Страници

Златна есен в Грац: 1 част "Старият град"


Когато посещавам едно място за пръв път сякаш бързам да "попия" възможно най-много от историята, атмосферата и културата му. Иска ми се да мога да видя възможно най-много забележителности, да не пропусна нещо, което по-късно едва ли бих могла да видя:), да опитам от храната, да се докосна до бита... Безкрайни са нещата, които искам да направя когато съм някъде за пръв път, разнообразни са и емоциите, които ме обземат.
Когато обаче се озова отново там, то тогава се наслаждавам на макс. Забавям темпото, обикалям в търсене на познатите неща, радвам се, сякаш на среща с добър стар приятел, а вълнението от първата среща вече е заменено с истинско удоволствие.
Именно по тази причина не бързах да споделя тези преживявания с вас, честно казано чудех се откъде да започна и въпреки, че на няколко пъти съм писала за Грац, бих писала още много.
Спокойствието, атмосферата, архитектурата - този град притежава уникален чар и искрено се надявам чрез моите снимки да ви пренеса поне за малко там.
И понеже сега му е сезонът, за да не го изпусна пак, летните ми публикации ще изчакат малко:).

Началото на разказът ми започва от центъра на Грац, а именно Hauptplatz  главният площад.
Може да се каже, че тук е центъра на живота в Грац. 
Площада е много красив в архитектурен стил сградите са старинни, има множество павилиони за зеленчуци, сандвичи, наденички и сувенири. 
Сградата на кметството - Rathaus е величествена. Забележими са не само куполът и часовникът, а изобщо цялата архитектура. 
Централният площад е наистина възлово място и от него тръгват много улички, отвеждащи ни към различни забележителности.




Какво е сента в Грац, без аромата на печени  кестени! Може да се открият почти навсякъде в града.

 

  


Бретцелите са още едно от изкушенията:


Първата улица, по която ще се разходим е Herrengasse. 


Разходката по цялата улица е много приятна, има магазини, заведения, музеи, забележителности, архитектурата е красива. Някои от тях са:

Къщата на ъгъла със Шпоргасе:



Красивата сграда, в която се посещава Bärenapotheke / Мечата аптека


Landhaus
Отново ще използвам думата впечатляваща, но в този град всичко е такова, не случайно градът е под защитата на Юнеско.
Детайлите в архитектурата са наистина уникални. Дворът е просторен, забележителни са беседката, куполът, медния покрив, статуята...


  




  

 

Graz Sacher 



Landeszeughaus / Музей на оръжията
Пететажна сграда, с впечатляващ арсенал от оръжия, брони, доспехи, военно оборудване. Тук е изложена една от най-важните колекции в света.


 
Херенгазе свършва тук, но нашата туристическа обиколка ще продължи от Якомини плац, до 
Операта, която е втората по големина опера в Австрия.



В улицата срещу Операта се поема към  Замъкът Бург,  за който вече съм писала.



В близост е Градски парк Грац.



А също и Улица Hofgasse и най-старата пекарна в Грац и една от най-старите в Австрия:


  

Sporgasse, една от най-известните търговски улици с магазини, предлагащи последните модни тенденции.


  

Palais Saurau и емблематичният са сградата турчин с камата.

  



Ето, че отново се озоваваме на централният площад, но сега ще се разходим по една друга улица:

Sackstrasse и нейните архитектурни забележителности:



 
  


И така стигаме до площада, от който започва изкачването на хълма Шльосберг, но за него има вече няколко публикации:).

6 коментара:

  1. Ехеее, колко снимки... Мисля, че ако следващия път отскочих до Залцбург, ще забравиш за Грац ;)))
    С пожелание за много разходки и фотоси и от малкото бонбонче с апарата :)))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, Инче, сигурна съм, че и Залцбург ще ми хареса много, на мен цяла Австрия ми е мечта:), обаче в Грац има още нещо, което много силно ме привлича:). Благодаря за пожеланията - от сърце ги желая и на теб:)!

      Изтриване
  2. Харесвам този град и благодаря, че ми го припомни, Кате :)
    хубава неделя от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :) Ей, Зори с теб май имаме много общи места:))) Прегръдки!

      Изтриване
  3. Наистина ме пренесе в атмосферата на Грац, Кате! Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  4. Кате, зашемети ме! Впечатляващо! Невероятна архитектура, приятно съчетание на цветовете. Много, много красиво!
    Благодаря за приятната разходка!

    ОтговорИзтриване