Страници

Сутляш


В една кулинарна група във Фейсбук видях рецепта за сутляш. Писах на авторката дали може да направя рецептата и да я публикувам в блога, но тя не ми отговори. Явно съобщенията във ФБ не винаги са видими. На няколко пъти ми се случва или да не ми отговорят, или пък да ми отговорят след месеци:))) Но както и да е.
Разрових се из интернет да го видя аз този сутляш що за чудо е:). Това всъщност е мляко с ориз, НО! с добавени нещица, които го превръщат в нещо изключително вкусно. И понеже в къщи сме фенове както на ванилените кремове, така и на млякото с ориз, представете си за какво удоволствие става на въпрос!


В уикипедия открих много интересна публикация за разновидностите на млякото с ориз в различните държави и съм си набелязала още няколко от тях:). Като може би следващ ще е шоколадовият вариант:))). Засега обаче обръщам внимание на традиционният турски сутляш. Основните му съставки са: ориз, прясно мляко, захар, жълтък/ци/, ванилия, нишесте, по желание канела. Може да се направи с пудинг ванилия на Др. Йоткер, затова мисля следващият да го приготвя с него. Първо се сварява ориза с малко вода, докато набъбне и след това се добавя млякото. Аз обаче винаги варя ориза директно с млякото, защото повече ми допада на вкус така. След това се добавя жълтъка с нишестето или пудинга, захарта и ароматите за да се получи крем, вари се за кратко и се разпределя в купички, които се запичат на фурна на водна баня.
Ето и рецептата, както аз я направих:

Сутляш




Продукти:
1 л прясно мляко
1 к.ч. / от 100 мл/ ориз
6 с.л. захар

1 с.л. нишесте царевично
1 жълтък
100 мл прясно мляко
1 ванилия



Сложете ориза с прясното мляко в тенджера с дебело дъно на котлон да се вари до готовност. Разбърквайте от време на време.
Добавете захарта. Разбъркайте и отстранете от котлона.
Разбийте в купа нишестето, жълтъка и млякото. Налейте ги на тънка струйка при непрекъснато разбъркване към млякото с ориза.
Върнете тенджерата на котлона да се вари за около 5 минути, като разбърквате. Към края добавете ванилията и след като разбъркате отстранете от котлона.
Разпределете сутляша в купички, поставете ги в тава, с вода, да ги покрива наполовина и ги сложете в загрята фурна на около 170 градуса на горен рафт да се запекат.



7 коментара:

  1. Катенце, много хубава разходка направих със снимките ти! Чак ми се прииска да отида до тази църква, само не разбрах кое е името на селото, където се намира?
    И как интересно всичко си описала и си обърнала внимание на всеки елемент!
    За сутляша мога да кажа само, че ако имаше за закуска днес, щях да бъда много щастлива :)
    Поздрави и усмивки ти пращам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :))) Ами как да разбереш, като съм пропуснала да напиша:))) Нещо съм много разсеяна напоследък:))) Поправям се веднага. Прегръдки и от мен!

      Изтриване
  2. Кате, дали ще е в някоя далечна страна, някъде из родните земи или просто в парка... Винаги ми е приятна разходката с теб, благодаря ти и за тази! Прегръдки и слънчев ден ти желая. :)

    ОтговорИзтриване
  3. Чудесна публикация Кате.Христос Воскресе с малко закъснение, живи и здрави да сте.Благодаря ти, че ни представяш тази интересна и уникална според мен църква.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  4. Начи аз историята на църквата ще пропусна, щото съм си по-ограничена, но сутляша ми остана в очите;)
    Хубаво да се разхождаш и още и още истории да показваш

    ОтговорИзтриване
  5. Ето пък я и моята любима рецепта за сутляш:
    http://wizardnote.com/sutlyash-mlyako-oriz/

    ОтговорИзтриване
  6. Църквата се намира в с. Узунджово, Хасковска Област.

    ОтговорИзтриване