петък, 19 декември 2014 г.

Плодова салата с чия


Чията е сравнително нов продукт на българският пазар. И тук изниква въпроса какво да правим с нея? Ами, всичко:))) просто я добавяте към която и да е рецепта за сладкиши, салата зеленчукови и плодови, питки и т.н.
Има желираща способност и може да се приготви като пудинг. Ако я добавяте към салати, може да поръсите директно 1 с.л. към порцията, но имайте предвид, че ако не е накисната предварително може да раздразни корема, затова ако за пръв път пробвате чия, първо накиснете семенцата в плодов сок или вода и когато поемат течността, вече може да ги консумирате. В моята салата чията не е накисната.
Следващите рецепти, в които мисля да я включа са кексчета, американски палачинки, пудинг, засега:)


Плодова салата с чия

Продукти:
плодове по избор / суити, банан, мандарина, киви/
1 с.л. чия / може и предварително накисната в плодов сок/
1 с.л. мед



Приготвяне:
Нарежете всички плодове в купа, полейте ги с меда и ги поръсете със семената чия.


4 коментара:

  1. Такива плодови салати правя често с различни плодове, но с чия още не съм пробвала.
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  2. Много нежно и вкусно :)
    Да вземеш да ме научиш как да си надписвам и аз така снимките Кате :)
    Много ми харесва!

    ОтговорИзтриване
  3. Чудесна е Кате.И аз правя подобни десерти.Чията покълва чудесно и може да се използва не само накисната, но и покълнала.Така семената стават по - меки и лесно се котсумират.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване