петък, 22 януари 2016 г.

Чия с тиква, орехи и мед


Есенно-зимен вариант на тази рецепта.
Още рецепти с чия в блога.
И пак да спомена за тези, които не са опитвали чия: приготвена като пудинг с прясно мляко има вкус на кус кус:).


Продукти, за 2 порции:

1 ч.ч. прясно мляко по избор / ядково или друго/ получава се и с краве
1/2 ч.ч. чия семенца
1 ванилия шушулка / може и прахче ванилия/
2 с.л. акациев мед, "Фармхопинг" и "Хаджийски и фамилия"
1/2 тиква Хокайдо
2 с.л. счукани орехови ядки



Приготвяне:
Тиквата се обелва и нарязва на малки кубчета. Подреждат се в тава, добавя се малко вода/ ниво 1 см, примерно/ и се пече във фурна на 180-190 градуса до готовност. Тиквата не се овкусява със захар, защото в пудинга се добавя мед.

Чията се накисва в по-голяма купа с млякото и ванилията.
Разбърква се добре и се оставя така да престои за около 15 минути.

Чията започва да набъбва. Разбърква се отново и се прибира в хладилник. Оставя се да престои между 4 и 8 часа в хладилник.
Готовият вече пудинг се разпределя в две чашки, като се редуват пудинг- парченца тиква - мед. Отгоре се полива отново с мед и се поръсва с натрошени орехови ядки.






9 коментара:

  1. Тиквена фантазия си приготвила, Кате! Много лесен и вкусен пудинг ;) Усмихнати почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  2. Не съм опитвала чия, но този десерт е изкушаващ Кате!

    ОтговорИзтриване
  3. Чудесна идея, Кате, благодаря за споделянето!

    ОтговорИзтриване
  4. Много любима комбинация! :)
    Хубав и топъл ден, Кате!

    ОтговорИзтриване
  5. Аз не съм я пробвала тая чия още. ма на теб вече ти отива, все пак живееш в Европа;) Шегувам се, Бонбон. Звучи добре така побългарено с мед о тиква. Прегръдка от леденото кралство София;)

    ОтговорИзтриване
  6. И аз не съм опитвала. Изглежда много изкушаващо!
    Целувки!

    ОтговорИзтриване
  7. Чудесна идея, Кате! Опитвали сме чия и то заради една книга. Има едно племе, което се храни с чия и бяга хиляди километри без да се умори и спре. Синът ми бе така впечатлен като истински Лео Меси:), какъвто смята, че е, че венага изяде няколко дози чия, но накисната във вода. Сега в твоя вариант ще му хареса още повече:) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  8. О, подсещаш, че имам пакет чиа, който още не съм отворила даже, все забравям, а не сме опитвали досега чия. Чудя се кой вариант да избера, не знам защо ми се връзва с праскови в ума, ама сега няма:(, но тиквата наподобява на цвят:))

    ОтговорИзтриване