичките


Включете фурната да загрява на 170 градуса.
Намажете 5 огнеупорни купички, или формички за крем карамел с масло и ги поръсете обилно със захар.
Изсипете захарта върху нарязаните ягоди, разбъркайте и оставете да попият от захарта за около 10 минути.
След това ги поставете в блендер заедно с нишестето и ги пюрирайте до гладка смес.
Разбийте белтъците в голяма суха купа, като постепенно добавяйте от захарта, докато се получи хубав лъскав сняг.
Избутайте ги внимателно с шпатула в единият край на купата, а в свободният край изсипете ягодовата смес.
Започнете да смесвате двете смеси със шпатула, по метода загребване-обръщане, като внимавате да не спадне обема.
Разпределете сместа в купичките, не пълнете до горе, защото сместа доста се навдига при печене.
Изпечете суфлетата за 25 минути в предварително загрятата фурна.
Обемът спада веднага, след като се извади от фурната, но това не влияе на вкусът.
Може да поднесете с плодове, с шоколад или сладолед.


Ето тук се вижда височината:)))



Понеже не бях сигурна дали суфлетата ми ще са сполучливи, приготвих и един друг десерт:), който ако не по форма, то на вкус със сигурност ще се получи:)

Ягоди със шоколад във формички за лед

По идея от интернет

Всъщност идеята е ясна, но аз ще направя някои корекции, понеже по начина, по който показват че се поставят ягодите, отдолу почти не слиза шоколад и затова моите ягодови бонбонки имат такива странни форми:).
Значи: първо наливате шоколад в гнездата на формичките за лед, след това поставяте ягодите и отгоре изливате още шоколад и изравнявате. Формичките не се мажат с нищо. Приберете ги в хладилник, докато хубаво стегне шоколада, след това много внимателно започнете да навдигате от всички страни, за да излезнат, може да се извадят заедно, като шоколад, но може и да се начупят, но така или иначе ще се хапват на парчета, това не е проблем. По принцип най-добре ще се получат в силиконови форми, но аз за лед такива нямам.






13 коментара:

  1. Кате прекрасно е станало суфлето ти. Ще го пробвам задължително, но суфле не се ли прави и с брашно. Или може би има много видове суфлета. Това ми прилича на смес за голяма целувка или аз се бъркам нещо. Правила съм шоколадово суфле и съм хапвала по заведения, но то беше като моето. Това е различно, но пък изглежда чудесно и вкусно.

    ОтговорИзтриване
  2. Кате, цяла червена феерия е при теб... От всичко бих си опитла, ама както не съм им се наситила на плодовете, мисля да се насоча към тавичката...
    Усмихната и сладка неделя! :)

    ОтговорИзтриване
  3. Уникално се усетих при теб днес Кате...........
    Толкова феерична,нежна и уханна ми стана душата......като суфлето ти:)!
    Поздравления и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  4. Забравих............влюбих се в лъжичката ти с ягодка(:::::::::::

    ОтговорИзтриване
  5. Изглежда невероятно - пухкаво и въздушно! Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  6. Прекрасни венерини сълзи си имаш, Кате! Завидях ти обаче за бурканчето от кисело мляко - тъкмо преди дни се ядосвах, че вече не се продава мляко в бурканчета, както някога. Не, че щях да си купувам - у нас млякото е домашно от поне 20 години, но колкото за удоволствието бих си взел няколко :)
    Виж, десертите са ти бомба! Особено последният ;)
    Прегръдка и пожелание за прекрасна, неделна вечер!

    ОтговорИзтриване
  7. А, какво ще кажеш, невероятен десерт, получило се е страхотно, следваща цел шоколадово суфле, малко по-сложно, но ще се справим! Прегръдка!
    ..., а снимките са вълшебни :)

    ОтговорИзтриване
  8. и аз да се наредя ако е останало нещичко,ако няма може и само ягодка :))
    всичко е прекрасно,Кате!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  9. Напълни ми погледа с тези снимки, Кате! Пълна наслада за душата и вкуса с тези страхотни предложения! Обожавам макове, толкова са нежни и ми беше много интересно да прочета за легендата :)
    Прегръдка и целувка, Кате, за прекрасната публикация!

    ОтговорИзтриване
  10. Вчера бях сред полета с макове. Красота и пълен релакс. А днес ми напълни очите с тези макове и ягоди. След сладкото от ягоди преминавам на суфле. Благодаря за рецептата, Кате!

    ОтговорИзтриване
  11. Много вдъхновяващо, Кате,
    приказна феерия в цвят и аромат червено...
    Поздравления за теб, хубава и усмихната нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  12. Страхотни майски вдъхновения и изкушения, Кате! Прекрасни снимки! Суфлето и при теб, и при Поли изглежда убедително добре! Все да си ми така вдъхновена :) Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  13. Ееее,Кате,да снимаш суфлета и гратени си е цяло предизвикателство,но ти си се справила страхотно,мила!И аз като сина ти бих го хапнала добре охладено!Пак е толкова свежо и пролетно при теб,великолепна компилация от кадри и сладости!Прегръдка!

    ОтговорИзтриване