понеделник, 13 февруари 2017 г.

Тема: За Свети Валентин


Всяка година по това време в интернет пространството се заформят ожесточени битки и спорове, относно празника Св. Валентин.
Всяка година подминавам тактично, всички изказвания по темата. Тази реших да се включа, но не за да водя словесна битка, а за да помоля всички, които не приемат този празник да престанат да спамят Любовта на хората, независимо дали е демонстрация, показност или не, злобните критики под красива снимка или публикация са кофти проява. А и да отхвърляш, отричаш и хулиш изразяването на Любовта и един древен Светец ми се струва странно.
Нямам нищо против всеки да изкаже мнението си, но по съвсем нормален начин, останалото е грозно ... хора, заради Любовта е извършено какво ли не, един празник ли не може да преглътнете?


Да празнуваме или не?
Нямам нищо против хората, които празнуват, или не празнуват този ден.
Познавам хора, които много се обичат, но не искат да правят демонстрации, нито на 14, нито когато и да било. Те просто се обичат, но не празнуват това. Има мъже, които се стесняват да правят романтични жестове, просто това не е в техният стил, има и жени, които пък не харесват подобен израз на емоции.
Познавам и други, особено млади, влюбени двойки, които се носят на крилете на Любовта и го показват навсякъде. Този ден за тях е специален, може след месеци дори да се разделят, да намерят нова Любов, но в момента положението е розово и това е.
Хора различни, свят широк. Уважавам избора и на двете страни. Всеки има право да празнува, да се забавлява и да прави каквото пожелае, стига да не наранява или вреди на другите. Злобните коментари по темата смятам за хейт.

Любовта не трябва да се показва в един ден
Често срещам този израз и съм напълно съгласна - самата Любов е празник всеки ден. Но съм и абсолютно убедена, че хората, които празнуват днес, показват Любовта си и през останалото време: чрез жестове на внимание, поглед, целувка, подаръци и т.н. Така, че празнуването на Свети Валентин съвсем не означава, че не се обича през останалото време.
По същата логика бихме могли да перифразираме въпроса: за годишнини, рождени дни, лични празници и т.н. То между другото следва 8 март и там положението е сходно с клишето "Жената не трябва да бъде ценена един ден:)".

Аз празнувам Любовта!
Харесвам чистата, истинска Любов. Виждам я навсякъде и във всичко. От разтварянето на цветните пъпки през пролетта, до падналата снежинка на лицето ми през зимата. Тя присъства на трапезите ни, в домовете ни, в споделените разходки, мигове, погледи, песни... но това не ми пречи да харесвам и другият вид по-демонстративна любов. Ако едната е нежен розов цвят, то другата е огнено червена.
Харесвам празниците, които носят положителност, зареждат, вдъхновяват и по тази причина празнувам и този.
Не ме интересува какъв му е произхода, за мен е важно, че е в чест на Любовта!

Публикацията ми няма за цел да обижда или критикува, вярвам, че е ясно от текста. Не защитавам и не оправдавам никой, както казах и в началото, уважавам избора на всички. Това е единственото ми изказване по темата.
Ще се радвам да споделите и вашата позиция, но моля, ако се включвате с коментар, спазвайте добрият тон.

На всички, които празнуват пожелавам винаги да имат повод да го правят! На всички, които се обичат, без значение, празнуват или не, пожелавам Любовта да е винаги с тях! На останалите желая да открият Любовта!
Обичайте се и бъдете обичани!

4 коментара:

  1. Аз също ежеминутно и ежесекундно празнувам Любовта!Самото усещане,че обичаш е всецяло обсебващо и осмислящо живота ми ...Обичам да обичам!Обичам да глезя обичните ми и да им създавам комфорт в ежедневието!С удоволствие правя малки изненадки и като дете с нетърпение очаквам да видя удоволствие в очите им :)!14-ти февруари е просто ден от календара за мен..Всеки ден ми е важен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Прекрасна си, Миленка! Личи си от всяка твоя публикация, изпълнена с уют и любов, дори и коментарът ти излъчва това. Точно това имам предвид и точно хора като теб изпълват пространството с красота.
      Дали празнуваш или не, това е въпрос на избор. Важното е да не се критикуват другите заради това, че са решили да демонстрират любовта си. Лично мнение всеки може да изразява, но подигравките и критиките никак не ми харесват. Поздрави, вълшебнице!

      Изтриване
  2. Кате,
    Честит празник ! Нека оставим хората да празниват според разбиранията си - едни Трифон Зарезан, други - Св.Валентин.Важно е хората да са добронамерени, с чисти мисли и чисти дела.Има ли чиста съвест и чисто сърце всеки може да бъде спокоен.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Именно! Далеч съм от мисълта, че всички трябва да харесват всичко, но подигравките към обичащи се хора никак не ми допадат. Напълно съгласна съм с теб, Ели!

      Изтриване