Страници

Крайбрежна разходка в Солун и рибно меню


Солун отдавна ме е впечатлил със средиземноморският си дух, красивите бели сгради, огромната площ, която заема и неповторимата си гръцка атмосфера. Пътувайки към Халкидики, има моменти, в които се откриват неповторими панорамни гледки към града, отвисоко.
На връщане от лятната ни почивка решихме да разгледаме крайбрежната алея, площад Аристотел и пристанището на Солун, за града си трябва поне ден, дори няколко дни, но дори и за няколко часа около морето успяхме да доловим очарованието на града.





Разходката по крайбрежната алея е приятна, вълните на морето са много интересни, за пръв път виждам такива, на моменти ни изненадват:).
Бялата кула е може би най-известният символ на града. Около нея е пълно с туристи, файтони, туристически корабчета са акустирали на брега.
Тръгвайки от нея, по посока пристанището вървим покрай морето, а в дясно е улицата, изпълнена с много кафенета, заведения и пъстър живот.






Площад Аристотел - единствената запазена част в Солун, създадена от архитект Ернст Хебрард. Огромен площад, с красиви сгради.



Това пристанище се намира в другата част на града, до него е и пристанището за рибарски лодки.


И едно пухкаво облаче, което снимах в движение:)




Надявам се тази разходка да има и продължение, а сега ще ви покажа един много интересен подарък:), който получих и как го уползотворих.
Тъй като съм чувала, че в Солун има много красив рибен пазар, който също се надявам да посетя:), реших да придружа разходката с вкусно рибно меню.
Вижте ми и простира /простора/:)!

  

  

  



Октопод на грил
Вече съм показвала рецепта, но този път е с различно варене, което ще добавя и към предишната публикация.
Този път сварих октопода в тенджера под налягане, тъй като беше голям - 2,5 кг и се притеснявах да не остане жилав.
Измийте октопода и отстранете "окото". Може да го оставите цял, а може и да го нарежете на пипала и средна част. Поставете го в тенджера под налягане и го налейте вода, да го покрие. Добавете малко бяло вино. Затворете тенджерата и когато започне да излиза пара, намалете котлона и сварете октопода за 1 час, от момента на завиране. Може да съхраните сварен октопод във фризера, добре опакован.
Пригответе дресинг, като разбийте всички продукти:
1/2 ч.ч. зехтин
2-3 с.л. оцет балсамов
2-3 с.л. оцет бял
1 с.л. червен винен оцет
риган
мащерка
чубрица
Сол
прясно смлян черен пипер

и потопете пипалата в него.
Изпечете октопода на загрят грил тиган.
И отгоре полейте допълнително с дресинг.


Прясна Фриса - Почистете рибите от вътрешностите и люспите. Измийте ги. Отстранете главите и посолете. Потопете добре в смес от равни количества царевично и бяло брашно, изтупайте излишното количество брашно. Изпържете рибите в загрят зехтин.

Пресен лаврак на грил тиган - За пръв път опитвам лаврак и съм очарована. Реших да го направя на грил тиган, както приготвям и други подобни риби.
Почистете рибата от вътрешностите и люспите и измийте. Овкусете с лимонов сок, сол и зехтин. Изпечете я цяла на загрят грил тиган от двете страни. Може да намажете леко тигана със зехтин. Тегло на рибата - 350-400 гр калибър/ за бр.

Пържени пресни бейби калмари - Почистете калмарите - ето тук може да видите как. Нарежете ги на пръстени 1-2 см, пипалата оставете цели. Потопете ги в смес от равни количества царевично и бяло брашно. Изтупайте излишното количество брашно и ги изпържете до златисто в по-голямо количество загрят зехтин.





Десерт: пъпеш със сладолед.


Пожелавам ви слънчеви септемврийски дни, още лятно настроение и красиви моменти!

20 коментара:

  1. Да гледаш такива вкусотии рано сутрин изобщо не е добре...
    Прекрасна разходка споделяш отново с нас, Кате, а менюто е фантастично!

    ОтговорИзтриване
  2. Красиво, морско и вкусно.
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  3. Кате, оставям ти десерта и си отнасям от всичко рибешко и октоподско по малко :) Много апетитно предложение, закусила съм пица, бива ли така в ранни зори да подстрекаваш с толкова рибка?!?!?!

    ОтговорИзтриване
  4. Прегръдка за теб, забравих :) и хубав, спорен ден!

    ОтговорИзтриване
  5. Охо, какъв октопод е станал само! Направо ми идва да си грабна чинийката:) Чудесно меню, Кате! И добре сте се разходили!

    ОтговорИзтриване
  6. Тъкмо клони вече към обяд и твоите рибни специалитети ме карат да губя търпение, Кате :)) Не съм опитвала още октопод, все се запирам току преди да се реша. Не знам защо и аз, може би заради странният му вид, но така вързан на простора ме изкефи страхотно. :) А Солун си е Солун, няма как да го сбъркаш и забравиш! Отново ме погъделичка по слабото място!
    Прегръдки и хубав ден от мен!

    ОтговорИзтриване
  7. мн обичам Солун. И морска храна обичам. Мн вкусно изглеждат твоите простори))

    ОтговорИзтриване
  8. Прекрасна разходка и красив фотоси. Страхотно и много вкусно морско меню Катенце.Обожавам риба а за октопод и калмари умирам :)а десерта си е вкусотия.Поздрави Катенце!

    ОтговорИзтриване
  9. Уау, всичките риби на софрата ти искам да излапам....обожавам ги всичките!
    Харесвам и Гърция, обиколила съм я цялата надлъж и шир до Пелопонес чак с Коринтския канал и Епидавъра....но виж Солун и Атина не са ми хич любими, може би защото съм ходила доста пъти и на двете места от 20 години насам, и съм видяла как западат в годините, особено Атина. Но...морето,плажовете, островите - завиждам им за тях с пълна сила.
    Синя и слънчева Бг прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  10. Бонбон, аз от Солун никак не съм впечатлена- натъпкано ми е;) Но от менюто ти съм силно впечатлена и бих дошла да боцна едно две залчета, ако остана малко;) Атмосферата, която ти си пресъздала ми е далеч по-гръцка от този град;)
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  11. И разходката, и менюто са в състояние да ме "държат" будна още няколко часа. Няма как да се въздържа и да не опитам от всичко, Кате! Прекрасен септември! :)

    ОтговорИзтриване
  12. Кате, поредната гръцка магия е при теб. И така вкусно ухае... Нареждам се и аз на опашката.
    Сърдечни поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
  13. Sempre que deu uma passadinha em seu Blog fico com água na boca com Todas as DELICIAS que vejo... Huuuuuummmmmmm!!!
    Beijos Márcia (Rio de Janeiro - Brasil)

    http://decolherpracolher.blogspot.com

    ОтговорИзтриване
  14. Не мога да пропусна рибното ти меню и тази разходка -
    страхотни! - благодаря за удоволствието!
    Поздрави и хубави септемврийски дни, Диана

    ОтговорИзтриване
  15. Радвам се, че ви допадна менюто и кратката разходка!:) Благодаря ви и за страхотните коментари! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  16. Кате, с удоволствие се разхождам навсякъде с теб!
    Няма да откажа морското ти меню, както и невероятния десерт!
    Прекрасни снимки, както винаги!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  17. И аз като Марта не съм от впечатлените от Солун,мисля,че си успяла да видиш това,което евентуално си заслужава,нагоре града е кат върху кат,къща връз къща,лудница,народ и мръсотия.Никак,ама никак не ми хареса.Крайбрежната и Аристотел-това е,което ми хареса.
    Менюто ти обаче е друга работа-великолепно,омагьосващо вкусно!Как искам и аз да се завъртя около този богат поднос и неустоим десерт!
    Кате,голяма работа си ти казвам,моите адмирации!

    ОтговорИзтриване
  18. Здравейте,
    Рецептата с октопода изглежда много вкусна. Не съм варила октопод в тенджера под налягане, а явно става доста по-бързо. Не можах да се ориентирам по рецептите Ви, а ми се иска още днес да пробвам да го приготвя по този начин и за това Ви моля да ми кажете колко време е необходимо да се вари октоподът (около 1кг и малко)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте!
      Написала съм в рецептата, че в тенджера под налягане съм го сварила за 1 час, от момента на завиране, т.е. откакто започне да изпуска пара. Просто ние го обичаме по-мек. Зависи как го харесвате. Този октопод беше доста голям - 2,5 кг. Предполагам, че ако е по-малък ще е нужно по-малко време. Ако искате пробвайте за 40 минути от момента за изпускане на пара. Готовността на октопода може да проверите след като забодете нож в него, би трябвало да влиза без усърдие. Няма нищо сложно във варенето, като всяко друго месо:). Да ви е сладко:)

      Изтриване