Страници

Баничките с оризови кори на Лулу


Т
ези банички видях в Инстаграм при Лулу. Сподели ги точно навреме, тъй като пакет с оризови кори отдавна отлежаваше в шкафа, а пролетни рулца не ми се правеха. Не съм и предполагала, че мога да приготвя закуската толкова бързо, без кой знае какви усилия. Имах съмнения относно вкусът на корите, но готовите банички бяха толкова вкусни, наподобяваха дори тези, които се продаваха едно време в баничарниците. При Лулу са със смес от извара и овче сирене, при мен са само с краве сирене, но това е въпрос на избор.



Като цяло рецептата е съвсем простичка. В зависимост от броят на баничките се съобразява и останалото количество на продукти. В дълбока чиния или тавичка се налива вода, в която се потапя преди оформяне оризовата кора. Целта е да омекне. След това в средата на всяка кора се поставя плънка от яйце и нaтрошено сирене, сгъва се като плик. Незалепващ тиган се загрява и леко намаслява. Баничките се подреждат и пекат до зачервяване от двете страни. Чудесни са и топли и студени. Следващия път мисля да пробвам с по две кори на баничка и ще споделя резултата. А също така смятам, да ги пробвам във вита баница, както и всякакви други видове баници.
Трудно е да се дава количество на точни продукти, тъй като всеки харесва различно количество плънка в баничките си. Количествата по рецепта на Лулу са 4 бр. оризови кори, 150 гр извара, 50 гр овче сирене и 2 яйца. Аз направих около 13-14 банички, но както казах зависи колко плънка се поставя във всяка баничка и разбира се големината на корите също. Първите кори, с които правих баничките бяха от малките, малко по-големи от чиния за кафе. Вторият път оризовите кори бяха доста по-големи, вече като чиния за храна, та баничките станаха по-малко бройки.


  

Продукти:
оризови кори
200 гр сирене(или смес от сирене и извара)
2 яйца


  


Лулу, благодаря! Баничките бяха много вкусни!

4 коментара:

  1. Интересно!
    Брей, сега установявам, че блога на Лулу, който следях, нещо ми е зачезнал, веднага ще го намеря, благодаря за подсещането!

    ОтговорИзтриване
  2. Кате,
    чудесна идея, баничките изглеждат страхотно.Правила съм с тези кори рулца, ставаха доста вкусни и ефектни.Но банички не съм пробвала.Благодаря за подсказката.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  3. Водата,в която потапяте оризовите кори трябва ли да е топла,гореща или не?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, дано не е късен отговорът ми:). Водата е питейна вода, например със стайна температура. Обикновено когато има изискване да е топла или гореща отбелязвам в рецептите. Поздрави!

      Изтриване