петък, 8 май 2015 г.

Мъфини "Капрезе - Дианка"


Видях ги в блога на Дианка trydiani.blogspot.com и много ми харесаха, на вид, на вкус:). Дианка, благодаря ти, за всички красоти, които споделяш с нас!
Аз направих 1/2 доза и вместо босилек използвам песто, просто защото в момента нямам пресен такъв.



Продукти, за около 8-9 мъфина:
1 1/2 ч.ч. брашно
1 ч.л. бакпулвер
1/4 ч.л. сода за хляб
1/2 ч.л. сол
1/2 ч.ч. айран
1 с.л. зехтин
1 яйце
1/2 топка прясна моцарела около 50 гр
1 ч.л. Песто босилек

чери доматчета за гарниране


Приготвяне:
Подготвят се формички за мъфини. Аз използвах хартиени кошнички, но това не е добър избор, тъй като залепват и трудно се отстранява хартията. Нй-добре да се използват както Дианка е написала - силиконови или други, като се намасляват предварително.
Фурната се включва да загрява на 180 градуса, може с вентилатор, може и без:).
Моцарелата се нарязва на малки кубчета.
В купа се пресява брашното с бакпулвера, содата и солта.
В друга купа се разбива леко яйцето, към него се добавя айрана и зехтина.
От брашнената смес се изсипва по малко в яйчната и се бърка добре с шпатула.
Накрая се добавят моцарелата и пестото, разбърква се внимателно и се сместа се разпределя във формичките. Отгоре се поставя по 1/2 чери доматче.
Поставят се в предварително загрятата фурна да се пекат. При мен се изпекоха за около 35-40 минути. Изваждат се от фурната, след което и от формите, за да не се навлажнят и се поставят върху решетка.
Много са вкусни, когато са леко топлички:).



10 коментара:

  1. Мерси за рецептата - аз съм фен на солените тестени произведения. Само да се сдобия с форма за мъфини ще ги пробвам. Поздрави

    ОтговорИзтриване
  2. Ех, че изненада, Кате -
    страхотно изглеждат в твое изпълнение и както винаги с красиви снимки,
    а си представям разкошния аромат с босилковото песто...
    Много ти благодаря за доверието, ще се радвам да са ви допаднали и на вкус.
    Идеята ти с песто е чудесна и с твое позволение бих дала линк към този вариант.
    Сърдечни поздрави, хубави майски дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дианка, много ти благодаря за рецептата, за милите думи, много ни харесаха! Разбира се, че нямам нищо против, дори за мен е чест:) Прегръдки!

      Изтриване
  3. Ох, и ти ли?
    Прекрасни са!

    ОтговорИзтриване
  4. Голямо изкушение, макар да не обичам босилек, бих си взела едничко. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Страхотни - красиви и вкусни! :*

    ОтговорИзтриване
  6. Много са хубави, а сигурно и вкусни ! Защо залепват по кошничките? Те не са ли от намаслена хартия?

    ОтговорИзтриване
  7. Много са хубави, а сигурно и вкусни ! Защо залепват по кошничките? Те не са ли от намаслена хартия?

    ОтговорИзтриване
  8. Кате,
    мъфините на Дианка са чудесни, ти си ги претворила по един прекрасен начин с песто.Ще ги изпробвам и аз, в твое изпълнение също изглеждат чудесно.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  9. Аз опитах рецептата с ръжено брашно - много ми хареса. И преди съм правила солени мъфини, които залепнаха за хартията, но на мен това не ми пречи особено. Поздрави

    ОтговорИзтриване