Страници

Дубайски шоколад с пълнеж от шам фъстък и хрупкав кадаиф: Вкусен тренд от Инстаграм

 

В края на май Instagram ме подлуди, като ми показа видеа на този шоколад десетина пъти. Очевидно това беше вирал тренд и изглежда все още е. Скоро дори прочетох, че някои хора летели до Дубай, само заради този шоколад. 
Но какво му е толкова специално?
Популярният дубайски шоколад се отличава с характерния си пълнеж от хрупкав кадаиф и крем от шам фъстък. Арт версиите често се декорират с бял шоколад или цветни акценти.
Обикновено се приготвя в голяма форма за шоколад или в правоъгълна силиконова форма за кекс, но тъй като аз нямам никоя от двете, направих малки шоколадчета във форма за барчета.



Няма  да записвам точна рецепта и продукти, а по-скоро ще споделя самата идея и изпълнението:

Продукти


1. Кадаиф
Аз използвам суров кадаиф, който нарязвам и запичам в тиган с масло до златисто. Хрупкав печен кадаиф може да се намери и готов в магазините. 

2. Крем от шам фъстък
Използвам готов крем от шам фъстък, но може да се приготви и в домашни условия. Аз самата не съм приготвяла все още такъв, но съм срещала доста рецепти, включващи:
суров шам фъстък и пудра захар, които се смилат до консистенция на тахан в мощен блендер.

3. Шоколад
Използва се млечен или тъмен шоколад, който се разтопява на водна баня.


 Сглобяване

В избраните форми се изсипва и разнася по дъното и стените разтопен шоколад. Прибира се във фризер да стегне. По желание това може да се повтори, за да се получат по-дебели стени на шоколадите. 
След като шоколадовите "гнезда" са стегнали, в тях се изсипва и заравнява от пълнежа с кадаиф и шам фъстък. Прибира се отново да стегне.
На финал се добавя слой шоколад и се прибира в хладилник до пълно стягане на шоколада.


Както споменах и в началото има различни варианти на декориране, като във формите предварително се рисува с бял или цветен шоколад. Аз реших да използвам сушени розови цветчета( от ядлива роза Дамасцена) и натрошен шам фъстък. 
Резултатът е не само вкусен, но и впечатляващ на вид десерт, който със сигурност ще ви донесе много харесвания не само в социалните мрежи.



1 коментар:

  1. Изпуснала съм го този шоколад в инстаграм, но сега специално ще го потърся, пробуди ми любопитството🙂. Още повече, че при теб изглежда толкова изкушаващ, че няма как да не го пробвам! Чудесен е, Кате!

    ОтговорИзтриване