Страници

Предизвикателства с въпроси и Ретро фунийки с крем


Тези дни е много интересно в блоговете, тъй като се завъртя едно много готино предизвикателство. Лично аз с удоволствие чета споделеното от вас. А ето, че и аз се включих, благодарение на няколко дами, за което Благодаря!
Надявам се представите ви за мен досега да са точно такива, каквито ще бъдат и след като прочетете тази публикация:)
Няма да пиша голямо интро, то и без това текста ще е дълъг:), затова преминавам към "интервюто".



Миленка: Вкусно ухание
1.Какъв е нравът ти?
- Страшно емоционален човек съм!
2.Любим тип кухня?
- Гръцка, няма ястие от тази кухня, което да не обичам.
3.Стих или роман?
- И двете!:)
4.Сезонът, който те кара да летиш?
- По принцип всичките, но най-вече Лятото
5.Несбъдната мечта?
- Мечтая за много неща, но не знам дали са несбъднати, може би по-скоро отложени във времето.
6.Изпитвал(а) ли си гордост? От какво?
-От успехите: от тези на близките ми, от моите, независимо в какво се изразяват.
7.Импровизация или дословност?
-Ако става на въпрос за рецепти: Понякога оригинала така ми допада, че не бих го променила, но пък често заради налични продукти или различен вкус или пък просто за разнообразие импровизирам, така, че и двете.
8.Стил музика,който ти допада?
-Романтична - гръцка, рок балади, изобщо всяка музика за любовта.
9.Пътеводна звезда в твоя живот?
-Не съм мислила, може би Вярата в Доброто и Любовта и ги търся навсякъде.
10.Приятелството?
-Когато е истинско е безценно.

Ивана: С нож и вилица
1.Кое е ястието, което мечтаете да сготвите?
- До скоро мечтаех за крем брюле, но вече го направих и то успешно:)
2.Суетни ли сте? Мнението Ви за суетата?
- Може би не съм, не знам, едва ли.
3.И разбира се: Вашата мечта?
- Ако мечти и желания за едно и също, то най-силно желая да сме живи и здрави - близките ми, аз, приятелите, останалото ще го измислим:)
4.Може ли да останете толерантен, ако трябва да бъдете откровен?
- Трудно, но бих, зависи от обстоятелствата.
5.Оптимист или песимист?
- Оптимист, но и реалист.
6. Най - най - най любимото нещо?
- Близките ми!
7. Ако можехте да избирате, къде бихте живяли?
- Домът ми е там, където са близките ми. Но има едно място, което ми е много на сърце - Афитос.
8. Блогът за вас е?
- Моят бонбонен живот.
9. Вярвате ли в съдбата?
- Да! Дори често ми се случват неща, което затвърдяват вярата ми в тези неща.
10. Кралица сте! Първият закон който бихте издали?
- Дайте ми короната и ще ви споделя:)

Наталия: Под гъбката
1. Как се разтоварвате?
- Разходки сред природата и кулинария.
2. Споделете една своя мечта?
- Много са, най-вече желая да сме живи и здрави. А иначе мечтите ми са свързани с пътешествия:)
3. Няколко неща които ви описват?
- Трудно ми е сама да се описвам, но все пак:
много емоционален човек съм;
въпреки, че съм романтична, не харесвам превзетите неща, естествена съм.
4. Кои са храните без които не можете?
- Зеленчуци, плодове, шоколадови сладкиши и бонбони.
5. Рецепта или ястие, което ви се опъва и не се получава!
- Много са ми се опъвали, но съм ги правила, докато се получат:), упорита съм:). Разбира се много ястия все още не съм правила, затова за тях не мога да отговоря.
6. Любими автори, които са ви докоснали?
- Честно казано всяко прочетено нещо ме е докоснало, не бих избрала автор, а може би произведение, но пак са много.
7. Филм или филми които няма да забравите?
- "Карибски пирати", гледаме ги по няколко пъти на ден, знам ги вече наизуст:)))
8. Море или планина?
- И двете
9. Здравословно или престъпно вкусно?
- Бих предпочела вкусното, но напоследък виждам рецепти, които са и здравословни и вкусни, така, че и двете.
10. Какво ново ви се ще да опитате? ( храна, дейност)
- За храна ми е трудно да кажа, тъй като доста неща вече опитах. За дейност, в момента правим планове за нещо ново:).

Роси: Кулинарен еликсир
1. Какъв кулинар сте - педантичен, подреден и последователен или когато готвите настава лек хаос,който разчиствате в последствие? А може да има и трети вариант,споделете!
- Честно казано настъпва лек хаос, но зависи от ястието което приготвям. Все пак, някои рецепти изискват доста нацапани съдове.:)
2. Планирате ли предварително какво ще сготвите или действате според момента,настроението,наличностите?
- Различно. И двете.
3. Какво питие харесвате?
- Мохито и Фрапе са ми любими.
4. С какво най-много обичате да си поглезите небцето,кое ви е много любимо?
- Харесвам доста неща и сладки и солени, но шоколадовите бонбони са ми страст.
5. Всички в дома ви ли харесвате еднакви неща или имате разногласия? Съобразявате ли се с тях и лишавате ли се от нещо само защото останалите не го обичат?
- Имаме различия, разбира се, но когато приготвяме храната се стараем да има за всички по нещо любимо.
6. Ограничавате ли се в избора на продукти или рецепта от здравословна гледна точка?
- До момента не съм се ограничавала, но не мисля, че прекалявам. Приготвям разнообразна храна, старая се продуктите да са пресни и качествени - това е най-важният ми критерий.
7. До колко сте фенове на еко и био кулинарията? Има ли нещо,което преди сте приготвяли и обичали, но вече сте променили предпочитанията и възгледите си и не го консумирате?
- От доста време се наслаждавам в блоговете на невероятни вкусотии точно в този тип кулинария и съм очарована.
8. Кой продукт или няколко изобщо не присъстват в кошницата ви?
- Жабешки бутчета.
9. Коя е рецептата,която постоянно отлагате?
- Отлагах крем брюле, не знам защо се бях притеснила:), но вече го направих и то успешно. Има още няколко отложени във времето рецепти като Египетската торта например.
10. Обхождате ли кулинарни блогове,пишете ли коментари или просто разглеждате?
- О, да, това е едно от любимите ми занимания по възможност сутрин - кафе с приятелки от блоговете. Пиша коментари, това е моят начин да покажа, че съм била в блога и че с удоволствие го посещавам.
Разбира се не всеки ден е възможно, но пък когато за дълго не съм обикаляла блоговете доста ми липсват.

Виолета Шейтанова: "Мерудия"
1. Какво очаквате от блога си?
- Ами надявам се да вдъхновява и зарежда положително повече хора.
2. Кое е любимото Ви за приготвяне ястие?
- Всяко ястие приготвям с желание.
3. На каква музика обичате да се “вихрите” в кухнята?
- В момента музиката в кухнята ми е гласът на малкият ми син:).
4. За кого сте вдъхновен/а да сготвите = да творите?
- За всеки, който би го оценил.
5. Какво Ви е отношението към експериментите с черпак в ръка?
- Харесвам експериментите, но харесвам и класиката.
6. Как бихте поднесли следобедния чай?
- Ами досега не съм поднасяла следобеден чай, но може би с някакъв сладкиш или бисквити.
7. Кое кътче от Родината Ви е любимо?
- Всяко местенце, на което съм била ми харесва.
8. Какво е мнението Ви за диетите?
- Че човек трябва да бъде много внимателен с тях.
9. Какво четете?
- В момента чета детски книжки.
10.Мъжете или жените са по-добри кулинари?
- Познавам и жени и мъже, все добри кулинари.

Доста трудно ми е да избера 10 блога, бих искала да науча малко повече за всички от вас. Затова предавам предизвикателството на всеки прочел тази публикация, а пък дали ще го приемете е ваш избор:).

Моите въпроси са:
1. Как и защо избрахте името на блога си?
2. Защо създадохте вашият блог и какво означава той за вас?
3. Комична случка в кухнята:)?
4. Мечтана дестинация?
5. Любимо място, ястие и сезон?
6. Има ли черта в характера ви, която не харесвате?
7. Какво ви вдъхновява?
8. Какво мислите за виртуалното приятелство?
9. Романтични ли сте?
10. Какво правите в момента?:)))

А за всички, които изчетоха дългата ми публикация и решат да се включат в предизвикателството съм подготвила една вкусна почерпка:

Ретро фунийки с крем

Класическа рецепта от домашният тефтер.
Вариантите на рецептата са с амонячна сода или със сода за хляб с бакпулвер. В тази рецепта показвам варианта с бакпулвера и содата.




Продукти:
3 яйца
1 ч.ч.захар
1 ч.ч.кисело мляко
1 ч.л.сода бикарбонат
1/2 ч.ч.олио
около 800 гр брашно
1 ч.л. бакпулвер


Разбийте яйцата със захарта, добавете киселото мляко с разтворената в него сода и разбийте отново.
Прибавете олиото, разбийте и започнете да добавяте брашното, пресято с бакпулвера, първоначално бъркайте с дървена лъжица, след това месете.
Замесете тесто със средна твърдост.
Разточете кора с дебелина около 5 мм и нарежете ленти, с ширина, около 2см.
Навийте лентичките около фунийката, като се застъпвате леко.
Не трябва да стигате до края на формичките,за да може по-лесно да се отделят фунийките.


Печете на 190 градуса, в предварително загрята фурна, за около 15 мин., до леко зачервяване.
Докато са още топли ги извадете формичките внимателно.
След като изстинат ги напълнете с крем.

Крем:
1 л прясно мляко
3 жълтъка
6 с.л. брашно
1 ч.ч. захар
75 гр краве масло
1 ванилия


Сложете млякото да заври със захарта.
В купа разбъркайте жълтъците и брашното с малко мляко.
Отстранете млякото от котлона и внимателно, на тънка струйка добавете яйчната смес към млякото. Добавете и ванилията. Върнете на котлона и бъркайте до сгъстяване.
Отстранете от котлона и добавете маслото.
Когато крема се охлади, напълнете фунийките.
Може да ги наредите в купа прави, за да не се разтече крема. Приберете в хладилник. След няколко часа крема попива и се сгъстява.
Поръсете с орехи и пудра захар.

23 коментара:

  1. Бонбонче,благодаря за споделеното :)
    И си взимам една фунийка с кафето!
    Чудесни са!
    Прегръдка и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Кате, върна ме години назад с тези фунийки,които бяха толкова модерни и попурярни! Нямаше специални фунийки, около които да навиваме лентите и използвахме капачки от стъклените буркани от кисело мляко.Отдавна не съм ги правила, може би години.И все още нямам тези специални фунийки, а такива капачки вече няма.Благодаря ти, че ми ги припомни!Лек и прохладен ден!

    ОтговорИзтриване
  3. Кате, любими фунийки от детството! Много хубаво си показала технологията! Поздравления. Беше ми интересно да те опозная :)

    ОтговорИзтриване
  4. Знаех си аз ,че си сладур бонбонен , отговорите ти го потвърждават :) !
    Черпя се с фунийка и нека короната бъде твоя :) !
    Целувки ,Кате !

    ОтговорИзтриване
  5. хей, Кате, разсъни ме с тия фунийки :) Мислех да ги разгледам само, но ти толкова си споделила, че нямаше как да не те прочета :)Сладур си ти, така и предполагах :)
    Хубав август да ти е!

    ОтговорИзтриване
  6. Прекрасни въпроси ,получаващи откровени отговори......с това предизвикателство не само щрихира себе си,а според мен детайлно се нарисува и портрета който стоеше пред мен много ми хареса....Прекрасен човек си ,Кате!Радвам се на нашето познанство:))))!
    А сега за Фунийките......с тях заби и последния пирон:))))))Чудни са!

    ОтговорИзтриване
  7. Кате,беше ми много приятно да прочета всичко споделено с нас!Благодаря,че откликна и на моите въпроси,а твоите са ми много интересни и ще им отговоря и аз на свой ред с удоволствие!
    А за фунийките какво мога да кажа повече,освен,че са десерт,който все отлагам,а направо обожавам и твоите снимки са невероятно примамливи!Така прецизно си ги навила,комплименти!Пожелавам август,изпълнен с нови преживявания и емоции!

    ОтговорИзтриване
  8. Кате, благодаря че се включи!Няма как да не се повторя,но ми хареса възможността да прочета за теб.Фунийките са ми любими от детсвото.
    Кате, откъде си си взела металните формички за оформяне на фунийки?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Натали! Формичките купих преди време от магазин в едно селце и струваха между 1 и 2 лв, за 6 бр. в опаковка!:). Бяха последните не успях да си купя повече. Но все ми се струва, че някъде в "левчетата" би трябвало да ги има. Нямам си и на представа колко ще изкарат, но се старая да ги подсушавам след миене и засега нямам проблеми.

      Изтриване
    2. Между другото имам и формички, които си направих от алуминиеви тавички, тези за еднократната употреба - фолиото е твърдо и много подходящо. Когато използвам тях, понякога ги увивам с хартия за печене, за да ми е по лесно изваждането на фунийките.

      Изтриване
    3. Много благодаря за идеята с алуминиевите тавички.Ще си направя , защото тези фунийки ще ми оживеят вече!

      Изтриване
  9. Любими вкусни фунийки от детството.Беше ми много интересно да прочета споделеното и да те опозная Катенце.Прегръдки сладуранке :)

    ОтговорИзтриване
  10. Ох ... много са ми любими тези фунийки Кате :) Купих си металните формички от БГ и ги забравих в хаоса с прибирането на куфара , но скоро пак ще си ходя и вече няма да ги забравя :)
    Беше ми много приятно да прочета всичко което си споделила с нас .... и да те опозная !
    Млада , амбициозна и с толкова положителен заряд :)
    Здраве и късмет Слънчице и сбъдване на мечти и желания !

    ОтговорИзтриване
  11. Кате, с удоволствие прочетох публикацията ти и съм радостна, че те опознах повече, а бъди сигурна, че със сигурност зареждаш положително много от твоите посетители, защото както си и написала, по всичко друго личи, че си оптимист и прекрасен човек.
    А фунийките са великолепни. И аз им се каня от доста време, но и техният ред ще дойде.
    Прекрасен август ти желая!

    ОтговорИзтриване
  12. Разкошни фунийки!Наистина са спомен от детството!

    ОтговорИзтриване
  13. Катенце, рецептата и снимките към нея са направо убийствени! Толкова отдавна не съм правила тези сладки, че сега направо се размекнах от умиление. Такива хубави спомени нахлуха, че ми се иска да избягам от работа на момента :)и да си правя фунийки, вместо фактури :)) Много интересни ми бяха и отговорите - точно такава земна, емоционална и слънчева си те представям :)
    Прегръдки от мен, с пожелание за прекрасен нов месец!

    ОтговорИзтриване
  14. Un lindo recuerdo de infancia relleno salado y dulce muy sabroso sus conos,lindas imágenes saludos y abrazos.

    ОтговорИзтриване
  15. Бонбон,
    не ме изненада;) Само дето не разбрах в какъв смисъл си емоционална- ако си като мен, с теб със сигурност не се живее скучно;)
    Фунийките са разкош-ама точно като в детството ми!

    ОтговорИзтриване
  16. Кате, разкошни са фунийките с този крем и орехи! Много ги правехме преди години. Снимките са невероятни!
    Приятно ми беше да прочета още нещо за теб!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  17. Ох, тези фунийки как ги обичам... Само да намеря форми (щото с лъжици не съм сигурна дали ще се справя) ще се доверя на твоята рецепта, Катюшке.

    ОтговорИзтриване
  18. И аз се включих, и аз се включих! След като черпи с тези фунийки, съм първа кипра :)))
    Не знам просто ти ли приготвяш нещата да изглеждат толкова вкусно, или ястията ти са фотогенични, обаче като дойдем при теб и коремът ми започва да излиза с цял куп искания - искам еди-какво си като на Candy! Е, не може така! :)))))

    ОтговорИзтриване
  19. Напоследък,въобще не ми остава време за любимите местенца,но само малчо да се оправи....
    фуниики обожавам ,а все още не съм правила...
    взимам си от твоите!
    Прегръдки

    ОтговорИзтриване