сряда, 7 септември 2016 г.

Най-вкусният Дюнер


Месото за дюнера приготвих по технологията за гирос, но с пилешко вместо свинско. Може да се направи с телешко и агнешко.
Питките са готови, но могат да се направят по тази рецепта.
Сосът е млечно-майонезен, но с добавка на още няколко съставки става коренно различен. Рецептата за него открих в Булфорум, Благодаря!
Махлеб е арабска подправка, ароматът и вкусът ѝ са много силни(на вид е като ядково брашно, леко нагарча може би ако се прекали), затова се слага много малко количество. По принцип може да се направи и без подправката Махлеб.

Всички вкъщи са на мнение, че това е най-вкусният дюнер:)!







Продукти:

Питки за дюнери

месо и марината:
2 бр. пилешки филета тип "Пеперуда"
1/2 ч.л. сух риган
1/2 ч.л. черен пипер
1/2 ч.л. червен пипер
няколко скилидки пресован чесън
1 ч.л. барбекю подправка
1 с.л. оцет
3-4 с.л. зехтин
сол на вкус

сос:
2 картофа
5 с.л. майонеза (на Краси)
10 с.л. Йогурт (кисело мляко)
1 ч.л. сок от лимон (прясно изтискан)
2 големи скилидки пресован чесън
сол на вкус
щипка черен пипер
на върха на ножа канела
на върха на ножа "Махлеб"

гарнитура, по избор:
домати
пържени картофи
зелена салата
лук
зеле



Приготвяне:
За соса:
Картофите се сваряват и оставят да се охладят. Обелват се и се нарязват на кубчета. Всички продукти се поставят в блендер и се пасират до хомогенност. Сосът се затваря в буркан и се прибира в хладилник за 1-2 часа(докато месото се изпече).


* Цената за кг на подправката е доста висока, но пък големи количества не са необходими, което я превръща в достъпна според мен. От всичките тези 18 гр които си купих бих могла да направя значително количество сос. Това е и причината, поради която публикувам тази снимка, за да добиете представа.


**Ще похваля и този уред, с който за пръв път постигам прекрасна гладка консистенция на сос. Другото, което ми допада е, че по време на пасирането по стените на купата не остава абсолютно нищо, за разлика от предишните ми два уреда, на които се налагаше да отварям и разбърквам съдържанието.

Месото се нарязва на тънки филийки.
Съставките за маринатата се разбъркват в купа и месото се накисва в нея.
Филетата се подреждат едно върху друг, притискат се и се завързват стегнато с готварски конец.



В тава се налива малко зехтин или олио, добавя се малко вода и се поставя месото.
Пече се в предварително загрята на 180 градуса без вентилатор фурна. От време на време се полива с отделеният сос, а по средата на печенето се обръща.
При мен се изпече за 1 1/2 час.
Месото се изважда и се нарязва на тънки филийки (конеца се отстранява).

Всяка питка се намазва със сос, гарнира се с месо и зеленчуци и се завива.



Сосът е чудесен и за фалафели, а те са по тази рецепта.



Тук може да видите неустоимият вариант на 
Или от Щъркелово гнездо.
А тук апетитното предложение в Зелената кухня на Габи.
Изкусителните снимки и дюнери, приготвени от Зори са в блога ѝ "ZorniZZa PiZZa.

9 коментара:

  1. Кате,
    чудесен дюнер се е получил.Не съм приготвяла по този начин месо, но е много интересна технологията.Прекрасно и много вкусно.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  2. Чуден дюнер е станал, Кате! Чак и на мен ми се преяде, а не съм хапвала от цяла вечност!
    Всичко по снимките ти е много красиво!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Иглежда чудесно и рецептата наистина е много интересна.
    Със сигурност ще го пробваме! :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Кате, четеш мисли...от много време така ми се яде дюнер, но умишлено избягвам купешките. Дори днес си мислех, че ако пътьом видя, ще си купя...и хоп ти публикуваш невероятно съблазнителни снимки и домашна рецепта! Правих веднъж свинско по тази технология и стана много вкусно. Съвсем скоро ще се наградя и аз с дюнер!
    Поздрави

    ОтговорИзтриване
  5. ОООО ,Кате.от днес съм отново с компютър и това е първото нещо ,което видях на голям екран :))
    Голямо изкушение!
    Прегръдки

    ОтговорИзтриване
  6. Уникална гледка ни предлагаш, Кате!
    Нe знам дюнер дали ще направя, но месото много ме впечатли!
    Пък и с тия пържени картофи до него... не е изобщо гледка за гладни :D

    ОтговорИзтриване
  7. Всичко предложено от теб, Кате е гаранция за качество и вкус,
    а щом ти определяш така приготвеният дюнер за най -..., то със сигурност е така!
    Впечатлена съм от технологията, а и снимките и представянето - страхотни!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  8. А останалото парче месо, с конеца, го дай към мен, моля :) Много апетитни дюнери, Кате!

    ОтговорИзтриване
  9. Окапах се, Кате:)
    Аз купувам махлепи на зрънца, семена и си го меля или счуквам, мисля, че е по-евтин дори.
    Много го харесвам счукан в сладки печива, щрудел, сладки, не съм опитвала в солен вариант.

    ОтговорИзтриване