Страници

Ден на народните будители и разходка до къщата на Иван Вазов


1 ноември е официален празник на България и ден, възхваляващ делото на българските просветители, революционери, книжовници и будители.
Много са българските имена, заслужили това призвание. Един сред най-тачените народни будители е Иван Вазов.
Преди време посетихме къщата му в Сопот, споделям снимките. Къщата е много красива, градинката също, някак си пренася назад във времето.




Много е дал на България Вазов: "Под игото", "Епопея на забравените", "Една българка", "Дядо Йоцо гледа", Немили-недраги"... Във всяка негова творба се усеща любовта към Отечеството, към добротата, към хората.
Неслучайно е наречен "Патриархът на българската литература".
Дори децата знаят негови стихове. Синът ми от месеци пее за Радецки:). Дори ходихме до кораба!



Манекените са с восъчни глави и старовремско облекло представят някои от героите на Вазовите творби.









"Там – наший дом благословени,
Там кътът роден, кътът мил,
Магнит за спомени свещени,
където аз съм се родил..."
Иван Вазов


8 коментара:

  1. ot uçilişte ni vodeha na ekskurziyi,tuka sım bila,ne moga da si spomnya sega v koya kışta byahme,imaşe mnogo drıvçeta ot smokini,dori dnes kato usetya mirisa na smokinovite drıvçeta na uma mi idva smırtta ,znaeş kato malki çovek se stahuva ot smırtta ,starite kışti vinagi mi naponyat za neya .

    ОтговорИзтриване
  2. Честит празник, Кате!
    Като ученичка съм била в Сопот.
    Благодаря за чудесната разходка!
    Хубави снимки!
    Пожелавам ти чудесен ден!

    ОтговорИзтриване
  3. Кате,браво!Прекрасен начин да се почувстваме горди българи!Много мили и далечни спомени нахлуха в мен/от ученическите екскурзии:))/.Токлова пъти минаваме транзит през Сопот,но следващото преминаване през града няма да е така бързо......Благодаря ти и честит празник!

    ОтговорИзтриване
  4. Честит Ден на народните будители Кате!
    С тази разходка до къщата на Вазов ме върна в детските ми спомени.Ходила съм там като ученичка.Сега ме радва като гледам че и днес този паметник на културата е запазен и посещаван и от малки и големи.
    Ние си имаме историята на нашите будители и трябва да я предаваме на деца и внуци и те да се гордеят с нея.
    А Вазов наистина е дал много за България, неуспоримо е.
    Красиви фотоси си направила:)
    Хубав и ползотворен ден!

    ОтговорИзтриване
  5. Честит 1-ви ноември! Много хубав пост, Кате, изцяло в духа на празника! :)

    ОтговорИзтриване
  6. Честит празник!
    Много подходяща дестинация за днешния ден си избрала, Кате!

    ОтговорИзтриване
  7. Честит празник, Кате! Хубаво местенце и слава Богу, че се пазят все още, и че има хора като вас да ги посещават, да водят децата си и да ги учат на българщина! Така мило ми стана, израсла съм в една такава бяла къщичка, точно с две липи и една смокиня отпред, с двор пълен с цветя... Ееех! И будители имаше... само дето днес ги няма, а нуждата от тях е повече от наложителна и то, точно в днешно време, повече от всякога!
    Хубав празник пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  8. Кате, връщаш ме в далечните ученически години! Приятно ми е да видя отново това място!
    Поздравления за това, че си се сетила точно на този ден да покажеш тези снимки!
    Приятна вечер!

    ОтговорИзтриване