Страници

Шоколадов кейк с круши и вино


Комбинацията на вино и круши е много популярна, а в съчетание с шоколад вече и неустоима:). В интернет има много рецепти за сладкиши с вино и круши, ето вече и в моят блог:). Кейка направих по тази рецепта, като замених айрана с вино, лешниците с орехи и крушите са нарязани, вместо цели:).





Продукти:
125 гр. краве масло
1 ч.ч. кафява захар / може и бяла/
2 яйца
50 гр. черен шоколад
1 шушулка ванилия
1 1/2 ч.ч. брашно
2 с.л. натурално какао
1 ч.л. Бакпулвер
около 5 с.л. червено вино Мерло
шепа счукани орехови ядки
1 круша



Маслото се разбива със захарта. Добавят се яйцата едно по едно, като всяко следващо се добавя, след като предишното се е усвоило добре.
Шоколада се разтопява в микровълнова за общо 90 сек. на макс, като се отваря на всеки 30 сек. и се разбърква. В зависимост от вида на шоколада, може да са необходими по-малко минути, затова трябва да се наглежда:)
Изчаква се за 1 минута да се охлади малко и се добавя към яйчната смес. Разбърква се добре, добавя се ванилията.
Пресятото с бакпулвер и какао брашно се добавя на етапи, като се разбива непрекъснато с тел или миксер. Може да се редуват вино и брашно. След като се добавят всичкото вино и брашно, се добавят и натрошените орехи и нарязаните на кубчета круши. Разбърква се внимателно.



Кръгла форма за кекс с диаметър 18 см се намаслява и набрашнява.
Сместа се изсипва в нея.
Кейка се пече в предварително загрята на 180 градуса фурна за около 50 минути. Аз пека на долна скара , тъй като сладкиша е висок, за да не изгори. Изважда се и се оставя да се охлади в тавата.
Поръсва се с пудра захар.






13 коментара:

  1. За кейкът се нареждам първа, преди да е свършил;) Никога не съм ползвала вино в сладка комбинация. Много интересна рецепта, Кате! Безгрижен и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Какви са ти красиви снимките, какви са ти красиви сините нещица, Кате! А кексът пък е чуден! Направо разкош е тази публикация, благодаря. :) Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  3. Аз съм правила шоколадова торта с поширани круши и помня беше много вкусно. Предполагам и кекса ще е толкова ароматен и сочен. А сините неща много много ми харесват! От къде ти е формата?
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Лучия, формата я купих от "Хофер", миналият месец имаше седмица, посветена на сладкарството. Обожавам го този цвят:). Поздрави!

      Изтриване
  4. Много ароматно, вкусно и цветно -
    прекрасен сладкиш, представен по прекрасен начин, Кате!
    Благодаря за удоволствието, сърдечни поздрави за теб и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  5. О, със сигурност ще опитам, защото определено ме впечатли! И това синьо, ама много ми хареса!
    Прегръдки Катенце!

    ОтговорИзтриване
  6. Ароматен и сочен сладкиш, с интересна комбинация!
    Успешна нова седмица, Кате!

    ОтговорИзтриване
  7. Не знам защо, но от едно известно време не ми се появява полето за коментар, това в което да мога да оставям такъв, но сега се отвори. Дали и другите имат такъв проблем..?
    Добре че точно сега стана, защото този кейк истински ме изкуши и нямам търпение да го приготвя, а цялостната визия в синьо направо ми напълни душата :)
    Прегръдка, Кате!

    ОтговорИзтриване
  8. Кате, кексът изглежда толкова пухкав и вкусен...ммм Прегръдки

    ОтговорИзтриване
  9. Кексът изглежда толкова пухкав и шоколадов... И аз няма как да пропусна да забележа и сините нещица. Страхотно са съчетани.
    Поздрави и успешна нова седмица :)

    ОтговорИзтриване
  10. Разкошна комбинация, приказно изглежда това кексче, Кате! Ще го опитам. Поздрави, мила!

    ОтговорИзтриване