Страници

Пикантно агнешко с хариса, мед и ароматни подправки

Ако търсите рецепта, която да ви пренесе в магията на Арабската кухня, или да се насладите на нещо различно, тази рецепта за агнешко с хариса, мед и подправки ще ви очарова с ароматите и вкусовете си. Комбинацията от пикантна хариса и сладкия мед, съчетана с богатия вкус на агнешкото месо, ще създаде неповторимо вкусово изживяване. 


Агнешко месо с хариса и мед

Продукти:
1 кг Агнешко месо( ребра, бекон, плешка)
1 с.л. Гхи
1 ч.л. смлян кимион
1 ч.л. смлян черен пипер
1 ч.л. кайенски пипер
1 ч.л. смлян кориандър
1 ч.л. канела на прах
1/2 ч.л. суха мента
сол на вкус
2 скилидки чесън
1 с.л. сок от лимон

1-2  с.л. хариса
2 с.л. мед 

Начин на приготвяне:
Месото се нарязва и натрива с подправките, пресования чесън и лимоновия сок добре и се запечатва от всички страни в тиган с разтопено масло Гхи. Прехвърля с в тава, добавя се малко вода и се покрива с алуминиево фолио. Пече се в загрята на 200 градуса фурна за 2 часа. изважда се, фолиото се отстранява и месото се намазва с четка със смес от мед и хариса. Връща се във фурната и се пече до готовност, за още около половин час. 

*Времето за печене е ориентировъчно, зависи възрастта на агнето, както и големината на порционните парчета или хапки. 

2 коментара:

  1. Любимото Кате пише пак! Много те радвам да видя, еч пишеш тк, Кате!
    Прекрасна е рецептата за агнешко и мисля, че и на мен много би ми харесала.
    Благодаря ти!
    Топла прегръдка от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз се радвам, че вече намирам време за блога. Толкова много материал имам за споделяне, че не знам откъде да започна, но ето, че вече с няколко рецепти вече успях. Глазирането с хариса и мед е подходящо и за други меса, както и сьомга. Сигурна съм, че ще ти хареса. Все пак по продуктите може да се прецени дали нещо би се харесало или не. Прегръдка и от мен!

      Изтриване