събота, 16 януари 2016 г.

Панирани пълнени маслини с кайма / olive all'ascolana


Рецептата е италианска класика.
Държа да споделя, че се наех да ги пълня тези маслини, единствено защото видях, че и Пепчо се е наела с тази задача, та реших че и аз ще се справя:)))
Който опитал - опитал, следващият път - в Италия:))) аз такова чудо повече няма да готвя. Изключително търпелив човек съм, но тези многобройни маслини край нямаха:), а и що плънка бях приготвила...:)))
Така, че ако ги правите, нека е за някой специален човек!



Продукти:
Зелени маслини без костилка (от консерва)

плънка:
100 гр кайма смес– телешко и свинско
1 глава лук
1 морков
1 с.л. бяло вино
черен пипер
сол
1 с.л. настърган пармезан
зехтин, за пържене

за паниране:
брашно
яйце
галета


Приготвяне:
Маслините се отцеждат от маринатата. Ако са прекалено солени, може да се изкиснат във вода.

В тиган се загрява малко зехтин и се добавя нарязаният на ситно лук и настърган морков. Готви се до омекване. Добавя се каймата, бърка се непрекъснато, докато промени цвета си и стане на трохи. Добавя се черният пипер, солта и настърганият пармезан. Разбърква се и се отстранява от котлона.
Маслините се пълнят с тази смес.
Ако сместа ви се раздробява, може да добавите малко разбито яйце за спойка, но по принцип от пармезана би трябвало да е добре.

Потапят се първо в брашно, след това в яйце и накрая в галета.

* Така панирани може да се приберат във фризер и да се пържат на по-късен етап.

Панираните маслини се пържат в по-голямо количество загрят зехтин ( маслена баня).
Изваждат се с решетъчна лъжица и се оставят върху домакинска хартия да се отцедят.
Консумират се топли в компанията на студено вино!



4 коментара:

  1. хахах Кате, ако ще ги ядеш в Италия, вземи и мен :) Ама да ти кажа, ти си ги напълнила бавно, защото си ги цепвала. Другия път - със шприц. По-бързо е, нали ми вярваш :)
    Ама пък са страхотно мезе, нали :)
    Много апетитна гледка са твоите!

    ОтговорИзтриване
  2. Аз пък как съм го пропуснала това? И във форума и при Пепи... Само че не виждам как през толкова тънък накрайник на шприц, ще минава каймата. Освен да е толкова фино претрита, като пастет. Хм, усещам, че много ще ми харесат тези симпатяги. Изглеждат много атрактивно за маслини. :)

    ОтговорИзтриване
  3. Пипкави са, ама пък изглеждат много апетитно! Благодаря за рецептата!

    ОтговорИзтриване
  4. Хи-хи, че колко кайма ще влезе в една маслина - за един зъб:)

    ОтговорИзтриване