Страници

Разходка до Черепишки манастир и попска яхния


Сгушен в подножието на величествените скали на Искърското дефиле, сред невероятната природна красота и криволичещата река се намира Черепишкият манастир "Успение Богородично".

От тези места е, които посетиш ли ги - остават завинаги в душата ти! И ще ти се иска да се връщаш отново и отново!



Смята се, че в него Иван Вазов е написал "Една българка", а терасата, над реката е била любимото му място.





Няма да пиша разкази, не мога, оставам безмълвна пред тази красота, ще ви покажа снимките, които направих, и с които бих искала да ви предам частица от очарованието на това място!























Искърското дефиле










Ритлите



Попска яхния
от книгата "Дом, семейство, бит - 1978"


Продукти:
500 гр св. плешка / може телешко, заешко или пилешко месо/
100 мл олио
2 глави лук
250 гр дребни лукчета / арпаджик, шалот/
2 скилидки чесън
2 с.л. доматено пюре
2 с.л. брашно
черен пипер
сол
1 дафинов лист
червен пипер
100 мл червено вино
400 мл бульон / зеленчуков или пилешки/


Приготвяне:
Нарежете месото на кубчета, посолете и подправете с черен пипер и го запържете в тиган с олио от всички страни да се запечата. Пържете до златисто.


Извадете го и в същият тиган запържете лука, нарязан на полумесеци, цели скилидки чесън и цели глави почистен дребен лук.


Добавете 1 ч.ч. вода и оставете да омекне.
В чашка сложете брашното с малко вода, да стане на каша, добавете доматеното пюре и го изсипете към лучената смес.
Добавете червеният пипер, черният пипер, дафиновият лист и солта.
Разбъркайте добре и добавете виното и бульона. Покрийте с капак, намалете котлона и оставете да къкри на тих огън до омекване на месото и лука.
Поръсете със ситно нарязан магданоз и сервирайте.

Пожелавам ви приятни почивни дни с есенни разходки и вкусни топли ястия!

14 коментара:

  1. Кенди, чудесна разходка! Много свежи и хубави снимки! А ароматът от тази яхнийка, направо се долавя от снимките. Сърдечни поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
  2. Çok güzel fotoğraflar. Yemeğiniz çok güzel olmuş. Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı bir görüntüsü var.

    Saygılar.

    ОтговорИзтриване
  3. Кате,пак чудно ни разходи,благодаря ти!
    А манджичката е прелест!
    С пожелание за релаксиращ уикенд!

    ОтговорИзтриване
  4. Candy, разходи ме по забравени места :), но видяни на живо и действително много красиви. Благодаря ти! Яхнията е чудесна и съвсем в унисон с показаното!
    Поздрави и истински добър уикенд!

    ОтговорИзтриване
  5. Кате,не съм ходила до Черепишкия манастир,но вече съм сигурна ,че ще го посетя......Толкова неусетно ме пренесе там и така ловко ме поразходи в околностите му,че с най -голямо удоволствие си похапвам от чудесната яхнийка:)))/която наитина всички у дома много обичаме,но отдавна не съм правила:)/.Прегръдки за разходката и ястието:))))))))

    ОтговорИзтриване
  6. Мм, апетитна гозба! И полезна! Знаят попчетата какво да си хапват ;)
    Особено очарование имат манастирите. Не познавам чуждите и някак не ме привличат, но нашите много обичам да посещавам, някак отпускащо на нервите ми действат. А този, по име го обърках с един, високо кацнал на скалите, вдясно на пътя Велико търново - Полски Тръмбеш... Преображенски (сега погледнах). Почудих се защо си писала Искър, а не Янтра :)) Винаги ми се е искало да го посетя, но все не оставаше време. И тук не съм била, за съжаление, а е толкова хубаво! Благодаря за разходката, Кате!
    Приятен уикенд!

    ОтговорИзтриване
  7. Бонбонче, отново една чудесна разходка по красиви места!
    Прекрасни снимки!
    А яхнийката.....ухае чудесно!
    Прегръдка и хубаво настроение!

    ОтговорИзтриване
  8. Е, тази яхнийка идеално се връзва с разходката, която ни направи :)
    Искам да ти кажа, че като стане дума за яхния с лук и веднага се сещам за една твоя, с малки лукчета, която изглежда божествено и на която съм й хвърлила око отдавна, но не мога да намеря толкова миниатюрни "разплаквачи".

    Поздрави и една 24 каратова усмивка :)

    ОтговорИзтриване
  9. Приказно и невероятно място!Благодаря за разходката Кате!
    Рецептите от старите кнеге са невероятни слабост са ми.Твоята яхнийка и тя е невероятна!
    Прегръщам те и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  10. Насладих се на още една разходка из поредното чудесно кътче на Родината! Благодаря ти, Кате!
    А разкази можеш да пишеш и то увлекателно - не се подценявай! За снимките няма какво да говорим!
    Яхнийката си е вкусотия! Много ми хареса мрежичката ти с лук - не съм виждала такава :)
    Приятна вечер и прекрасни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  11. Много красиво място, не съм била, а попска яхния не съм готвила отдавна.Имам същите декоративни чушчици,които се самозасадиха и в момента са също толкова големи и в същите цветове.Дали ще узреят до край?
    Благодаря ти Катя,за поредната красива разходка и позабравена рецепта!

    ОтговорИзтриване
  12. За мен беше удоволствие да прочета и разгледам поста ти!
    Хубави снимки и много любима рецепта!
    Прегръщам те Кате*)

    ОтговорИзтриване
  13. Кате, напълно споделям твоите впечатления от този невероятен български манастир!
    Красота ,спокойствие и прекрасна природа!
    Наистина ми се иска пак да съм там.
    Яхнийката е чудесна!
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  14. prekrasno myasto,prekrasno yastiye,prosto nyamam dumi.

    ОтговорИзтриване