Страници

Коледен пост ден 33: Зелен боб на фурна, мама готви:)



Когато започнах постите, всичко си вървеше ок, докато мама не се появи с един бахур:))), а аз много обичам. Признавам си – прегреших с 1 парче. Е, от тогава минаха двайсетина дни вече, та днес тя се реваншира, като ми сготви вкусна постна манджичка;). И днешната рецепта е от мама.

Продукти:
зелен боб консерва/ един голям буркан от 800 мл, сварен
1 ч.л. брашно
1 ч.л. червен пипер
3-4 с.л. олио
копър, нарязан
2-3 скилидки чесън
1 глава лук
2-3 с.л. домати от консерва

Приготвяне:

*Ако желаете може да запържите лука и брашното предварително.

Лука и чесъна се нарязват на ситно. Боба от консервата се изцежда.
Всички продукти се изиспват в тава, разбъркват се и се заливат с вода, да покрие боба.
Ястието се запича във фурна на 190 градуса.

11 коментара:

  1. Когато мама готви е най- вкусно.
    Аз също много обичам бахур, но няма кой да ми направи тази година, за съжаление. Ще прибегна до някоя кладница с надеждата да открия, а аз само да си сваря.
    Предложението ти е чудесно, Катенце!
    Малко остава до края, после ще си хапваш бахур /и не само/, без угризения.
    Прегръдки и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Много обичам зелен боб, Кате! Тази рецепта е страхотна! Сърдечни поздрави, мила!

    ОтговорИзтриване
  3. Стара, позабравена рецепта, която е хубаво, че ни припомняш, Кате.Зеленият боб става много вкусен и с добавка на малко чесън.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  4. Е,как ще изтървеш да си боднеш домашен бахур,мила,ако трябва един ден повече ще постиш,ама това не е за изтърване,а гозбицата ми е от любимите само дето не съм я готвила никога на фурна,изглежда супер!Хубава сряда да е!

    ОтговорИзтриване
  5. Кате, обичам бахур ии аз бих прегрешила с него!
    Чудесен е боба на мама!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  6. много обичам зелен боб :) а този изглежда божествено
    към бахура съм безразлична

    ОтговорИзтриване
  7. Ах, тези мамини манджи. Няма по-вкусни от тях.
    Прекрасно изглежда зеленият фасул. А за бахур не ми говори. И аз много обичам.
    Хубава вечер.

    ОтговорИзтриване
  8. Харесвам зеления фасул и то постен (както граха и лещата). Приготвям го като майчето ти, да ти е жива и здрава, но никога не съм го пекла на фурна. Това е голяма вкусотия!
    Прегръдка и поздрави на мама!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз точно така, като Тили, взе ми думите:)
      Впрочем въпреки че съм месоядно, пред бахура бих предпочела зеления фасул!

      Изтриване
  9. Най-вкусни са мамите гозби, завидях ти, Кате! Голяма прегръдка! :)

    ОтговорИзтриване
  10. Как обичам само...е, не е беше добра идея да го виждам толкова рано, сега до обяд акъла ми все в манджичката на мама ще е :)
    Поздрави, Кате!

    ОтговорИзтриване