Страници

Тайната на пържените дробчета с брашно


Много, много отдавна не бях пускала толкова скоростна рецепта. Дробчетата още парят, а кухнята ми не е в окаяно състояние:).
Пърженето на дробчета с брашно не е шега работа и въпреки, че са много вкусни и много хора ги харесват точно по този начин, рядко ги приготвят.
Освен, че пръскат и цапат страшно много, са опасни, защото могат да ни изгорят. Та те направо гърмят в олиото. Пържила съм ги с очила, с маска, с капак, но положението е още по-зле, защото се получава конденз, а водата в олиото усложнява нещата, мрежата за предпазване от пръскане също не помага, по-добре е от капак, донякъде не кондензира толкова, но пак пръска. Изобщо винаги съм ги приготвяла със страх. Докато точно преди малко във Фейсбук, благодарение на: Нина Тодорова, Vera Ekimowa, Албена Василева, Zornitsa Nikiforova, Пепа Стоева, Milena Marinova, Elena Stoyanova, Iliana Nikolova, Pavlina Petkova, успях да намеря най-добрият вариант за мен. Ще съм благодарна и на всички, които решат да се включат с коментар и да споделят своята тайна за приготвянето на тази рецепта.
Въпреки всичко ви съветвам да пържите дробчета с повишено внимание, защото винаги могат да ни изненадат неприятно.


Продукти:
1 кг пилешки дробчета
1 купа брашно


Приготвяне:
Дробчетата се измиват и подсушават в кухненска хартия. Потапят се добре в брашно, като излишното се "изтупва". В тенджера се загрява олио, нивото е около 1 см. Поставя се парче хляб, използвам от стара франзела, парче около 4-5 см. Задължително котлона трябва да е на средна степен. Пуска се едно дробче и се внимава, добре е да се предпазвате, за да не пръска. Ако всичко е ок, се добавят и останалите дробчета. Ако "тест дробчето" пръска, тенджерата се отстранява от котлона, похлупва се(покрива се) с лист кухненска хартия и се изчаква 1-2 минути, след което се добавят дробчетата и се връща на котлона. По време на пърженето тенджерата се покрива с лист кухненска хартия( тази, която е като салфетка). При обръщането на дробчетата, хартията се вдига леко към вас, целта е ако случайно пръска да се предпазите по някакъв начин.
Дробчетата се пържат на порции, не трябва да се натрупват прекалено. Обръщат се и от двете страни, след което се изваждат и може да се отцедят върху домакинска хартия.
При мен "гръмна" само първото тест дробче, понеже не бях преценила, колко горещо е олиото. След това нямах проблеми.

През цялото време дробчета се наблюдават отстрани, внимава се и хартията да не падне върху горещият котлон и т.н. Хлябът се подменя ако започне да прегаря, хартията също, ако се намазни.
И най-важното - Предпазвайте се, не са малко случаите, на хора, които са се изгорили сериозно.

2 коментара:

  1. Аз пък като казах за печените дробчета и направо изключих, че когато ги правя пържени и аз ги правя с хартия. И не само тях. На рибата също слагам задължително, а и на месо понякога. Изобщо на всичко, което пръска и няма как да сложа капак.
    Но дори и да пръскат, понася се. Важното е, че са много вкусни :)
    Да ви е сладко, Кате :)

    ОтговорИзтриване
  2. Кате,
    направо съм изненадана от предпазните мерки при теб, когато приготвяш дробчета.В нашият дом голям любител на дробчета е баща ми и винаги ги приготвям по 3 основни начина - печени на жар; смлени и обвити / получава се каша от дробчета с подправки / в було като кюфте и печени на фурна и 3 - ят начин със сос от зеленчуци.В последният случай ги правя в бързоварка с много лук, вино, дюли или зеленчуци и стават вкусни.Избягвам този начин на пържене, много пръска наистина.По моите начини дробчетата стават перфектни.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване