Страници

Коледен пост ден 24: Постно задушено зеле


Класическа рецепта от българската кухня, която е подходяща по време на постният режим.
Продукти, за 2 порции:
1/2 зелка, нарязана
50 мл олио
1 ч.л. червен пипер
1 скилидка чесън, нарязана
4-5 с.л. домати от консерва
сол на вкус
2 стръка копър
1 ч.ч. вода

Приготвяне:
Олиото се загрява в тенджера и към него се добавя зелето.
Затваря се с капак и се оставя да се задуши, докато започне да омеква леко.
Добавя се червеният пипер, разбърква се и се добавят чесъна и доматите. Налива се водата и се разбърква.
Ястието се вари на средна степен на котлона, под капак до готовност. Посолява се, добавя се нарязаният на ситно копър, разбърква се и се оставя за още 1-2 мин. на котлона.

9 коментара:

  1. Точно така го обичам, по този начин сготвено. Да ти е сладко, Катенце, а аз се нареждам до теб, ако позволиш. ;)
    Прегръдки и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Скоро си направих,Кате,и като се облакътих над тавичката-стой та гледай,точно ей така постничко как го тача да знаеш!И понеже пак ми се хапва,присядам този път при теб,чудно зеленце!Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  3. Приготвяме зелето без домати в къщи, Кате.Всички получаваме от топлинно обработените домати киселини.Но за лек кисел вкус му прибавяме малко ябълков оцет или лимонов сок и много подправки - чубрица, сминдух и червен пипер.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  4. Обожавам зеле, както прясно, така и кисело. А сготвено по точно този начин, мога да го ям с месеци, без да ми омръзне.
    Прекрасна нова седмица, Кате!

    ОтговорИзтриване
  5. Абе бих добавила малко оризец. Много ми е постно така. Прегръдки , Бонбон!

    ОтговорИзтриване
  6. За мен с месце зелето!!!:) Кате, изкушавам те :)

    ОтговорИзтриване
  7. Кате, чудесно е зеленцето, пропуснала съм толкова много и сега се връщам да се насладя на вкусотиите, които си сътворила, вълшебнице! Целувки!

    ОтговорИзтриване
  8. Разкошно и любимо, обаче... с месце:) Дъщеря ми отвърнала на съседка на въпроса какво готви мама така" Постно зеленце с месо":)

    ОтговорИзтриване
  9. Аз и така бих си го хапнала с едно топло и мекичко хлебче :)

    ОтговорИзтриване