вторник, 14 март 2017 г.

Свинско печено с шампанско


От известно време ми прави удоволствие да приготвям цели печени меса. Това тук е малко по-различно и бях любопитна да видя как е като вкус. Въпреки конците, които се образуват при нарязването, месото е крехко. Продава се като bauchfleisch и е обезкостено свинско месо от корема. Харесала съм си една рецепта с такова месо: Crispy Roast Pork Belly (Cantonese Roast Pork Belly), която ще приготвя много скоро:).
Рецептата, която споделям сега е за класическо печено, но вместо вино използвам шампанско. Зеленчуците за гарнитурата се пекат заедно с месото. Излишно е да казвам, че месото може да е друго, както и зеленчуците и подправките иии... виното. Почти винаги при мен тези неща са различни:).



Продукти:
Цяло парче месо без кост (от корема)
2-3 скилидки чесън
3-4 моркова
1-2 глави лук
резен от глава целина
сол
черен, бял, червен и зелен пипер
кимион
червен пипер
олио
100 мл шампанско
100 мл зеленчуков бульон


Приготвяне:
Месото се посолява и натрива с олиото и подправките. По желание може да се завърже с конец за печене. В тава се налива около 50 мл олио и се поставят зеленчуците, нарязани на едро. Върху тях се поставя парчето месо. Наливат се бульона и шампанското и ястието се слага да се пече в предварително загрята фурна на 220 градуса, докато се запечата и образува коричка, за около 30 минути. След това се покрива с алуминиево фолио и се пече на 190 градуса до готовност. Зависимост от месото са необходими между 1 1/2 до 3 часа. Проверява се с вилица, ако влиза леко, без съпротивление, значи е готово:). В края на печенето фолиото може да се отстрани.




3 коментара:

  1. Кате,
    много интересна рецепта,аз винаги използвам вино, но червено или бира.Не съм пробвала с шампанско, но с бяло вино и газирана вода също става .Разнообразно и красиво.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, то при мен се получи така, защото нямах вино и имах малки бутилки с шампанско:). Викам си, щом става с бира или пък с вино, що да не стане и с шампанско:) Не, че съм целяла някакви ефекти:). Поздрави!

      Изтриване
  2. Чудесен вкус и рецепта, за които не се и съмнявам, Кате,
    но съм впечатлена от апетитно красивото представяне.
    Поздрави за теб!

    ОтговорИзтриване