Страници

Картофени кнедли със сливи и марципан / kartoffelknödel zwetschgen


Досега съм пробвала само солен вариант на кнедли. В книгата ми с картофени рецепти има доста изкушения, като едно от тях са точно сладък вариант на кнедли. Честно казано бях малко скептично настроена към вкусът, обаче снимката беше толкова изкусителна, че не устоях и първата рецепта, която приготвих от книгата беше именно тази.
А всички, които ги опитаха, казаха, че изобщо не могат да предположат, че вътре има картофи:)
*Тъй като в сряда Тилия публикува рецепта за кнедли със сливи, ще дам линк и към нейната публикация, рецептата е малко по-различна, и изглеждат неустоимо вкусно!
 
Картофени кнедли със сини сливи и марципан
Адаптирано от книгата: "Raffinierte Kartoffelgerichte"



Продукти, за 6-7 бр.:
500 гр. картофи
сол
150 гр. брашно
115 гр. краве масло
1 яйце
1 с.л. грис
500 гр. сливи
200 гр. Марципан
65 гр. галета
пудра захар за поръсване


Приготвяне:
Измийте картофите и ги сварете в леко подсолена вода.
Извадете ги и ги оставете да се отцедят.
Обелете ги още докато са топли и ги пасирайте.
Добавете към тях брашното, 40 гр. от кравето масло, яйцето, грисът и щипка сол и пасирайте до хомогенност. Ако е необходимо добавете още брашно. Трябва да получите смес, която да може да се оформя с ръце.
Измийте сливите, разрежете ги на две, отстранете костилките и ги подсушете.
Във всяка слива поставете марципан.


Вземете в ръка от тестото и поставете пълнената слива и увийте в тесто.
Притиснете добре и оформете топка. По този начин направете и останалите.
Поставете вода със сол на котлона да заври и пуснете внимателно кнедлите в нея. Варете около 10 минути, или докато изплуват на повърхността. Варете на средна степен.
През това време загрейте останалото масло в тиган и запържете галетата до златисто.
Изцедете кнедлите и ги потопете в галетата от всички страни.
Поръсете ги с пудра захар и сервирайте.


15 коментара:

  1. Много отдавна им се каня на кнедлите. За първи път ги видях при Ина, сега и ти наливаш допълнително ентусиазъм и току виж по-скоро съм ги направила. Фотогенични са :))
    Поздрави и прегръдки, Бонбон!

    ОтговорИзтриване
  2. Чудесни и апетитни са станали!

    ОтговорИзтриване
  3. И аз солени правих и харесвам, но на сладки :) все се чудя дали да, или ад не.
    Твоите клонят към опитване на сладките кнедли :) Много са апетитни!

    ОтговорИзтриване
  4. Интересни ! Нямам представа как са на вкус ,но ми се иска да ги опитам !
    Честита публикация в GoodFood , Кате !
    Целувки ,Бонбон и хубав петък !

    ОтговорИзтриване
  5. Хм, вече сериозно се замислям за сладък вариант, твоите са толкова прелестни! Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  6. Срам ме е ,че нямам много време но ето на дойдох да видя тези пухкави кнедли дето си ни поднесла.
    Не съм правила сладки но ще опитам ,че то снимките ти са неустоими.
    Силни прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  7. Кате, аз май не си падам много по кнедлите, но тук ме привлича марципана в сливите и точно заради него бих опитала. Обичам сладкиши, които носят изненади...:)

    ОтговорИзтриване
  8. Ах, колко много обичам кнедли със сини сливи!
    А твоите са направо съвършени.
    Не мога да не напиша "Браво, Кате, страхотна си!"

    ОтговорИзтриване
  9. Прекрасно изглеждат, Кате като излезли от книгата...
    Чудесно съчетание на марципан и сливи, обичам го:).
    Поздравления и хубав уикенд, Диана

    ОтговорИзтриване
  10. Страхотно изглеждат,Катенце.Отдавна им се каня на тия кнедли.Не съм приготвяла ни сладки ни солени а ми се иска да ги опитам.Хубав уикенд,Катенце!

    ОтговорИзтриване
  11. Кате, прекрасни са! Сега и ти ме провокираш с този марципан! Ни най-малко не се съмнявам за вкуса!
    Честита публикация в GoodFood! Радвам се че съм във вашата компания с Ивана!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  12. Кате, честито за GoodFood! Не съм пробвала кнедли със сини сливи, но звучат вкусно. Поздрави и хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  13. Кате, прекрасни са се получили! :)
    А с тази публикация в GoodFood... Чувствам се като в небрано лозе, надявам се да издадете малко повече - искрено те поздравявам, заслужаваш адмирации! :)
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  14. Кате, чак сега виждам тази рецепта....Яла съм преди много години такива кнедли, но с кайсии в Австрия и оттогава все се каня в сезона на кайсиите, но той много бързо отминава. Затова се чудех дали ще стане със сини сливи и ето че открих отговора при теб. Вече нямам оправдание да не ги направя.
    С лятна усмивка
    М

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тук наистина много "уважават" кайсиите, в сладкиши, на сладко, което пъхат във всичко: в крапфен, кнедли, Захер... Тестото е базово, а какво ще сложиш вътре си е по желание:). Ние много харесваме с Нутела. Забравяме ги старите рецепти:) и аз така като споделиш нещо и си го припомня. Много информация гледаме всекидневно, няма как да е иначе. Поздрави!

      Изтриване