Страници

Коледен пост ден 26: Качамак в саханче с мариновани домати


Рецептата отново е импровизация на стара рецепта от блога. Все пак не ми се ще да публикувам едни и същи рецепти, за това реших да запека качамака в саханче, а понеже е по време на пости, го лиших от вкусните придружаващи сиренце, наденички или сланинка. Но за това пък го гарнирах със слънчеви чери домати, от бурканче.



Продукти:
4 средни картофа
50 гр царевично брашно
50 гр бяло брашно
1 л вода
сол


100 гр олио
1 с.л. червен пипер
няколко мариновани в зехтин чери домата


Приготвяне:
Обелете картофите и ги нарежете на кубчета. Сложете ги във водата със сол да се сварят до омекване, да започнат да се разтрошават.
Отстранете от котлона и изсипете равномерно върху тях царевичното и бялото брашно. Направете дупки с точилка или дръжка на дървена лъжица и върнете на котлона.
Варете на среден огън. От дупките ще излиза водата и ще се свари брашното.
Когато брашното е сварено, след около 20 минути, отстранете от котлона и започнете да бъркате с точилка докато стане хомогенна смес. Дори и да останат малки бучици от картофите, пак е вкусно.
Изсипете качамака в саханче.
Загрейте олио в тиган на котлон и изсипете червеният пипер. Дръпнете от котлона и изсипете запръжката върху качамака.
Поставете и няколко чери сушени домати от консерва в зехтин.
Запечете във фурната на 170 градуса, за около 20 мин.






13 коментара:

  1. Старата-нова рецепта, както и да ми падне все ще я уважа ), толкова обичам качамак, а така запечен с тези ароматни доматчета и червеното пиперче отгоре, направо не ми се мисли, каква вкусотия е!
    Поздрави, Катенце!

    ОтговорИзтриване
  2. Кате,
    припомни ми времето, когато беше жива баба ми и правеше по същия начин качамака - с точилка.Но най - много ми хареса гарнирането с чери - доматчета.Превъзходно е.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  3. Сядам и аз до Таня.....Мнооого обичам качамак,Кате,така че се подготви и за допълнително:)!

    ОтговорИзтриване
  4. От дете не обичам качамак. Но този с удоволствие ще опитам:)

    ОтговорИзтриване
  5. Еха, май от дете не съм яла качамак, а беше традиция за голямата ни фамилия. Приятно си го снимала и сготвила, Бонбон. Върна ме точно там;)

    ОтговорИзтриване
  6. Първата рецепта съм я пропуснала , но се върнах да я разгледам защото картофите бяха изненада за мен.
    Прекрасна идея за постещи и не само :)

    ОтговорИзтриване
  7. Катенце, нямам против лиспата на добавките, защото доматчетата го правят неустоим, много обичам качамак!
    Поздрави сърдечни. :)

    ОтговорИзтриване
  8. Прекрасно предложение! Много вкусотии се навъртат наоколо около празниците ;) Поздрави и вкусни и вълшебни празници!

    ОтговорИзтриване
  9. Лелеееееееееее...... качамак!!! Толкова обичам! Поднесла си го перфектно, Кате!А..... си представям какъв ще е.... ако отгоре се наръсят и малко пържени сланинки и натрошено сиренце....Прегръщам те и ти желая прекрасно настроение през цялата седмица!

    ОтговорИзтриване
  10. Много интересно! Не съм опитвала качамак с картофи, а твоят Кате изглежда невероятно вкусен, особено със сушените доматчета отгоре!

    ОтговорИзтриване
  11. Обожавам го, Кате, жалко, че не намирам съмишленици у нас и го правя рядко :)
    Много вкусно изглежда този :)

    ОтговорИзтриване
  12. Много ще ми се услади като гледам пъстрите снимки,мила,преливаш от вкусни идеи дори и по време на пости!Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  13. Как ми се е доял качамак! Идваш навреме с тази рецепта!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване