понеделник, 10 септември 2012 г.

Тиквички с киноа


След серията от почивни дни ето, че отново е понеделник. Пожелавам ви новата седмица да е приятна, вкусна, успешна и много интересна:).
Рецептата, която публикувам днес е адаптирана от e is for eat.
С леки изменения от мен.





Продукти:
2 средни тиквички
сол
черен пипер
зехтин

1 к. ч. киноа
3 к.ч. вода

1 глава лук, нарязана на ситно
1 скилидка чесън, нарязана на ситно
2 големи домата
1 ч.ч. нарязано на ситно сварено бяло месо от пиле
щипка босилек
щипка риган
пармезан

зехтин



Приготвяне:
Измийте киноата няколко пъти в гореща вода, за да премахнете горчивината.
Изсипете я в тенджерка с водата и я сварете за 20 минути на средна степен, докато поеме водата.

Загрейте фурната на 200 градуса.
Разрежете тиквичките на две по дължина.
Издълбайте ги с лъжичка, така, че да получите "лодки". Запазете вътрешността
Посолете ги, поръсете с черен пипер и намажете със зехтин.
Постелете тава с хартия за печене и подредете "лодките".
Изпечете ги за 10 минути, за да омекнат леко.
Извадете ги и ако има течност я изцедете.


Сложете в тиган зехтин да загрее.
Добавете лука и чесъна. Пържете до омекване.
Добавете нарязаната вътрешност на тиквичките.
Пържете до омекване.
Добавете обелените и нарязани домати.
Оставете да къкри за 10-15 минути.
Добавете киноата и пилешкото месо.
Оставете на котлона докато течността се изпари.


Напълнете лодките със сместа. Отгоре настържете пармезан.
Запечете ги в предварително загрята фурна до зачервяване.

С останалата плънка може да напълните други зеленчуци или да си я хапнете и така, или пък да чукнете няколко яйца и да я изпържите с тях.




Направено и споделено от вас!!!:

Неустоимо изпълнение, споделено от Снежи, много вкусно!:




28 коментара:

  1. Какви красиви платноходки :) Някой пак е на вълна пътешествия :) И интересна, непозната за мен рецепта. Още не съм опитвала киноа, но и това ще стане. Записала съм няколко рецепти, сега и тази отива в списъка.
    Хубава и успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :–) Елти:), не слизам от вълната и това е! От време на време се прехвърлям на твоята!:) Хубав ден!

      Изтриване
  2. Кате, само ако знаеш откога стои пакета с киноа в къщи и не намирам подходящата рецепта за него. Твоето предложение много ми хареса и задължително ще я изпробвам.
    Хубава нова седмица.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много е вкусно, наистина. Може да не пълниш тиквичките, а само да ги използваш в сместа. Пробвай, няма да съжаляваш!:) Хубава сряда!

      Изтриване
  3. Много оригинално поднесено! Поздравления!
    Пълнила съм тиквички с ориз /бял или кафяв/ или булгур, но никога с киноа и нямам представа за вкуса, но чета много положителни отзиви. Не знам от къде мога да намеря, но ми се иска да опитам.
    Поздрави, спорен понеделник и интересна седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Киноа продават в големите магазини на диетичните щандове, или пък в диетичен магазин. Много приятна на вкус, но я харесвам ,когато е съчетана с повече продукти. Тази рецепта е много сполучлива и се хареса на всички в къщи. Задължително обаче я измий няколко пъти с гореща вода, преди употреба, за да отстраниш горчивината. На плика по принцип пише.
      Хубава сряда!

      Изтриване
  4. Бонбонче, чудесни платноходки!
    Обичам тази комбинация, но я карам по бързата процедура!
    Прегръдка и хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, лодки трябваше да правим ние:) Но наистина комбинацията е страхотна!

      Изтриване
  5. Изглежда много вкусно Кате,
    запасила съм се с киноа, и тиквички има в изобилие:)
    Ще изпробвам рецептата и ще докладвам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пробвай, ще ти хареса! Страхотна рецепта! Хубав ден!

      Изтриване
  6. Me encanta la quínoa y el calabacín es un entrante exquisito que alegra el paladar,abrazos y abrazos.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вкусно е наистина, Росита! Прегръдки и от мен!

      Изтриване
  7. Чудни са тези лодчици,Кате-браво,мила!
    Приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Живе, лодчици да искаш от всичко ги умея:):):) Приятен ден!

      Изтриване
  8. хехе,ама красиви лодчици,Кате!Пак много идейно,мила!И вкусно,разбира се!
    Прегръдки и хубава седмица и на теб!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, привет, радвам се, че си тук! Хубава сряда от мен!

      Изтриване
  9. Кате, подозирам, че имаш помощник в кухнята!Някой малък сладур обикаля около теб, докато готвиш :)
    Много весело и много вкусно, освен, че е страшно здравословно!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :) хвана ме! В къщи е пристанище от няколко месеца:)

      Изтриване
  10. Бонбонче, тиквички обичам всякак, а с месце и то птиче, ми са най-любими! За срам киноа не съм пробвала още и нямам представа дали ще ми хареса, но предусещам че може и да е вкусно (откъде да си набавя?). Имам едни тиквета в хладилника, чакат си реда, та може и аз лодки да напълня, 'щото много са идейни и заразителни твоите, с тез алени платна...
    Хубава, успешна седмица, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Киноа си купих от големите супермаркети на диетичния щанд. Ако я пробваш за пръв път тази рецепта е много подходяща, много е вкусна. Киноа правя за втори път, около Св. Валентин я правих със зеленчуци мисля. Но тази рецепта ми харесва много повече, а и всички в къщи хапнаха и им хареса. Може пък да си направиш твоята рецепта и просто да добавиш варена киноа. Хубава сряда от мен!:)

      Изтриване
  11. Много апетитно, Кате! И много красиво :)
    Прегръдки и пожелания за хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси, Ели, наистна е вкусна киноата по този начин. Хубав ден и на теб!

      Изтриване
  12. Ellerinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılar...

    ОтговорИзтриване
  13. Катенце, благодаря за рецептата! Беше ми много, ама много вкусно! Прегръдки от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Снежи! Прегръдки и от мен!

      Изтриване