Страници

Спагети със сирене и пипер в пармезанова кошничка


Това е една класическа италианска рецепта, за чието възпроизвеждане ме стимулира един клип във Фейсбук:).
Рецептата може да бъде изпълнена със спагети, талятели, или друг вид паста. Кошничката може да се направи от Пармезан, Грана падано или Пекорино. В някои рецепти пастата се разбърква със зехтин, в други с масло. Въпрос на вкус. За поръсване също може да се използват различни настъргани сирена.
Семпло, но много вкусно и ефектно!




Продукти:
За кошничката:
Пармезан / Грана Падано или Пекорино/

за пастата:
спагети, според броя порции
зехтин / или масло/
настърган Пармезан / Грана Падано или Пекорино/
сол
черен пипер


Приготвяне:
Пармезана за кошничката се настъргва и се поставя върху хартия за печене във формата на кръг.
Може да се запече във фурна или в загрят тиган.
Внимателно се отстранява от хартията докато е топъл и се поставя върху купичка, за да придобие желаната форма.
Като се охлади се отстранява.


Спагетите се сваряват според указанията на опаковката.
Изцеждат се от водата и се разбъркват още докато са топли със зехтин, сол и настърган пармезан.
Изсипват се в кошничката и се поднасят поръсени с черен пипер и допълнително настърган пармезан.



7 коментара:

  1. Еииий, изстинаха значиИ, изглеждат даже по-апетитни от тези на клипчето, да знаеш!

    ОтговорИзтриване
  2. Чудесна е идеята, Бонбон :)
    И кошничките ти са като дантела :)

    ОтговорИзтриване
  3. Правила съм такива кошнички,Кате, стават много ефектни, хрупкави и вкусни! Със спагети обаче, убий ме, не съм пълнила:) Чудесна идея, поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Кате,
    тази кошничка от пермезан е чудесна идея за поднасяне на спагети.Виждала съм как ги правят тези кошнички, но до сега не съм се престрашила да опитам.Пудингът с тиква,чия и мед също много ми хареса.Чусесно поднесен и аранжиран, надявам се и много вкусен.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  5. Ммммм..тези дни така ми се прияде паста, Кате, твоето предложение е нещо, на което не мога да откажа! Да имаш още някоя порция или да се захващам у дома :)
    Поздрави, мила!

    ОтговорИзтриване
  6. Толкова обичаме спагети, а този вариант с кошничката е направо... нямам думи! Ще го пробвам скоро :)
    Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
  7. А аз за сефте ядох в такава кошничка спагети в един италиански ски-курорт, спагетите бяха със сос путанеска и толкова ми се услади и сервирането, и храната...и оттогава често сервирам в такива кошнички - я салата, я паста....Ще трябва и твоя вариант да пробвам, изглежда супер!Абе в пармезанова кошничка каквото и да сервира човек, все е вкусотия!
    С усмивка
    М

    ОтговорИзтриване