Страници

Френски макарони с брашно от тиквени семки и крем от тиква / Pumpkin French macarons


За някакви си 30 секунди изпуснах времето за печене и краищата леко потъмняха, не че не можех да ги маскирам на снимките в някоя програма, но пък как щяхте да разберете, че съм говорила с мама по телефона:). Всъщност тези краища се забелязват само на снимката, в действителност никой не им обърна внимание, а и черупките са такива, каквито трябва да са: с хрупкава външност и мека, дъвчаща сърцевина.




По-важното, на което искам да обърна внимание тук е факта, че вече смело мога да експериментирам с различни ядкови брашна. Получиха се с тиквено, ще станат и с орехово и лешниково брашно, сигурна съм.Мислех, че със зелените тиквени семки ще се получи по-наситен цвят, но тук се оцветиха само вътрешно, външно бяха с лек зеленикав отенък. Това съвсем не е проблем, просто споделям да не очаквате някакъв зашеметяващ електрик цвят и да се разочаровате:). За зелен цвят следващият път ще опитам да използвам Матча, а може и да опитам с няколко капки тиквено олио. И понеже макароните са с брашно от тиквени семки, реших да усиля вкуса и да направя крема от тиква. В него по желание могат да се добавят и различни подправки като например тези за Лате или Тиквен пай.

Френски макарони с брашно от тиквени семки и крем от тиква 

Рецептата е същата като Френски макарони с куркума и сини боровинки, но бадемовото брашно е заменено с брашно от тиквени семки, а пюрето от боровинки, с пюре от тиква.



Продукти
за черупките:
110 гр пудра захар
50 гр брашно от белени тиквени семки (фино смлени)
*60 гр остарели белтъци
40 гр захар на кристали( обикновена захар)

за крем с тиква:
100 гр тиква
1/2 с.л. захар
50 гр краве масло, на стайна Т
щипка сол
1 с.л. фина извара( крема сирене)


Начин на приготвяне на черупките:
*Остарели белтъци се получават като белтъци се отделят от яйцата, съхраняват се в сух, херметически затворен съд в хладилник и престояват между 1-3 дни в хладилник. Преди употреба се изваждат, за да бъдат на стайна температура.

Върху обратната страна на хартия за печене се начертават с молив кръгчета с диаметър не по-голям от 4 см, на разстояние едно от друго. Равна голяма тава се застила с хартията, като моливът трябва да е към дъното( за да не се отбележи по макароните).
Брашното от тиквени семки и пудрата захар се пресяват заедно няколко пъти. Ако има едри частички се отстраняват и се добавя същото количество фини.
Белтъците се изсипват в суха купа и се разбиват с миксер първоначално на ниска скорост, докато се образува пяна. След това скоростта се увеличава като на няколко пъти се прибавя захарта на кристали. Разбиват се до „меки върхове“. Не се прекалява с разбиването, защото макароните ще станат чупливи. Към тях се прибавя на 2-3 пъти от сухата смес, като се разбърква с шпатула, по метода загребване-обръщане-изтегляне. Загребва се смес, обръща се и се изтегля към стените на купата. Това се извършва около 30-40 пъти, докато сместа заприлича на лава – лъскава и стичаща се плавно.
Пълни се в шприц и се шприцоват макарони върху подготвената тава. Тя се потупва отдолу няколко пъти, за да излезе въздуха от макароните и се оставя за 30 мин до 1 час на стайна температура, докато хванат коричка. Макароните се пекат в предварително загрята фурна на 160 градуса между 10-12 мин. Изваждат се, отлепват се внимателно. Ако след като са извадени, не могат да се отлепят от хартията, под хартията се напръсква вода, оставя се за 30-40 секунди и след това се отлепват. Друг вариант е след като се извадят от фурната да се поставят с хартията върху леко навлажнена кърпа, След като се отлепят макароните се охлаждат върху скара.

Начин на приготвяне на крема:
Тиквата се настъргва на ренде и се поставя в касерола заедно със захарта и 2-3 с.л. вода. Вари се до омекване, като се разбърква и при натискане с лъжица може да се получи пюре. Прецежда се през цедка и се охлажда на стайна температура.
Маслото се разбива с щипката сол на крем. На етапи при непрекъснато разбиване се добавя от пюрето и накрая изварата. Оставя се в хладилник да стегне. 

Макароните се слепват две по две с крем и се съхраняват в хладилник. Чудесни са на следващият ден.

16 коментара:

  1. Изглеждат много вкусни и красиви, Кате! Толкова есенни! матча стават зелени, да.Донякъсе зависи от подбора на чая.Имам съмнения дали ще се получат с орехово и лешниково, защото са доста мазни ядките. Чела съм, че бадемовото брашно е обезмаслено.Опитвала съм да меля бадеми, в годините, когато не се продаваше още в България, превръщаше се в тахан при опит за фино смилане.Не искам да секвам ентусиазма ти , просто да го имаш предвид.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Бети! :) моят ентусиазъм не би могъл да се спре:), аз съм рядко срещан екземпляр в това отношение:). Ще пробвам с тези брашна, при нас се продават готови, както и това от тиквени семки. Вече ако се мелят вкъщи, нямам представа какво ще се получи. Много отдавна съм мляла бадемово и стана, може да е било успеха на начинаещия, знам ли:). Когато пробвам, ще споделя дали са се получили макароните или не. Поздрави и благодаря за предупреждението, ако не ми се получат, само от брашното ще да е:))) Целувки, Бети!

      Изтриване
  2. Дори и на снимките не се виждат зачервените краища, ако не беше споменала въобще нямаше да обърна внимание. Ама ти си голяма експериментаторка с това тиквено брашно - много оригинална идея и тематични за сезона вкусове. За външния вид няма какво да коментирам - истинско съвършенство!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Знаех си аз, че не се забелязват, ама се застраховах да го напиша да не вземе някой да ме "насоли" що за фууд блогър съм с тези прегорели макарони:). Дени, едва ли съм първата експериметирала с различно ядково брашно, но пък почти съм убедена, че тази комбинация от макарони и крем не е правена, или поне аз не съм срещала. Но това няма значение, всекиму може да се появи тази идея, свят голям и хора с ентусиазъм също:). Поздрави от мен и ти благодаря!

      Изтриване
  3. Ей тук просто оставам безмълвна! Толкова красиви, толкова оригинални, толкова примамващи, толкова есенни! Прекрасни са, Кате, разкошни бижута! Целувки!

    ОтговорИзтриване
  4. Кате,
    разкошни кулинарни изкушения предлагаш напоследък.Аз за жалост нямам никакво време за готвене.По цял ден съм ангажирана нон стоп.Ако в почивните дни ми остане малко време се наслаждавам на някоя рецепта, която успея да приготвя.Чудесни са и двете ти рецепти - едната с тиква, а другата с кестени.Сезонни продукти, които трябва да присъстват на трапезата.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, та ти споделяш толкова интересни и креативни рецепти, дори и в малкото време което имаш. Възхищавам ти се. Поздрави!

      Изтриване
  5. Ех, как го обичам това тиквено време!
    Няма такава красота!
    Вълшебница си , Кате!🍁💛☀️

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, уютно есенно време е, навън вече се оцветява, а аз все още оставам в очакване да започнеш да споделяш твоите вълшебства с нас, Мимси! Прегръдки от мен!

      Изтриване
  6. Отговори
    1. Благодаря ти, Сонче! Взаимно споделяме и обменяме вкусни идеи. Поздрави и от мен!

      Изтриване
  7. Невероятно красиви са и предполагам също толкова вкусни! Поздрави Кате!

    ОтговорИзтриване
  8. Прекрасно есенно предложение, Кате! Добрах се накрая до блога ти...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Веси! Да, време за блоговете все по-рядко остава, но пък надявам се при всички причините затова да са приятни:). И аз все по-рядко обикалям, но пък го правя с все същото удоволствие както преди, чувствам се като на гости при приятели и това ми носи все положителен заряд. Прегръдки от мен и благодаря, че намина!

      Изтриване