Страници

Сироп от бъз


Ето го и моят сироп от бъз. Цветовете отдавна прецъфтяха, но сега намерих време за публикацията. Може би в планините все още да се среща. Рецептата е от сестра ми, а пък и мама доста често ни правеше когато бяхме деца, затова ще я запиша и при рецептите на мама.



Домашен сироп от бъз


Продукти:
36 цвята бъз
4 л вода(чиста, филтрирана, изворна)
захар - на 1 л прецедена течност по 1 кг
4 пакетчета лимонтозу
лимон (био, с годни за консумация кори)


Приготвяне:
Накиснете цветовете от бъз във вода, нарежете няколко лимонови резенчета отгоре, затворете с капак и ги оставете да престоят 24 - 36 часа на хладно и тъмно. В рецептата ми пише 48 часа, но ми се струват много.
Прецедете сока и на всеки 1 л течност добавете 1 кг захар.
Разбъркайте с лъжица( да не е метална), докато захарта се разтвори. Сиропа не се загрява.
Добавете лимонтозуто и разбъркайте до разтваряне.
Налейте в бутилки, запечатайте и съхранявайте на хладно( в мазе). Аз ги съхранявам в хладилник за всеки случай и без това ги пием през лятото. За продължително съхраняване преди години ние не ги стерилизирахме, наливахме сиропа догоре в бутилката, за да няма въздух, но виждам, че има рецепти със и без стерилизация, така, че въпрос на избор е. При стерилизация бутилките се пълнят, да остане празно пространство, като при варенето капачките хлътват и въздуха се изкарва.
При поднасяне се разрежда с вода и се добавят лимони на парченца и лед.


*Публикацията е с обновени снимки.

8 коментара:

  1. Аууу, обичам го този сок, по едно време го предлагаха в Харманли, в едно кафе на центъра, иначе само домашен съм опитвала, с лед беше уникално добър!

    ОтговорИзтриване
  2. Кате, и на нас мама ни правеше такъв сок. Много красиви снимки :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Страшно ароматно нещо!
    Имам едни планински спомени от детинство, когато баба ми правеше такъв сок в разгара лятото ... :-)

    ОтговорИзтриване
  4. И аз като Дени имам спомен от детството за такъв сок и той е,че беше невероятно ароматен и вкусен!Блазе ти,Кате,че си направила,а снимките са великолепни и толкова свежи!
    Лека нощ,слънце!

    ОтговорИзтриване
  5. Много ми е любим този сок, но за съжаление в бетонената джунгла около мен хич няма бъз :( Черпя се виртуално една ледена чашка от теб! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  6. Ако знаеш как ти завиждам..... аз докато се усетя да потърся в околността и той прецъфтя, а децата го пият с голям кеф. Е, нищо , догодина я пусни малко по-раничко рецептата, за да се сетя и да хукна да се подготвям;)))
    Хубава вечер пак!

    ОтговорИзтриване
  7. Спомням си го това сокче, пила съм го преди години, много приятен на вкус... Една съседка правеше всяка пролет и обикновено ми даваше една бутилка :)

    ОтговорИзтриване
  8. Направих го, Кате и стана страхотен. Благодаря за рецептата, Бонбон! Оставих го 48 часа да кисне, защото след 24 часа ми се стори слабо ароматен. Вече го изпихме и нямам снимка за блога, но си преписвам рецептата в бележка във ФБ. Прегръдки!

    ОтговорИзтриване