Страници

Печен артишок с гулия и карамелизиран лук


Не съм и предполагала, че артишока и гулията могат да си другаруват така добре, докато не попаднах на тази рецепта: www.finecooking.com.
Ястието се приготвя бързо, вкусно е и подходящо както за самостоятелно хапване, така и за гарнитура. Направих рецептата с малки промени, не използвах вермут, а оцет балсамико и добавих мед. Също така не използвам малки лукчета, голям лук и артишокът ми е пресен. То като че ли всичко промених:)но като идея, рецептата е това.:) Ето я и в мое изпълнение:





1 артишок , почистен и нарязан на парчета
няколко гулии / земна ябълка/, обелени и нарязани на  филийки
1 глава лук
3 с.л. зехтин
3 с.л. краве масло
1 с.л. балсамов оцет
1 ч.л. мед
магданоз
сол
черен пипер




Загрейте в тиган 2 с.л. зехтин и 2 с.л. масло, добавете гулията. Гответе около 2-3 минути, като разбърквате от време на време. Посолете и добавете артишока, гответе като разбърквате още около 2-3 минути, или докато зеленчуците започнат да се оцветяват в леко златисто.




Прехвърлете ги в тавичка с част от мазнината и ги запечете във фурната на 180 градуса, за около 20 минути.
През това време пригответе лука.
Обелете го и го нарежете на кръгчета. Загрейте в тиган около 1 с.л. зехтин с 1 с.л. масло и добавете лука. Гответе до омекване, като разбърквате от време на време. Добавете меда, разбъркайте, отстранете от котлона и внимателно налейте оцета, внимавайте, защото много пръска.
Върнете на котлона, бъркайте, докато се редуцира.
Извадете зеленчуците от фурната и ги полейте със соса. Поръсете със ситно нарязан магданоз и разбъркайте. Поръсете със сол и черен пипер.


5 коментара:

  1. Ще трябва да се запозная някой ден с тези зеленчуци :) Чудесно стоят в тавичката и този карамелен загар определено ме тегли към рецептата. Поздрави и хубав ден, Катюшка!

    ОтговорИзтриване
  2. Не знам как са на вкус, но изглеждат чудесно. На мен също са ми "чужди" тези зеленчуци. Би ли споделила от къде ги купи.
    Всъщност земна ябълка съм хапвала като дете и много ми харесваше- по спомени.
    Сещам се, че една съседка ми беше дала да опитам.
    Поздрави!:*

    ОтговорИзтриване
  3. Е, артишок има в изобилие Катенце, само с гулията ме затрудняваш ... ама снимките ти са вдъхновяващи и апетитни :) изглежда адски вкусно!
    Силно те прегръщам Слънчице и ти благодаря за всичко което си! <3

    ОтговорИзтриване
  4. Винаги съм ги гледала в магазина, виждала съм купища рецепти с тях, но така и не ги приготвих. Твоето предложение изглежда много съблазнително. Интересно ми е какво е на вкус.?..
    Проздрави и прегръдки,Кате!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. На мен лично много ми харесва, жалко, че има много"фира":) като се почисти. Най-любим ми е паниран. http://mycandykitchen.blogspot.com/2011/11/blog-post_4834.html

      Изтриване