Страници

Пържен артишок / Carciofo alla Giudia


Carciofo alla Giudia – пържен артишок е рецепта от италианската кухня. Произхожда от еврейската общност в Рим, като според Уикипедия giudìo е римският диалектен термин за евреин. Приготвен по този начин, артишокът има хрупкави листенца, наподобяващи чипс.

Пържен артишок

Продукти:
артишок
черен пипер
сол
лимон
вода
зехтин, за пържене

Приготвяне:
Артишока се почиства като за целта с ножица или нож се отстраняват твърдите листа, след което се “подстригват” връхчета на останалите. Дръжката се изрязва, за да остане около 2-3 см, и се бели външната ѝ част. Артишокът се натитиска леко, за да се разтвори.

В купа се налива студена вода и в нея се изцежда сока от 1/2 лимон. Почистеният артишок се поставя в купата, за да не потъмнее.
В касерола или фритюрник се загрява зехтин за готвене.
Артишокът се изважда и подсушава много добре, посолява се леко, подправя се черен пипер и се пържи до златисто, на умерена температура.
Изважда се и се отцежда върху домакинска хартия.
Леко се натиска от дръжката към сърцевината, за да се разтвори и отново се връща в горещия зехтин за още 1 минута.Пърженият артишок се изважда, отцежда се и се сервира с резен лимон.

5 коментара:

  1. Кате, никога не съм опитвала артишок.
    Обаче ще ме накараш да пробвам.
    Изглежда чудесно! Усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  2. И аз не съм, ама верно си го е издокарала :P А пък и щом е от италианската кухня, нещата са ясни, ще те яде артишок!

    ОтговорИзтриване
  3. Напоследък съм авантюристично настроена и гледам да опитвам нови екзотични плодове и зеленчуци, така че... смятам да пробвам и артишока! Поздрави:)

    ОтговорИзтриване
  4. Нещо с този зеленчук не се долюбваме, Кате, но при теб изглежда много апетитно! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Е, в пържен вариант не съм пробвала никога, ама и на това ще му дойде ред, след такава публикация от теб!

    ОтговорИзтриване